Szépen búcsúzni
2009. november 03. írta: obsidian1

Szépen búcsúzni

Mindig nagyra tartottam azokat az embereket, akik tudtak szépen búcsúzni.

Andainak ez most nem sikerült.  Ha csak bevágta volna maga mögött az ajtót, szót sem érdemelne, az is méltatlan lenne eddigi írásaihoz, de ez legyen az ő gondja. Amiért most billentyűzetet ragadtam, ő beleszart a ventillátorba, – nem én találtam ki, ő írta – és a ventillátor nem válogat, mindenkire fröcsköl, aki a közelében tartózkodik. Így igencsak cinikusnak tűnik az a megjegyzés, akinek nem inge, ne vegye magára.

Nem tudom, Andai milyen klikkre gondolt, miután a Kutrica a legismertebb és legaktívabban működő közösségi blog, az olvasók nagy része biztos arra asszociál. Sajnálom, hogy Andai klikknek látja.

Lassan már ősbloggernek számítok itt a nolblogon, nem mintha ez bármire feljogosítana. Kezdetben én is magányos farkas voltam, és inkább csak írtam nem olvastam. Idővel az írások alapján kialakultak kölcsönös szimpátiák, anélkül, hogy tudtuk volna, ki rejtőzik a nick mögött. Teljesen természetes volt az is, hogy létrejöttek a személyes kapcsolatok is, kezdetben csak levelezés, aztán azok a bizonyos kutrica partik. Talán abban sincs semmi kivetni való, hogy fokozottan figyelemmel kísérjük egymás írásait. Akkor is elolvassuk, ha már nincs a frissülők között, és nincs a szerki ajánlójában sem. Rendszeresen hozzászólunk, és hát istenem, néha nyomunk egy pirosat is. Ebből lesz a világot behálózó Kutrica összeesküvés. Tényleg nem értem ezt az időnként feltámadó gyűlölet hullámot.

Nem kellene mindenhol ármányt gyanítani. Mint azt Andai is, tudatosan vagy más szempontok által vezérelve, a saját blogjának címkéinél rendszeresen használta az „Andai” és „polgár” kifejezéseket, így került be nolblog összesített címkefelhőjébe. Ezzel a lehetőséggel bárki élhet, én is éltem vele. Néhány kattintással a mátrixban is előkelő helyre tornáztatható bárki pár percre, aztán pár perc múlva el is tűnik.

Azért elgondolkodtató, a látványos kivonulások mögött legtöbbször az a kardinális kérdés álll, mi kerül a szerki ajánlójába. Ez annyira kicsinyes. Hát még ha valakinek amúgy bérelt helye van ott.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr988230088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

11812 2009.11.03. 08:43:56

Soha nem mondtam ilyet, nem nyomkodok, maximum pattanást, de most nyomok egy pirosat, csakazértis.

14742 2009.11.03. 08:48:17

Szia Obsidian! Pontosan írtad le gondolataimat, kár, hogy Giginél nem tudtam így megfogalmazni. A "bérelt helyben" azonban nem hiszek, illetve, ha mégis van ilyen, azzal nem szabad visszaélni. Amúgy meg tetszik az új ruhád!

45714 2009.11.03. 08:49:11

Szia Obsidian Miért lenne baj, beleszarni a ventillátorba ? Te egy jó természet vagy, mások meg nem azok.. Szerinted jobb lenne egy Gentry klub ? Aki nem a " közösség tagja " az kitaszítottnak érzi magát, érezted már kitaszítottnak magad ? Andai a kitaszítottsága okán vette igénybe a ventillátort....

11229 2009.11.03. 08:57:51

kalimpa nem látom:D

11229 2009.11.03. 09:02:14

lehar a sherpa által közzétett emil váltásból az derült ki, hogy Andai a régi szerkesztők által beígért bérelt helyet hiányolta az új ruhám natinha érdeme, de ezt úgyis tudod:)

13124 2009.11.03. 09:02:54

3.-ra Tökös, ha - amint tegnap több helyen olvashattam - St.P. "része" vagy: akkor ölellek - és hiányoztál a "buliból". :-))) Andai sose akart oda jönni. És akkor szart a ventilátorba amikor elment!!! Ráadásul nem csak úgy, hanem már kész új fészkére repült. Amit meg a szerki levelezéséből tudni - és amin a Fics úgy felháborodott, hogy törölték a posztját - hát....az magáért beszél. Én úgy gondolom - ezek után - a saját szara leginkább őt fröcskölte be. Sajnálom, mert hűséges olvasója voltam.

