Éveim - 1998
2017. január 23. írta: obsidian1

Éveim - 1998

1998.

47 éves voltam.

Átadták a forgalomnak a világ legnagyobb támaszközű (1991 m) függőhídját, az Akasi Kaikjó hidat a Japánban lévő Kóbe városa mellett.

Az Erzsébet téren letették az új Nemzeti Színház alapkövét.

A parlamenti választások eredményeként a Fidesz vezette koalíció alakíthatott kormányt.

Foci vébé Franciaországban, nyertek a házigazdák.

Merénylet az Aranykéz utcában Budapesten; 4 halott, köztük az alvilágban közismert Boros Tamás.

 Larry Page és munkatársa megalapította a Google Inc.-et.

 Zala megyében gázkitörés miatt három falu (Bak, Bocfölde és Sárhida) lakóit kitelepítették.

Téli olimpia Naganoban.

Nobel-díjasok:

Irodalmi: José Saramago

Béke: John Hume és David Trimble

Ebben az évben hunytak el:

Alan J. Pakula, Jean Marais, Szőts István, Tolnay Klári, Akira Kuroszava, Todor Zsivkov, Posch Gyula, Szántó Piroska, Gábor Miklós, Bende Zsolt, László Gyula, Frank Sinatra, Czinege Lajos, Gáti József, Octavio Paz, Pol Pot, Benjamin Spock, Wass Albert, Falco, Carl Perkins, Bánki Zsuzsa, Sonny Bono

Alapvetően erre az évre vonatkozóan sincs sok emlékem. De.

Ekkor egy ideig írtam egy szigorúan titkos, senki által nem látott naplót. Egészében hosszú és unalmas, de néhány részletet idemásolok belőle, talán van némi dokumentum értéke.

A munkahelyemen nem volt túl nagy hajtás. Egy viszonylag nagyobb tervet készítek. Többorsós fúrógépre tervezek egy készüléket. Eltart még néhány napig. Ani későn ért haza, mert egy számítógépes tanfolyamra jár. Vacsora, újságolvasás, mosogatás. El kellett készíteni Évi adóbevallását, a gyakorlati munkára kapott pénzéről. Megcsináltam a családi pótlék igénylést is, az egy főre eső havi jövedelem 26000 Ft-ra jött ki. Tévében nem néztem semmit. Korán lefeküdtünk. Az ágyban még olvastam, Arthur Haley: Detektívek c. regényét. Nem egy nagy szám, de pihenésnek jó.

Az idő pocsék, a kertben semmit sem lehet dolgozni. Délelőtt főzés, takarítás, délután olvasás, tévénézés. Egy Agatha Christie könyvet kezdtem el olvasni, a Gloriett a hullának címűt. Este színházba mentünk, Rostand Cyrano de Bergeracját néztük meg. Voltak benne erőltetettnek tűnő rendezői ötletek, de összességében jó előadás volt. Utána a tévében még megnéztük Szilágyi János műsorát a Showbálványt, 1982 volt a témája.

  1. 03. 25.

Szerda. Ma reggel már megint havazott. Unom.

Most állítják össze a régebben tervezett hosszhegesztő berendezést. Néhány dolgot módosítani kellett rajta, ezért a fúrókészüléket még mindig nem tudtam befejezni. Ha valami megint közbe nem jön, akkor ma. Otthon eseménytelen nap volt tegnap. Elkezdtem olvasni Esterházy Péter: Egy nő című valamijét. Nem tudom, milyen műfajba lehetne besorolni. Szövegek szeretetről, gyűlöletről, szexről, szerelemről, férfi és nő viszonyáról.

Reggel félnyolc körül elindultunk Sárvárra az anyósomhoz. Útközben tankoltam kb.2800Ft-ért. Kimentünk a hegyre és két óráig ástunk. Délután kimentünk anyámhoz és a húgomékhoz Gércére. Félhét körül értünk haza. Elkezdtem John Updike: Konspiráció c. regényét olvasni.

  Most valami őskori készülékek helyett kellene újat terveznem, mert elvesztek. (Őskor: amikor én még nem itt dolgoztam.) Tegnap munka után tejport vásároltam anyu malacainak, mert idetelefonált, hogy Sárváron nem kapott

Amikor hazaértünk még dolgoztunk egy kicsit a kertben. Ani kapált, Évi öntözött én pedig permeteztem. Nagyon kezd fodrosodni az őszibarack levele és, ha már nekiláttam, végig permeteztem az egész kertet.

Hát jó régen írtam a naplóba. Három hétig szabadságon voltam. A szabadság előtti utolsó  napon annyi elfoglaltságom lett, hogy teljesen megfeledkeztem a naplóról. Nagyvonalakban megpróbálom összefoglalni az elmúlt három hét eseményeit.

