Éveim - 1992
2016. szeptember 06. írta: obsidian1

Éveim - 1992

Egy kis nyári szünet után folytatom az Éveim sorozatot.

1992

41 éves voltam.

Kitekintés:

Boutros-Galit választották az ENSZ főtitkárának.

Folytatódott Jugoszlávia felbomlása és a délszláv háború.

Nálunk zajlott a média háború.

Április 25-n a harag napja Budapesten. (Vajon emlékszik még valaki, mi volt ez?)

Foci EB Svédországban. Nyert Dánia.

Felbomlott Csehszlovákia.

Nyári olimpia Barcelonában. Magyarország 11 aranyérmet szerzett.

Átadták a forgalomnak a Duna-Rajna-Majna csatornát.

Bill Clintont választották elnöknek.

Az október 23. ünnepségen Göncz Árpád félbeszakította a beszédét, mivel skinheadek kifütyülték.

Irodalmi Nobel-díjat kapott: Derek Walcott

Ebben az évben hunytak el:

Dégi István, Vass Lajos, Alexander Dubček, Csákányi László, Willy Brandt, Rátonyi Róbert,  Árkus József, Anthony Perkins, Inke László, John Cage, Székely János, Astor Piazzolla, Kolozsvári Grandpierre Emil, Marlene Dietrich, Benny Hill, Kajdi János, Isaac Asimov, Menáhem Begin, Karinthy Ferenc, Alex Haley

Néhány szót az új munkahelyemről. Elvileg ugyanaz volt a munkám, mint az előző munkahelyemen, csak más adottságok, más szokások, más gyártási feltételek, és senki nem volt , aki beavatott volna. Volt egy frissen végzett mérnök, aki egy hónappal előttem kezdett, és ugyanúgy nem ismert semmit a helyi szokásokból, mint én, és volt egy hölgy, aki elvileg ismerhette a dolgokat, de igazából semmit nem csinált. Így kénytelen voltam a saját fejem után menni, és hozzám kellett alkalmazkodni. Nem biztos, hogy ez volt a szerencsés. Persze kaptam néhány megjegyzést, hogy bezzeg XY. Nem tudtam vele mit kezdeni.

Többször is szó esett róla, hogy tanuljam meg az NC és CNC szerszámgépek programozását, mivel az NC technológus is egyedül maradt, és nincs, aki helyettesítse. Aztán év vége felé,amikor már kevesebb volt a készüléktervezési feladat áthelyeztek ide4iglenesen a betanulás idejére, de az NC technológus néhány nap múlva viharos körülmények között távozott a cégtől, és én ott találtam magam mélyvízben, amikor éppen elkezdtem úszni tanulni. Azonnal mindent élesben kellett csinálnom. Kisebb zökkenőkkel, de megoldottam.

Ebben az évben is volt egy közös szülő-gyerek nyaralás Éviék osztályával, ezúttal Kehidakustányban töltöttünk el néhány napot.

Hármasban Szombathelyen nyaraltunk, az ottani vízmű oktatási központjában, ami strand területén levő épületben volt. Egész kellemes volt.

Egy ott készült fénykép. Bizonyíték, hogy már akkor is nagyon házas voltam :D

hazias.jpg

Ebben az évben sem maradt ki Sitke. Ekkor az Evita volt a fő produkció.

Ha már szó esett a barcelonai olimpiáról, nem maradhat ki Freddie Mercury és Montserrat Caballé közös dala:

Ha csak ez az egy daluk lett volna, akkor is világhírűek lettek volna. Guns N’ Roses – November Rain

És újra Republic:

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr9611682737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Drizari 2016.09.06. 17:28:29

Lám, közelítünk az ezredfordulóhoz, és nem akad említésre méltó szülötte az 1992-es évnek. Pedig biztosan van, csak még nem annyira ismert, mint mondjuk Miley Cyrus amerikai énekes- és színésznő, dalszerző, vagy érdekes módon ismét egy amerikai és ifjú hölgy, Demi Lovato, aki szintén énekes- és színésznő, egyúttal dalszerző. Mindkettőjüknek hatalmas a FB és Twitter tábora, külön-külön Magyarország lakosainak a háromszorosa. Kettejük közül Lovato-t viselte meg jobban az élet, hiába tudott 7 évesen zongorázni és 10 évesen gitározni, hetedik osztályos korában olyannyira bántalmazták őt az iskolában, hogy magánúton tanult tovább. Gyerekkori "bűne" mindössze annyi, hogy kövérnek és csúnyának találták évfolyamtársai.

És mi volt 1992. április 25-én?
Ez volt:
www.youtube.com/watch?v=8TVqbzwVBVQ

:))

obsidian1 2016.09.06. 17:49:48

@Drizari: Köszönöm a kiegészítést.
Igen úgy gondoltam, az 1992-ben születettek közül még nem tudni ki az aki valóban jelentőset fog alkotni, túl a pillanatnyi sikeren.
Igen, az is április 25-én volt. De Torgyán József is kormányt akart dönteni.

Drizari 2016.09.06. 17:55:41

@obsidian1: Szándékosan nem említettem azt a politikai bohócot.
süti beállítások módosítása