11815 2009.11.03. 09:03:38

Nyomok helyette én. :DDD

34417 2009.11.03. 09:05:46

tökös: ez így, ebben a formában nem igaz. andai minden esetben meghívót kapott a kutrica-partira, pontosan annak okán, hogy szeretjük írásait, és úgy éreztük, nem ártana közelebbről megismerkedni vele. legnagyobb sajnálatomra, eleddig nem sikerült, mivel az adott időpontokban gyurinak egyéb, már előre lekötött elfoglaltságai voltak. amúgy nem is a ventillátorral volt a baj. inkább azzal, hogy engedte elfajulni, személyeskedéssé, sértegetések folyamatává válni a postot. hacsak nem az volt a célja, hogy tükröt tartson elénk. mert akkor az sikerült. nem nagyon volt szívderítő a látvány:(

11229 2009.11.03. 09:07:14

tökös nem hiszem, hogy Andai kitaszított volt, írásait nagyon sokan kedvelték (én is), sokan ennek a kommentekben hangot is adtak (én nem), úgy érzem, ő végig előkelő idegenként viselkedett a Kutrica nem egy zárt közösség, őt is szívesen láttuk volna, szerintem ő érezte snasznak, hogy közénk tartozzon

45714 2009.11.03. 09:09:02

8. 9. korrekt válaszok... remélem Andai Gyuri is elolvassa..

14742 2009.11.03. 09:24:56

Obsidian, olvastam a meil-váltást. Annak ellenére, hogy Andai írásait már csak azért is szeretem, mert szinte azonos korúak lévén, közel azonos utat jártunk be, az én értékítéletemmel nem fér össze, hogy akár mérgemben is kiadjam azt, akivel bármiféle "megállapodásom" volt, főleg nem úgy, hogy ezt számonkérjem az újaktól.

34417 2009.11.03. 09:45:02

obsidián: hidd el, nem érezte úgy. egyszerűen nem passzoltak össze az időpontok.

12019 2009.11.03. 09:53:48

Írtam egy kommentet tegnap Andai blogjába. Aztán nem tettem be végül -mit szólok én bele ilyesmibe, gondoltam. Ide talán már megírhatom, hogyan látom a dolgot, amit Andai felvetett, hiszen a vihar java lement. Kezdeném azzal, hogy Andainak volt néhány poénja. (Akkor is igaz ez, ha nekem sem tetszik igazán a mód, ahogyan elköszönt.) Tényleg vannak, ahogy látom, különböző csoportosulások. "Oldal" szerint is, személyi kötődések szerint is. Az lenne a csoda, ha ez nem állna elő! Csodák pedig, mint tudjuk... Ahogy én látom, a bloggerek alapvetően két motívum miatt adták erre a fejüket. Egy részük elsősorban publikálni akar valahol, mert úgy érzik, van mondandójuk, amit szeretnének mások tudomására hozni. Vannak aztán sokan, akik elsősorban közösséget keresnek, virtuális, esetleg valós ismeretségeket, barátságokat akarnak kötni, közben jókat dumcsizni. A két kör csak felszínesen érintkezik egymással, leginkább csak olyanokon keresztül, akik mindkét motívummal rendelkeznek. Valahol valami nem ideális a közösségben, ezt néha érzem. Az lehet a probléma, hogy a nolblog elsősorban nem közösségi találkozóhelyként lett kigondolva. Mégis sokszor így működik, egyeseket kívül hagyva. Néha itt-ott picit sok a jóból. Persze érthető ez! Az ember elismerésre, rokonszenvre vágyik. Hogy ilyet kapjon, ilyesmit adnia is kell. Ebból kiindulva történnek néha olyasmik, amiket Andai is említett -őszintén remélem, hogy nem bántottam meg ezzel senkit! Elkezdtem egy gondolatot a nolblogról. Befejezném. A Népszabadság elsősorban már jó ideje kizárólag egy üzleti vállalkozás. (A tulajdonosnak, a Ringier-nak van úgy baloldali, mint jobboldali lapja. Őket nem vezérli ideológiai meggondolás.) A Nolblog ennek az üzleti vállakozásnak egy része. Célja alapvetően, hogy olvasókat vonzzon, aminek következtében innen is csurran-cseppen egy kis bevétel (remélhetőleg). Ehhez kellenek az amatőr blogolók, akik eltérő, személyes vonásaikkal és beállítottságaikkal színt visznek a felületre. Kellenek aztán a hivatásosak is, akik ugye garantált minőséget is szállítanának. A szerki meg tenné a dolgát, aminek a lényege, hogy olyan kiemeléseket eszközöljön, ami a maximális olvasottságot biztosítja. Ezért kiemel olynokat 1. Akiknek az írása érdekes, tartalmas, emeli a minőséget 2. Akiknek az írása a minőségtől függetlenül érdekesnek ígérkező vitát generálhat, ami szintén az olvasottságot növeli 3. Akiknek a további jelenlétére és tevékenységére számít, mert már bizonyítottak. Hogy Andai miért bukott ki, nem egészen értem. Mint profi, tudnia kellett a szerki tevékenységének az alapjairól, Talán sok volt neki a személyes kötődések megnyilvánulása, de mintha ő ebben nem akart volna részt venni, hiszen nem kommentelt. Dilemma ez a személyes, érzelmi része a blogolásnak. Mégis, benne van a pakliban, akarjuk, vagy sem. Talán az olvasottsághoz is hozzájárul, nem tudom. A probléma akkor jelentkezik, ha valaki igényelné, de nem kapja meg, amit vár ezen a téren a "közösségtől".

