Félni kell?
2011. május 27. írta: obsidian1

Félni kell?

„Politizálsz a barátaiddal és ezt én nem engedhetem meg magamnak!! Sajnálom !!”

„Politizálsz a barátaiddal és ezt én nem engedhetem meg magamnak!! Sajnálom !!”

Egy régi ismerősöm válaszolta ezt, amikor ismerősnek jelöltem a frészbukon.

Fél?

Valószínűleg igen. És teljesen mindegy, okkal vagy ok nélkül. Nagyon nagy baj, ha a politizálás kockázatot jelenthet.

Amúgy lehet, hogy igaza van. Hát annyi fontosabb dolog van, mint hiteltelen politikusok idióta ötleteivel foglalkozni.

Lehet, hogy a politikusoknak is az jelentené a legnagyobb csapást, ha nem reagálnánk rájuk, Főjenek csak a saját levükben.

Igen.

Politikáról egy szót semL

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr398230370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13118 2011.05.27. 21:09:46

hm. ez a volt régi ismerős nem politizál? dehogynem. ő így politizál. (ez valami olyasmi, mint amikor vitték a zsidókat, ő megjegyezte: szegények, és becsukta az ablakot)

11229 2011.05.27. 21:19:05

hmmm igen, de mégsem normális helyzet, hogy bátorság kell a politizáláshoz

13118 2011.05.27. 21:20:56

biztos vagy benne, ha fidesz oldalról politizálnál, akkor is ez lett volna a válasza?

12318 2011.05.27. 21:46:30

A "NEM" vélemény is politizálás! Hmmm-nek igaza van. Mit jelent, hogy nem engedhetem meg magamnak? Tudom nem Neked kell-ene--megválaszolni. Tőle kérdezném meg, ha lehetne...Sok kérdésem lenne...mi lenne, ha senki nem merne megszólalni, mi lenne ha...stb, stb. De ez nem Neked szól! Csak hozzád írom...

relatív 2011.05.27. 22:50:53

Mit IS jelent az a szó, hogy 'politizálás' ? Általában az a hiedelem, hogy ez csak a 'hivatásosak'- nak a tevékenysége, és az átlag nem politizál, pedig (!) azt kell mindenkinek tudnia, hogy a boltban a vásárlás alkalmával már politizál mindenki, mert több lehetőség közül választja ki a 'neki' legjobban megfelelőt ! Igen, a politizálás lényegében választás a lehetőségek közt, állásfoglalás valami mellett, ami lehet anyagi, vagy eszmei 'tárgy' IS ! Ezért nagyfokú butaság, vagy - legyünk lojálisak - tévedés, ha valaki azt állítja : ő nem politizál ! Mint ezt fentebb 'trixi' már meg IS írta, helyesen ! És a szavazáskor IS tudnia kell mindenkinek, ha nem megy el szavazni akkor IS 'szavaz', csak nem arra akire egyébként szavazna, hanem a szavazati arányoknak megfelelően ! Éppen ebben van a csapda, hogy a 'nem szavazók' olyan elemek győzelmét teszik lehetővé, akik esetleg meg sem érdemlik, mint azt a legutóbbi szavazás IS hűen tükrözi ! Az pedig, hogy a politizálást - vélemény kifejezését - 'félni kell' jellemző a hazai környezet visszásságára !

179584 2011.05.28. 07:18:38

Az a tragikus, hogy manapság minden a politikáról szól, azzal van átitatva. Ezért van az, hogy a családban is kínosan meg kell válogatni, miröl "lehet" beszélni, hogy ne csapjanak fel az indulatok. Nyolc év kitartó aknamunkája meghozta a gyümölcsét.

192755 2011.05.28. 08:02:58

Az ismerősöd vagy szimplán gyáva, vagy nem vagy neki annyira fontos, hogy érted bevállaljon egy kis kockázatot. Mindkét esetben az a konklúzió, hogy nem érdemes bejelölni. Szerintem:)

11229 2011.05.28. 09:22:20

Hmmm erre én is gondoltam szerintem igen

11229 2011.05.28. 09:28:56

trixi igazad van mégiscsak az lenne az igazi, ha fel sem merülhetne, hogy valami káros következménye lehetne annak, ha valaki elmondja avéleményét

11229 2011.05.28. 09:37:26

relatív hát persze, már az is egyfajta politikai állásfoglalás, hogy hol vásárolok pedig ezer egyéb oka is lehet valóban jellemző

11229 2011.05.28. 09:40:30

marijja igen már csak indulatok működnek, szinte reménytelen a párbeszéd

11229 2011.05.28. 09:42:02

tara szerintem is:(

13688 2011.05.28. 11:40:25

Sose bánkódj azon hogy nem fogadta el a bejelölésedet! Főleg nem a politikai hovatartozás miatt! Az ilyen ember gyáva és szerintem sunyi is!

