Othello Egerszegen
2010. április 25. írta: obsidian1

Othello Egerszegen

 

Igazából Othello Gyulaházán.

 

Igazából Othello Gyulaházán.

Szerdán színház. Náthás voltam (vagyok). Előtte éjjel rosszul aludtam, minden esély megvolt rá, hogy elalszom az előadáson. Valamikor láttam a tévében, még a hatvanas években. Akkor nem igazán tetszett. Talán túl belterjesnek találtam, és nem is az én műfajom volt. Most sem igazán, de már mindenevő lettem.

Nyitókép. A szereplők „talpig operett”-ben. Hát akkor lazuljunk, nem fogok ellenállni, ha jön az álom.

Aztán elkezdtem élvezni. Ahogy egymásba fonódik a magánélet, a színház és játszott darab. Arra is rájöhetünk közben, ötven év alatt nem sok minden változott. A színház mindig annak a kegyeit keresi, akitől a pénzt kapja, de nem feledkezhet meg a közönségről sem, mert nélküle nem létezik.

A végére megnyugodhatunk, a színész a színpadon – a felfokozott várakozások ellenére (igen, már ötven éve is a botrány volt a legjobb reklám) – nem féltékeny férjként, hanem a szerepe szerint Othelloként jelenik meg. Amikor a valóság egy szerelmes tűzoltó képében mégiscsak betör a színpadra, a magánélet is színházzá válik, operettben feloldva. Annak idején talán az is egy ilyen dupla fenekű játék volt, hogy úgy játszunk operettet, hogy nem játszunk operettet.

Szokatlan módon nem volt semmi magamutogatás, semmi öncélú poénkodás. Ez talán a rendező érdeme.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr548230196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

12635 2010.04.25. 17:20:53

előfordul az emberrel, hogy nem az történik, amit előre várt... jártunk úgy a barátnőmmel, hogy az egész nézőközönség ásítozott az unalomtól, mi meg jól kaptunk el egy poént és onnan végig nevettük az előadást és jól szórakoztunk ... (satnya, modern vígjáték volt, nehezen jött be...)

13709 2010.04.25. 18:21:59

kellemes meglepetésben volt ezek szerint részed....Én egyszer aludtam el előadáson, a poén az volt, hogy orgonahangverseny volt....képzeld! Mátyás templom, minden ami kell...én meg elaludtam...Mentségemre szolgált, hogy hullafárardt voltam, őrültség volt egyáltalán elmenni....Annyit még nem szenvedtem koncerten mint akkor... :)

11229 2010.04.25. 19:38:36

gordius olyan is volt, hogy a mellettem ülő végignevette az előadást, én meg csak néztem, most ebben mi a vicces

11229 2010.04.25. 19:42:35

Valéria hát igen, nem szabadna fáradtan ilyen helyre menni, de nem lehet mindig megoldani

12318 2010.04.25. 19:50:28

Mi két éve láttuk a József Attila Színház előadásában, szuper volt!

11229 2010.04.25. 20:40:00

trixi ugye? :D most itt sem rontották el

11229 2010.04.25. 20:40:57

evalajos :)
süti beállítások módosítása