70798 2009.11.03. 10:03:02

3-ra Tökös, én nem vagyok jó természet, ennek ellenére hülyeségnek tartom a ventilátorba szarást.Egyszer azért, mert véletlenül a lapátok elkaphatják a tökömet, ami előrehaladott korom miatt a kelleténél jobban lóg. Másodjára pedig azért, mert értelmetlen. Nekem ez itt a harmadik nevem. Soha nem búcsúzkodtam. Pitiánernek tartom eljátszani a hattyú halálát. Sokszor nevettem is, egy csomóan a magasabb látogatottság kedvéért elbúcsúztak, vagy nem is szóltak hozzá, ami valljuk meg égés, vagy "meggyőzték" és nagyvonalúan maradt. A búcsuzkodó elmenő pedig visszaoldalgott, ami valljuk meg geil. Én nem tartozom egy klubba sem, mégsem érzem magam kitaszítottnak. Nem érdekelnek kicsinyes dolgok, és nem attól lesz valaki a nemzet bloggere, hogy egy társaságnak a tagja. De ha az is lesz! Mi van akkor? 8-ra Harunelrasid. Szerintem nem tartott tükröt, max maga elé, és úgy járt, mint a gonosz mostoha, amikor a tükör már nem fogadott szót neki. Nézettséget generált az új www-hez. Szerintem ennyi. Obsidian, Babett, Boni, Lehar, egyetértek veletek.

11229 2009.11.03. 10:05:50

tbb köszönöm:DDD

70798 2009.11.03. 10:06:07

Gordon, minden virtuális helyen így megy ez, de ettől ez a közösség ideális. Teljes mértékben leképezi a mai magyar valóságot.

11229 2009.11.03. 10:08:32

re 10 tökös én is csak remélni tudom

11229 2009.11.03. 10:09:35

re 11 lehar egyetértünk

11229 2009.11.03. 10:10:52

re 12 harun legyen igazad

34417 2009.11.03. 10:17:16

gordon: alapos elemzés, mint mindig. ezen aztán nem sértődhet meg senki. de azért toszmegosztis-nak is van valami igaza. keresztmetszet ez, a javából, mind tartalmilag, mind személyiségileg.

11229 2009.11.03. 10:20:15

Gordon köszönöm a tartalmas hozzászólásodat szerintem nem ilyen vegytisztán működnek a dolgok, én is közlésvágyból jöttem ide, aztán egy idő után sokkal vonzóbb lett, hogy egy közösség része lehetek a Népszabadság persze, hogy üzleti vállalkozás, de engem mint mezei bloggert nem érint, az üzlet legyen a szerkesztők gondja ha már úgy alakult, hogy kialakultak a közösségek, nem hiszem, hogy jhelyes lenne szétrombolni azokat

11229 2009.11.03. 10:23:34

toszmegosztis igen, én is így gondolom

12019 2009.11.03. 10:36:48

Harun, kösz! Obsidian: hát ez az! Ahogy írtam, benne van a pakliban, de idővel, talán törvényszerűen átveszi ez a vonás a fő helyet, és ettől kezdve konfliktus van. Az ember dícséri a barátait (legyünk őszinték, sokszor magam is így vagyok ezzel), a kritikát csak a máshol állóknak tartja fenn. A közösségeket persze hogy nem szabad szétverni! Sajnos az a tapasztalatom, hogy ez a fajta közösségi élet egy idő után megérik, aztán túlérik, belülről kezd erjedni. De nem akarok károgni, senki örömét elrontani. Andai kiborulását most sem értem igazán. Tisztában kellet, hogy legyen az ilyen fórumok dinamikájával, főleg a lap oldaláról és szempontjai szerint.

20785 2009.11.03. 11:52:55

Gordon, olyan megnyugtató, ahogy írsz :) Valóban a közösségeket nem szabad szétverni, általában. A Nolblogért kár lenne.

34417 2009.11.03. 12:24:13

nyugi, soska, nem is fogják tudni:)))

13709 2009.11.03. 12:38:42

sok érdekes kérdést vetettél fel Obsidián, nekem az fordult meg a fejemben, ha egy csomó negativ tapasztalat miatt hagyja el bárki a Nolblogot és közben erről vajmi keveset tudnak a többiek, akkor csendesebben is megtehetné... Én Andait szivesen olvastam itt...Ha máshol indit, gratulálok neki. Ennyi...

11229 2009.11.03. 13:10:50

Gordon csak még egy kiegészítés nagyon sok féle blog létezik legtöbb esetben tényleg nem szükséges egy közösséghez tartozás, de a személyes jellegű "énblog"-oknál szükség van rá

11229 2009.11.03. 13:12:34

Valéria igen, szerintem is lehetne szebben is búcsúzni

13066 2009.11.03. 21:02:43

én már csak ismételném az előttem szólókat, így nem maradt más nekem, mint hogy szép a rucid, no meg nyomok egy pirosat :)))

15138 2009.11.06. 10:50:58

Én is nyomok egy pirosat. :)
süti beállítások módosítása