  Pár napot voltunk Sárváron és Gércén. Bagodba is ki kellett menni leadni a munkát. Egy hétig nyaraltunk Sopronban, a Vízmű lakókocsijában. Nem néztünk tévét, nem olvastunk újságot néha rádiót hallgattunk. Elég sokat olvastam. Befejeztem a Körképet, elolvastam Danilo Kis: A holtak enciklopédiája c. novellás kötetét és Anatole France két regényét (Thaiaz, Az istenek szomjaznak), most Updike: Eastwicki boszorkányok c. regényét olvasom. Nagyokat sétáltunk a hegyekben. Elmentünk a Fertő-tóhoz is hatalmas tömeg volt és koszos víz. Velünk volt Évi és a barátja is. Nehéz volt közös programokat összehozni. Utolsó héten Ani mér dolgozott. Évivel újrafestettük a konyhaablakot. Többet is szerettünk volna, de ennyire lett elég az idő.

Az irodám szét van döntve, fűtés rekonstrukciót csinálnak a cégnél. Nem tudom, mikor lehet újra normálisan dolgozni. Szerencsére kevesebb munka várt mint, amire számítottam. Sokan vannak most szabadságon.

  Nem nagyon haladtam a munkámmal, nem találtam igazán jó megoldást. A gyárban kiárusítják a szakszervezeti könyvtárat, tegnap vettem tíz könyvet. Befejeztem Az angol beteget, most Déry Tibor: G.A. úr X-ben című regényét olvasom.

Szombaton Ani nagymosást tartott, és takarítottunk. A munkahelyén most tartja a névnapját, arra is csináltunk süteményeket. Este mi mentünk színházba, Bereményi Géza: Az arany ára c. darabját néztük meg. Szerintem nagyon jó volt.

  Befejeztem újra egy munkát, egy kiesztergálófejet kellett átalakítani, hogy nagyobb átmérőt is lehessen vele megmunkálni. Még januárban megrendeltük az ablakok szigetelését, most az ígérték, hogy holnap jönnek, ezért holnap szabadságon leszek. Megkaptam a fizetésemet (45000Ft). A szakszervezettől vettem még kb. 20 könyvet. Tegnap kettesben voltunk otthon, mert Évi Sipiékhoz ment. Évi még a múlt héten kapott az egyik osztálytársától gesztenyét, azt vittük el megtisztíttatni. Az egyik ajándékot is be kellett vinni kicseréltetni, amit Évi tegnapelőtt vett, mert otthon vettük észre, hogy törött. A szomszédunk hozott még 20kg almát, azt is el kellett rakni.

Pénteken délután kimentem Bagodba, megbeszéltem a munkát, kb. 20000Ft-ért vállaltam el. Megrendeltem a számítógépet, holnap lehet elhozni, 92000Ft tíz havi kamatmentes részletre. Évi csak 11 óra körül ért haza, mert elmentek az osztályfőnökükkel Dunaújvárosba kézilabda meccsre.

  Péntek reggel elvittem Évit és Anit. Majdnem egész délelőtt a városban voltam. Elmentem bőrgyógyászatra, mert a combomon vannak valamilyen foltok, az orvos sem tudta eldönteni pontosan mi okozza, egyelőre csak kísérletezik vele. Újra be kellett menni az OTP-be, a számítógép részletek miatt. Aninak vettem virágot a házassági évfordulónkra (23.). Autószerelővel beszéltem a kocsi vizsgáztatásáról. Otthon ebédre paprikás krumplit főztem. Átválogattam az almát, lehordtam a padlásról a beázás miatt az edényekben összegyűlt vizet. A kertből behoztam azokat a virágokat, amiket a lakásban kell  átteleltetni. A számítógépen csak vacsora után tudtam dolgozni.

Szombaton hajnalban gázkitörés volt a közelben, három falut ki is telepítettek. Nálunk is lehetett érezni a gáz szagot. Még mindig nem sikerült elzárni. A délelőtt elment bevásárlással és főzéssel. Délután a kertben elégettem a szemetet, és elkezdtem ásni. Este a tévében Színházról színházra (Pécs).

  Megrajzoltam egy ellenőrző sablont és egy élhajlító kést, és lángvágó sablonokat plotteroltam, közben mérgelődtem, mert állandóan újra kellett indítani a gépet. Tegnap megvolt az autó műszakija, 44000Ft-ot fizettem a szerelőnek plusz a gumik, ez most nagy érvágás volt. A tévében Kepes (Pálfy József, Pálfy István, Babos Gyula).

Csak néhány részletet ragadtam ki. Ez is túl sok.

Nem sok fényképet találtam erről az évről.

Ez talán akkor készült:

 en.jpg

A zenei mellékletben először emlékezzünk meg az év halottairól:

Frank Sinatra:

Sonny Bono:

 

Falco:

 

Végül két dal, ami erre az évre jellemző:

Madonna:

 

Jazz+Az:

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr9712148651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása