Fehér Márta emlékére
2021. január 10. írta: obsidian1

Fehér Márta emlékére

Ludassy Máriának az És-ben megjelent megemlékezéséből értesültem róla, hogy elhunyt Fehér Márta filozófus.
Legtöbben talán akkor hallottak róla, amikor visszautasította Orbán Viktor meghívását a Széchenyi-díjasok díszvacsorájára, és erről felhívást tett közzé.

Nagyképűen akár a tanítványának is mondhatnám magamat, de az egy félév alapján, amíg a gépészkaron az előadásait hallgattam ez erős túlzásnak tűnne.

Vegyes érzésekkel vártam a filozófia tantárgyat, volt bennem némi érdeklődés iránta, de féltem, hogy valami elvont, unalmas marxista szöveget kapunk, amit azonnal el is felejtünk.

Ludassy Mária a hatvanas évek végén egy hölgynek látta Fehér Mártát, én a hetvenes évek elején egy vonzó fiatal nőnek (kilenc évvel volt idősebb nálam). És az előadásai egyáltalán nem voltak unalmasak és elvontak. Sőt. Olyan dolgokról beszélt, amik engem is foglalkoztattak. Beszélt erkölcsről, igazságról, szabadságról, rendről. Új nézőpontokat adott. Azon kevesek közé tartozik, akik hatással voltak a gondolkodásmódomra. Az ö hatására olvastam el többek között Goethe: Wilhelm Meisterét vagy Szathmári Sándor: Kazohiniáját és néztem meg Vihar kapujában-t.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr9016379528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása