Egy találkozó ürügyén
2011. március 09. írta: obsidian1

Egy találkozó ürügyén

A Stat Counter tanúsága szerint az „Asszociális hatásokat erősítenek a közösségi portálok” című postom nagyjából a harmadik helyen áll a keresési ranglistán, csak a hacker programok és a keserű cukkini előzik meg, talán még az ágykígyó ütő van vele versenyben.

Nem tagadom, lehetnek káros hatások is, de lehetnek nagyon pozitívak is. Összehozhat olyan embereket, akik az internet kínálta lehetőségek nélkül, talán sohasem ismerték volna meg egymást.

Valamikor, most már majdnem öt éve, úgy kezdtem el blogot írni, hogy igazából nem is tudtam, mi az a blog. Vagy talán még most sem tudom. Senkit sem ismertem a nolblogon (mert itt kezdtem) és engem sem ismert senki. Kezdetben csak véletlenszerűen olvastam más blogokat, aztán néhányan a kedvenceimmé váltak, és őket már rendszeresen olvastam, de ez egyáltalán nem jelentett kizárólagosságot. Talán az is természetes, hogy érdekelni kezdett az írások mögött az ember is. Kialakultak a személyes kapcsolatok is. Egyszer csak azt vettem észre, része vagyok egy közösségnek, akik kölcsönösen érdeklődnek egymás iránt, olvassák egy más írásait, figyelnek egymásra, és segítenek is, ha kell. Nem volt ez konfliktus mentes, hogy is lett volna.

Írtam már valamikor, veszélyes dolog lehet az írás. És most nem a névtelenség bújó rosszindulatú gyalázkodásra gondolok.  Egy személyes beszélgetéskor látom a beszélgetőtársam reakcióit, amelyek szavak nélkül is jelzik, ha esetleg szándékom ellenére rossz irányba menne el a beszélgetés. Írás közben ez a visszajelzés teljes mértékben hiányzik, (mellesleg ezért utáltam nagyon sokáig telefonálni is) és amikor egyértelmű visszajelzést kapunk, már visszavonhatatlanul elromlott minden.

Szóval természetes volt az igény, hogy találkozzunk már személyesen is. Kellett hozzá, hogy valaki megszervezze, mert spontán módon azért nem megy. Az első találkozóra talán csak kíváncsiság vitt el sok embert, mert tényleg érdekes volt találgatni, ki is lehet az egyes nickek mögött. És a meglepetések csak kellemesek voltak. Kiderült nem volt véletlen a kialakult kölcsönös szimpátia, valóban nagyon jó társaság jött össze. Most már nem az ismerkedési igény, nem a kíváncsiság hoz össze bennünket, egyszerűen jól érezzük magunkat egymás közt. Szükség van persze egy szervezőre, aki szívügyének tekinti a találkozókat. Köszönet érte Rasidnak.

Amúgy én még bízom benne, egyszer összejön még valahol egy ottalvós buli, vagy egy többnapos találkozó.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr158230334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

12910 2011.03.09. 21:37:18

így van. és ebben a csapatban, baráti körben nem is titkoljuk valódi nevünket, hiszen ismerjük egymást.:) (válasz Tarának a mai posztjához, bocsi Obsidian)

relatív 2011.03.09. 23:12:56

Kedves Obsidian ! Olvasva írásod ( többeket IS olvastam ) véleményeddel szimpatizálok, annak ellenére ( esetleg éppen azért ), hogy nem ismerjük személyesen egymást ! Véleményem szerint a közelítő gondolatiság nem - vagy csak kis mértékben - szükségszerű a személyhez való kötődéshez. ( Nem kizárt, de az egy másik fele az életnek ! ) Sőt azt IS mondanám, hogy barátság lehet akár egymással ellentétes gondolatisággal megáldottak közt, illetve fordítva. A személyes kapcsolat - igénye IS - bizonyos körülmények miatt válik szükségszerűvé, vagy a véletlen hozza magával és kiteljesedése ( már a közelebbi, baráti, vagy a szexualitáshoz kötődően ) bizonyos kémiai vonzalmakhoz köthetőek. A blog - internetes kapcsolatok - pont a fentiektől eltérően ( távol az ismertséggel való hivalkodástól, vagy annak éppen az anonimitás adta lehetőségével való játszadozást lehetővé tevő kérdés-feleletre adott kétkedést teszi bizonyossá, illetve ellenkezően ! ) a kötöttségektől való szabad "gondolkodást" teszi lehetővé. Én IS a máshol - zárt körben - feltett kérdésre itt adnám a magam véleményét ( melyet már többször IS írtam ), mely szerint a blog a szabadság ( nem tévesztve össze a szabadossággal, melyet akár több bejegyzett követ el ! ) lehetőségét adja, és aki ezt a saját nevében - ismertségének talán fokozására - használja az a saját elhatározásán múlik. De nem kell összetéveszteni a blogírást- hozzászólást egy cikk, vagy disszertáció jelentőségével. Talán mind elterjedtebbé válik az internetes gondolkodás-csere, melynek gyorsasága ( a tévesztést sem tarja bűnnek az vitapartner ) miatt sokkal több gondolat-cserét biztosít, mint a papír alapú médiumok által elérhető lehetőség ! Erre való, ezért jött létre....szerintem ! Kizárni pedig ebből nem illik senkit, hiszen akkor a saját ismeretségünk körében elegendő lenne gondolatainkat cserélni, azonosulni azokkal a barátainkkal akiknek a véleménye egyezik a miénkkel !

95527 2011.03.10. 06:24:17

A személyes találkozásokhoz jó alap az internet. A látszat ellenére, nevem felvállalásával alig néhány "ellenséget", viszont rengeteg barátot szereztem. Mikor az Alföldön kirándultunk, "természetes" volt útközben megállni egy kávéra virtuális ismerősnél, majd Debrecenben várt bennünk valaki "idegenvezetni" őket pedig én kalauzoltam nálunk. Egy nyári találkozót már eleve úgy tervezünk, hogy hazafelé egy éjszakára megállunk internet ismerősnél, és ők is tiszteletüket tették már idén. Remélem egyszer eljutunk odáig, hogy a virtuális barátok akár körbeutazhatják a világot. Nálunk már volt Észtországból hölgy vendég, és leányom is általa járhatta be Észtországot, ahová az internetbarátság nélkül soha nem juthatott volna el. Magam büszke vagyok arra, hogy talán egyedüliként egyik internetes barátom révén a saját autómmal mentem egy kört a Hungaroringen. Az ilyen találkozóknak fantasztikus kisugárzásuk van! Az internetnek köszönhetem, hogy 36 év után találkozhattam kamaszkori barátommal, azóta kölcsönösen voltunk egymásnál, és még leszünk is. Éppen veled beszéltünk arról kedves Obszidián, hogy vagyunk annyira közel egymáshoz, hogy személyesen találkozzunk. Vegyétek meghívásnak!

11229 2011.03.10. 08:35:20

yankari igen, de megértem azokat is, akik nagy nyilvánosság előtt inkábbaz inkognitót választják

11229 2011.03.10. 09:57:36

kedves relatív természetesen nemcsak az azonosan vagy közel azonosan gondolkodók között alakulhat ki kölcsönös szimpátia vagy barátság, ez vgtelenül unalmas lenne vannak olyan emberek, akiknek a véleményére akkor is érdemes odafigyelni, ha egyáltalán nem értünk velük egyet, és az is sokat számít, hogyan reagálnak az ellentétes vvéleményekre nem akrtam kategorizálni a blogokat, de sokféle blog létezhet egy ún. véleményblog esetében valóban kevésbé érdekes az író személyisége (bár nem teljesen érdektelen) sokkal inkább az általa képviselt vélemény, és valószínűleg egy személyes kapcsolat sem változtatna ezen a személyesebb hangvételű "énblogok" esetében, amiket általában én is írok talán hozzátartozik egy személysebb kapcsolat is az olvasókkal, ha nem is jelent ez mindig közvetlen személyes találkozást egy nick sohasem azonos az íróval, akkor sem, ha az író nem szerepet játszik én sem vagyok teljesen azonos obsidiannal

11229 2011.03.10. 09:58:28

paplanyos köszönöm a meghívást majd megbeszéljük:)

192755 2011.03.10. 10:56:09

Szép a blogod, és tetszik az írásod is:) Hmm...:)) Neken nemigen jött össze eddig a netes barátkozás és a valódi. Néhány embert megismertem, személyesen találkoztunk, beszélgettünk, ám szinte kivétel nélkül amolyan terapeuta-páciens viszony lett a dologból, hiszen a megkeresés, ami sosem tőlem indult, valódi célja ez volt. Így aztán én barátság ügyben maradok a való világnál.:) Yankari@ Nyilván. Ez furcsa is lenne másképp. A posztom nem erről szól, legalábbis reményeim szerint:)

34417 2011.03.10. 11:39:00

van olyan mondás, hogy szép az, ami érdek nélkül tetszik. le lehetne fordítani ezt a netes közösségekből kialakuló társaságokra is:mert érdek nélkül jövünk össze, mert szükségünk van az emberi kapcsolatokra. az "ott alvós" meg szervezés alatt van:-)

11229 2011.03.10. 12:55:06

köszönöm:) a blogom szépsége nem az én érdemem, az is egy blogbarátság gyümölcse:) a virtuális nickek mögött is valóságos emberek vannak és talán nem mindenki páciens jelölt

11229 2011.03.10. 12:55:49

rasid ezek szerint nyitott kapukat döngetek örülök neki:)

192755 2011.03.10. 13:13:38

Tudom én, csak nekem eleddig nem jött össze. Ez az én pechem, nem mások hibája:) Anno nekem is egy blogger fiú csinált blogsablont még ott, ahol kezdtem a blogolást. Sajnáltam is, hogy ott kellett hagynom...:) Félreértések elkerülése végett fent említett fiatalember nyíltan felvállalva a saját neméhez vonzódot..:)

192755 2011.03.10. 13:15:01

Tara megtanul írni:) Igéri:)

11229 2011.03.10. 14:00:52

tara tud írni:) nem kell magyarázkodnod:)

Hacuka Pacuka Kóser News 2011.03.18. 21:23:54

Ballibsi zsiddancsok, ha találkoznak. Sábeszcsere a kikopott buksikon. Közös Fidesz- és Orbánutálat. (Neo)nácizás, (neo)fasisztázás, (új)nyilasozás, antiszmitázás, rasszistázás: csőcseléklezés, söpredékezés, csürhézés: jehu úgy örül a közös, ballibsi, politikai maszturbációnak, mint majom a farkának. Szadeszbűz, szoci fíling. GyuFe istenítése, közös mantrázás. Felolvasások a Tórából. Maceszcsurga. Kóser kaja zabbantás. Víg böfögések, közös turhapukkasztás, a klotyóban fingóparty a sólet után (by szadesz a népszavazás után (1989. november 26.))...
süti beállítások módosítása