Visszatükrözés
2010. február 28. írta: obsidian1

Visszatükrözés

Tutyika ismét kiprovokált belőlem egy postot.

Tutyika ismét kiprovokált belőlem egy postot.

 

Hogy házasság valójában nem létezik, fájdalmas és felszabadító gondolat egyszerre. Első olvasásra mellbevágó. Hát akkor miben éltem én 35 évig? Minek nevezzük két ember több évtizedes együttélését? Na jó, tegyük félre a fogalmakat. Talán a házasság, mint intézmény tényleg nem is létezik.

Hogy ketten együtt élnek, egyáltalán nem biztos, hogy össze is tartoznak. Még eljátsszák a szerepeiket, de már maguk is tudják, hazugság az egész. Kifelé még fenntartják a látszatot, de némán vagy hangosan gyűlölködve élnek egymás mellett. Van, amikor már a látszat sem számít, de anyagi okokból volt vagy megfelelési kényszerből mégis együtt élnek. Vannak olyan ismerőseim, akik két évig még a szüleik elől is titkolták, hogy elváltak. Gondosan játszották a házaspár szerepét, nem tudom, milyen valós vagy vélt elvárásoknak akartak megfelelni.

Egy kapcsolatban felelősséggel tartozunk egymásnak.

„Felelőséggel tartozol, ha számít rád egy jóbarát.”

(Kisherceg)

És ez a felelősség sokkal nagyobb, mint amennyivel önmagunknak tartozunk. Aki nem képes vállalni ezt a megnövekedett felelősséget, alkalmatlan egy tartós kapcsolatra. Természetes, hogy a felelősség lemondással is jár, és el kell tudni fogadni a másik lemondását is. Néha az talán nehezebb, mint magunknak lemondani valamiről. A lemondást soha nem szabad kierőszakolni, érzelmi zsarolással sem. (Ha szeretsz, akkor nem …) De nem lehet érzelmi zsarolás eszköze sem. (Én mindenről lemondtam miattad, de te arra sem vagy képes…)

Lehet hinni a barátságban, szeretetben, kötelességtudatban, közös anyagiakban vagy a szexben, hisz ez mind szükséges, mind jelen van egy házasságban, igazából mégiscsak egymásban kell hinni. Jó esetben meg lehet találni azt az utat és azt a tempót, amit mindketten saját útnak és saját tempónak érezhetnek. Persze kell hozzá szerencse is, de munka is. Az soha nem elég egy házassághoz, hogy félünk a magánytól.

A pina kérem háborúkat indít el, óriási birodalmak buktak el miatta?

Lehet. Cherchez la femme…

De lehet, hogy  a pina csak ürügy, és az igazi ok a bosszúvágy, a sértett büszkeség, a birtoklásvágy vagy a hatalomvágy. És hát egy házasság azért mégiscsak többet jelent egy pinabérletnél – ha csak annyi, akkor nem is érdemes beszélni róla – és szexet sem illik büntetésre vagy jutalmazásra használni, lehet ugyan, de semmi jó nem származik belőle, így egy házasságon belül nem igazán ad hatalmat a pina.

A férfi tesz értékké egy nőt? Sztereotip társadalmi elvárások szerint talán igen, de csak ha a nő önmagában is értékes, és akkor egyben értékké tesz a hozzá tartozó férfit is, persze csak ha ő is érték önmagában is. Szóval növelhetik is, de csökkenthetik is egy más értékét.

Mindannyian rakosgatjuk a saját puzzlénkat, mindig van valami, ami nem illik a képbe, hacsak nem csalunk, de miért csapnánk be önmagunkat, végül jön a gomböntő, és csak reménykedhetünk, hogy eléggé különlegesnek talál bennünket.

Igen mindenből tanulni próbálunk, a hibáinkból is, vigyázunk arra, ne kövessük el ugyanazt kétszer, de annyi hibalehetőség van, miközben nagyívben kerüljük az egyiket, beleszaladunk egy sokkal nagyobba. Soha nem leszünk tökéletesek. Talán nem is baj. Ki szeretne önmaga istene lenni?

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr768230152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13709 2010.02.28. 19:49:30

kedves Obsidian... hazugságban élni... szerepet játszani.. megfelelni a hozott elvárásoknak.. zsarolni érzelmileg.... zsarolni fizikailag... mindent felsoroltál, ami egy pokolbéli kapcsolatot jellemez..vagy nem mindent, de majdnem.. Ki szeretne önmaga istene lenni? Hát a szerelmes.... de aztán kigyógyulunk....remélhetőleg... a megroppant kapcsolatból meg iszonyú nehéz a kilépés...az elsőből mindenképp..van akinek nem is sikerül... Nagyon jókat irtál..még rágódom kicsit .))) üdvözöllek Valéria

34417 2010.02.28. 20:11:02

obsidián: minden tiszteletem a tiéd. 35 év, hát, irigylésre méltó.

11229 2010.02.28. 20:23:17

valéria nem törekedtem a teljességre, azt hiszem végtelenek az egymás életét pokollá tevő eszközök igen én is ismerek olyanokat akik nem tudnak, vagy nem akarnak kilépni, pedig igazából már meg is szűnt a kapcsolatuk

11229 2010.02.28. 20:25:26

rasid kalandvágyó vagyok:)

78126 2010.02.28. 20:38:24

Töredékes, de még így is sok...

10306 2010.02.28. 21:16:47

a magánytól csak akkor kell félni, ha unjuk magunkat, ha mi vagyunk üresek:)

13005 2010.02.28. 21:20:24

Obsidian, nagyon jót írtál! Próbára tesz, mert mindenki megpróbálja az életét valahol besorolni, hol vagyok én? Nincs fekete-fehér, jó és rossz, csak a kompromisszumok millió változata.

11229 2010.03.01. 07:57:13

anemone ennyire tellett tőlem

11229 2010.03.01. 07:58:01

izomagyu szerintem személyiség függő is

11229 2010.03.01. 07:59:54

georgia igen , kompromisszumok nélkül nem működik

12986 2010.03.02. 12:12:29

Itt vagyok, késtem picit, bocsi Furcsa így szétszedve látni ugyanazt, ami sosem lehet ugyanaz, mert ezek azok a mondatok, amit aztán mindenki millióféleképpen él meg örültem, hogy olvashattam a tiédet, és bármikor visszatükrözhetsz, mert jó ez így, érdekes legyen szép napod :)

11229 2010.03.02. 13:36:24

én is csak párnapos késéssel olvastam az írásodat, ezért is nem kommenteltem :)))
süti beállítások módosítása