Éveim - 1997
2016. december 28. írta: obsidian1

Éveim - 1997

1997

46 éves voltam.

 Magyar állampolgárok korlátozás nélkül vásárolhatnak külföldi valutát (a „turistakeret” megszűnése).

 Megkezdődött Bill Clinton amerikai elnök második ciklusa.

 Kitört a „Postabank-pánik, mely során a betétesek két hónap alatt a pénzintézet akkori forrásainak közel hatodát vették ki a bankból.

Diána walesi hercegné halálos autóbalesetet szenvedett Párizsban.

Híveinek egy kis csoportjával elmenekült Pol Pot volt kambodzsai diktátor.

János Pál pápa boldoggá avatta Apor Vilmost, a szovjet katonák által 1945-ben meggyilkolt vértanú püspököt.

Magyarországon megkezdték működésüket a kereskedelmi tévék.

 Népszavazást tartottak Magyarországon a NATO-csatlakozásról

Ebben az évben hunytak el:

Kardos G. György, Georges Marchais, Helenio Herrera, Vámosi János, Zsurzs Éva, Solti György, Teréz anya, Czibor Zoltán, William Burroghs, Gianni Versace, James Stewart, Fodor András, Jacques-Yves Cousteau, Bulat Okudzsava, Turay Ida, Hadrovics László, Kibédi Ervin, Allen Ginsberg, Durkó Zsolt, Victor Vasarely, Simándy József, Teng Hsziao-ping, Rubik Ernő, Solt Ottilia, Bertha Bulcsú

Nobel-díjasok:

Irodalmi: Dario Fo

Béke: International Campaign to Ban Landmines (Nemzetközi Mozgalom a Taposóaknák Betiltásáért) és Jody Williams

Ez már szinte a jelen.

Erről az évről egy kicsit talán több emlékem van, mint az előzőről.

Többszöri sikertelen nekifutás után privatizálták a cégünket Így utólag már nem érzem meglepetésnek, de akkor sokan meglepődtek azon, hogy a Ganz Gépgyár Holding lett a befutó, ezzel néhány évnyi önállóság után visszakerültünk a régi Ganzos kötelékbe. Sok változást ebből nem lehetett érezni. Talán csak annyit, hogy az addigi legfőbb tulajdonos aspiráns, aki egyik legnagyobb megrendelőnk is volt, kivonult.

Elvállaltam egy nagyobb tervezési (koppintás) munkát egy másik cégnél. Adtak egy dokumentációt, hogy az alapján adjak egy árajánlatot, csak apróbb módosítások lesznek ahhoz képest. Megadtam egy számomra nagyon jónak tűnő árat, és a rajzokat is felvittem számítógépre (akkor még csak egy kölcsönkért gépen dolgoztam), és előre dörzsöltem a kezemet, hogy milyen könnyen jutok pénzhez, a szükséges módosításokat gyorsan megcsinálom. Aztán kiderült, a valóságos szerkezet jóval bonyolultabb és szinte semmit nem tudok használni a régi rajzokból. Mondhatnám úgyis, hogy átvertek, de állítólag ők sem tudták, hogy ez lesz. így aztán, amikor végre leküzdöttem a feladatot, nem vállaltam több munkát tőlük. Egy időre legalábbis.

Nem említettem, amikor éppen aktuális volt, a lányom a szakközépből átiratkozott szakmunkásképzőbe (bőrdíszműves), amit ebben az évben fejezett be, és úgy döntött, mégiscsak jó lenne neki az érettségi. Akkor volt lehetőség szakmunkásoknak két éves nappali tagozatos gimnáziumi képzésre, így arra iratkozott be.

A számítógépen találtam néhány olyan balatoni képet, amit ehhez az évhez társítottam, lehet, hogy tévesen. Ha nem téves, akkor csak a Vízmű keszthelyi apartmanja lehetett, ahol abban az évben voltunk.

Meghalt Pici édesapja.

Egy kép, ami a tortán lévő gyertyák alapján biztos ebben az évben készült. A lányom logikáját követve, mivel nincs virág az asztalon, ez valószínűleg az én születésnapomon készült. De semmi sem biztos. A tortát a lányom készítette.

46.jpg

És egy karácsonyi kép (talán ebből az évből):

karacsony5.jpg

Elton John Diana emlékére írt dala:

Egy vidám Spice Girls dal:

És még mindig Koncz Zsuzsa:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr812078417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CsipkeRózsa 2016.12.29. 17:14:31

Két héttel ezelőtt még csak 46 voltál.

Elton John megint főszereplő lesz George Michael búcsúztatásánál.

obsidian1 2016.12.29. 19:15:00

@CsipkeRózsa: Mire gondolsz két héttel ezelőtt?
Nem követtem most a híreket, de egyáltalán nem meglepő.

CsipkeRózsa 2016.12.29. 20:17:46

@obsidian1:

erre gondoltam: Éveim - 1996.

most látom, hogy elírtam, ott csak 45 voltál, hiszen most vagy 46.

Xilit 2016.12.31. 08:02:48

Kedves obsidian, boldog új évet kívánok!

pietnik 2016.12.31. 17:48:22

Boldog Újévet!
Máshol írtam egy mérgelődést,mert nem tudtam hozzád belépni órákon át,most meg szinte kitárva az ajtó!Köszönöm,és viszont látásra az új esztendőben!

obsidian1 2016.12.31. 19:12:21

@pietnik: Nem tudom , mi történt.
Boldog új évet :)
süti beállítások módosítása