Éveim - 1994
2016. október 23. írta: obsidian1

Éveim - 1994

1994

43 éves voltam.

Kitekintés:

Elkezdődött a NATO Partnerség a békéért programja.

Egy Kaposvár és Taszár között közlekedő autóbusz teherautóval ütközött, 12-en haltak meg.

Földrengés Los Angelesben.

Magyarországos parlamenti választások voltak. Nyert az MSZP. Koalíciós kormány alakult az SZDSZ részvételével.

Foci VB az USA-ban. A győztes Brazília.

Átadták a Csalagutat

31 halálos álsozatot követelő vasúti szerencsétlenség történt Szajolnál.

Nobel-díjat kaptak:

Kémiai: Oláh György

Irodalmi:Óe Kenzaburó

Béke: Jasszer Arafat, Simon Peresz, Jichak Rabin

Közgazdasági: Harsányi János, John F. Nash, Reinhard Selten

Ebben az évben született Justin Bieber és Hien

Elhunytak:John Osborne, Gian Maria Volonté, Fónay Márta, Péli Tamás, Wilma Rudolph,  Burt Lancaster, Szergej Bondarcsuk, Karl Popper, Szentágothai János, Lindsay Anderson, Fábri Zoltán, Elias Canetti, Újlaky László, Liska Tibor, Kim Ir Szen, Henry Mancini, Fehér Ferenc, Eric Honecker, Ayrton Senna, Richard Nixon, Kurt Cobain, Giulietta Masina, Simonyi Imre, Telly Savalas

Számomra elég eseménytelen év volt, és egyre inkább összefolynak az évek, egészen a nyugdíjba menésig. Próbálom azért felidézni az emlékeimet.

Munkahely. Évvégén úgy döntött a vállalat vezetése, egy főre redukálja a négyfős készüléktervező csapatot, eredetileg nem én lettem volna a kiválasztott, más munkakörbe akartak helyezni, de végül úgy alakult én maradtam. Így én lettem „a” készülékszerkesztő, és így is maradt egészen nyugdíjig. Kicsit féltem, hogy túl sok minden szakad rám, de tettem, amit tudtam, és ha nagyon megszorultam, kaptam segítséget.

Ha jól emlékszem ebben az évben tartottak egy házon belüli AutoCAD tanfolyamot, amin én is részt vettem. Akkor még nem tulajdonítottam neki különösebb jelentőséget, számítógép sem volt, amit használhattam volna.

Ebben az évben Zalaegerszegen rendezték az Országos Színházi Találkozót. Jancsó Miklós válogatta a meghívott előadásokat. Beválogatott három Koldusopera előadást, ezek közül mi a kaposvárit néztük meg. Állítólag az volt a leggyengébb. Ezenkívül még a Merlin színház Száll az ének című, az ötvenes éveket felidéző összeállítására emlékszem, hogy megnéztük.

Nyaralás ismét Szombathelyen a vízmű oktatási központban. Standlakók lettünk. Erre az időszakra esett Szent Iván napja. Szent Iván éji vigasságok keretében nagyon jó programok voltak.

Egy fénykép a szállásunkon:

ketten.jpg

Péli Tamás emlékére egy festménye:

Egy dal Kurt Cobain emlékére:

 

Az év egyik nagy slágere volt:

Charlie ismét a csúcson volt:

Bródy, aki mindig aktuális:.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr5211832595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CsipkeRózsa 2016.10.23. 19:02:45

Két magyar származású Nobel-díjasunk volt, nekem akkor ez nem is tűnt fel.

Kémiai: Oláh György,
Közgazdasági: Harsányi János.

A zenei videók meghallgatását holnapra kell hagynom.

Anna Mikulás 2016.10.23. 19:06:55

Jó vol! :) Csendesen elzenélgettem itt magamnak... Ezt a Bródy számot nem is ismertem...

obsidian1 2016.10.23. 20:24:38

@CsipkeRózsa: Nekem is csak most tűnt fel. Nem tuom akkor mennyire hívták fel erre a figyelmet.

obsidian1 2016.10.23. 20:29:45

@Anna Mikulás: Őrülök, ha tetszik :)
Talán kevésbé ismert dal, bár a magyarock 2. (Jávorszky Béla Szilárd - Sebők János) az év slágerei közt említi.

Drizari 2016.10.24. 09:35:08

Az a Céline Dion dal 10 évvel korábbi, 1984-es. Először Jennifer Rush énekelte, és egy év múlva 1985-ben világsiker. Érdekessége, hogy egy férfi énekes is feldolgozta, Russell Hitchcock, aki a szöveget megváltoztatta, az 'én vagyok a hölgyed, s te vagy a férfim' helyett a "te vagy a hölgyem, és én vagyok a férfid" szöveggel dalolta még 64 éves korában is:

www.youtube.com/watch?v=-mnnwtGa9kc

CsipkeRózsa 2016.10.24. 16:32:23

Meghallgattam a zenéket. Ezzel a négy videóval szereztél nekem egy jó délutánt. Köszönöm.

obsidian1 2016.10.24. 17:37:51

@CsipkeRózsa: legalább ennyit elértem :)

zs.ati 2016.10.24. 20:08:02

+++++
Charlie a kedvenc...

Xilit 2016.10.26. 17:13:40

Először, egyben utoljára szavaztam a szocikra. Horn, a nyakán a merevítővel olyan beszédet mondott Sopronban, hogy szinte forradalmi hangulatot teremtett. Igen, igen! - lelkesedtem, gyertek vissza, csináljatok rendet!
Aztán néhány hónap múlva fizetőssé tették a fogászatot, eladták az ELMÜ-t, bevezették a munkanélkülieknek is kötelezően fizetendő egészségügyi járulékot, nem vettek vissza, és nem tettek rendbe semmit. Ellenben jött Bokros, és meg kellett élnem életem legszegényebb időszakát. Szörnyű volt. Akkor kezdtem eladogatni a könyveimet, végül úgy döntöttem, gazdaságosabb, ha a komplett könyvtáramat ajánlom antikváriumoknak.
Celin mennyivel szebb barnán........egy gyönyörű dal csodaszépen énekelve - megdobogtatta a szívem. :)

Charlie meg a Charlie! 63 évesen is bele tudok szeretni! :)

obsidian1 2016.10.26. 17:41:27

@Xilit: Ahogy visszaemlékszem anyagilag ez nekünk is mélypont volt. Könyveket nem adtam el, de nem is vásároltam újat.
Biztos lehetett volna másképp csinálni, de eléggé kényszerpályán volt már ekkor az ország.

Xilit 2016.10.26. 18:36:48

@obsidian1:

Kényszerpálya, igen. 27 éve. Kimondani is sok.
süti beállítások módosítása