Olvasónapló
2017. január 17. írta: obsidian1

Olvasónapló

Arsѐne Lupin Herlock Sholmes ellen

Maurice Leblanc: Arsѐne Lupin Herlock Sholmes ellen

Kis alakú, vékony könyv, egy ülésben elolvasható.

Nem emlékszem, hogy került hozzám ez a könyv, talán egy nyaraláson vettem olvasnivalónak, aztán olvasatlan maradt egészen eddig. Véletlenül bukkantam rá a könyvek rendezgetése közben.

Nem elírás, valóban Herlock Sholmes. Nagy valószínűséggel szerzői jogi okok miatt, de hát a ez a Herlock valóban nem az a Sherlock, még ha a szerző azt állítja is, „akár Conan Doyle, a nagy regényíró agyából is kipattanhatott volna.” Hát nem. Van hasonlóság, de méhiscsak más karakter.

A szerző Maurice Leblanc, Arsѐne Lupin figurájának megteremtője. Szerintem nem fontos, valóságos személyről mintázta-e. A regény egyértelműen fikció.

Az még csak elfogadható, hogy Herlock utólag, mit és hogyan csinált Arsѐne Lupin, de hogy Arsѐne Lupin mindent előre így eltervezett és meg valósított, az már egy természet fölötti erőkkel rendelkező lényt feltételezne. Vagy a véletlenek csodás módon szerencsés összjátékára.

Mindegy is. Az olvasó úgyis csak utólag visszagondolva jön rá erre. Olvasás közben szórakozik és izgul. Utána pedig felejtendő.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr10012133541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZorróAszter 2017.01.17. 19:16:56

Nékem is megvan valahol. De ha olvastam is, olyan régen, hogy semmire sem emlékszem belőle.

Ha belebotlok, elolvasom.

ZorróAszter 2017.01.17. 19:17:58

Én egyébként szokásos vastag krimikötetre emlékszem.

obsidian1 2017.01.18. 09:17:59

@ZorróAszter: nem egészen 200 oldal, et tényleg szokásos krími vastagság, de kisalakú

ZorróAszter 2017.01.19. 20:25:26

Lehet, de én arra a fekete krimisorozatra emlékeztem. De akkor tévedtem.
süti beállítások módosítása