11229 2011.05.28. 13:12:16

vadica nem bánkódom a helyzetet érzem aggasztónak

201929 2011.05.29. 11:12:59

Fél? Lehet hogy csak megnézte, kikkel politizálsz és nem akart rossz társaságba keveredni. Van ilyen a családban is. Amióta unokaöcsénk jobbikos aktivista lett és a személyes Facebook oldalát propagandára használja... kissé snassz lett vele a nagy nyilvánosság elött barátkozni. (Majd kinövi, de addig is )

11229 2011.05.29. 19:03:08

minden lehetséges:)

Raáb Zoltán 2011.05.30. 18:05:14

Kedves obidian, azaz Mesterházi Zsoltika! Mivel én vagyok az a "kedves" régi ismerősöd,- egy évfolyamra jártunk a BME Gépészmérnöki Karára, 1975-ben végeztünk -aki, miután meglátta a facebook társaságodat és a tömény, egy irányból jövő politikai bejegyzéseket, írtam a fenti SZEMÉLYES üzenetet,- CSAK NEKED(!!!)-azzal, hogy emiatt töröllek, mivel. nem engedhetem meg magamnak, hogy sűrű politikai gyűlölködés társaságában éljem napjaimat. Nagyon jó az a társaság, amelynek tagjaival utazásról, a kutyákról az élet szépségeivel kapcsolatos dolgokról cserélünk eszmét.. Na, te ide tolakodtál be kedves barátom. Köszönöm, EZT nem kérem. A törléshez fűzött magyarázatot alaposan félreértetted barátaiddal egyetemben, de ez legyen a ti bajotok, mondhatnám erre, hogy jellemző. Személyes ügyeket pedig nem illik fórumra vinni, nekem még ezt tanították. Neked, aki szintén elmúltál hatvan éves, ajánlom, főzőcskélj, játssz az unokáiddal, beszéld meg a focimeccs eredményeket a barátaiddal, írjatok a legutóbbi borkóstolás élményeiről, esetleg beszélgess a szép nőkről velük. Jobban jársz, meglátod. Ha valahol esetleg összeszaladunk, VELED szívesen elbeszélgetek erről egy sör társaságában. De hagyj ki a mindennapjaid pocsolyájából, mert rám is fröccsen belőle... Üdvüzlettel: Raáb Zoltán okleveles gépészmérnök, volt évfolyamtársad

189336 2011.05.30. 19:50:58

Ezt az embert még ismerősként sem tartanám számon. Mindig nehéz élethelyzetekben derül ki az ember jellemességének megléte vagy hiánya. Gumigerincű emberek voltak, vannak, lesznek. Csak ,Nekik nincsenek barátaik.

11229 2011.05.30. 21:10:21

Kedves Zoltán Először is soha senkinek nem voltam Zsoltika. Most is érzek a megszólításodban egy kis lekicsinylést. Lehet, hogy csak túlérzékenység. Nem vagy blogger, így nem tudhatod, nem illik felfedni egy nick név mögött álló való személyt felfedni. Nem mintha titok volna, hisz baloldalon ott a facebookos névjegyem. Akkor is. Elnézést, ha úgy érzed, hogy egy személyes ügyet hoztam nyilványosságra. Ez a bejegyzés nem rólad szól, sokkal inkább egy jelenségről. Csak kiváncsiságból kérdezem, hogy találtál ide? Kitettem ugyan egy linket a fészbukra, de az nem ide vezetett, hanem amásik blogomba, ahova szintén feltettem ezt az írást. Mindegy. Megértem én a politika iránti undorodat. Akár hiszed akár nem én is így vagyok vele, csak én hangot is adok neki. Egyoldalú lenne? Hát ajelenlegi hatalom valóban nem tetszik, de igazából nem látok egyetlen olyan politikai erőt sem, amit fenntartások nélkül el tudnék fogadni. A gyűlölködést, ha lehet én is távoltartanám. Nem mindig sikerül. Az pedig naponta változik, hogy az üzenő falam mivel van tele. Most éppen Gilbert Pediniellivel és szép nőkkel. Volt amikor Farmville-lel és Treasure Isle-val. Tudom gyerekes. Ha végig olvasnád a blogjaimat (ilyen rosszat azért nem akarok neked), láthatnád, egyáltalán nem a politika a fő témám. De ha vetsz egy pillantást alenti címkefelhőre, láthatod sok minennel foglalkoztam, politikával is persze. A pocsoly pedig tőlünk függetlenül létezik, és ha nem teszünk ellene csak növekedni fog. Egyébként nem múltam még el hatvan éves!!! (igaz már nem messze van) Őszintén sajnálom, hogy így alakult Üdv Obsidian (itt az vagyok)

11229 2011.05.30. 21:11:33

Nyírfacukor ezt nem kellene:(

189336 2011.05.30. 21:35:41

Ahogy gondolod :-)

156668 2011.05.30. 22:42:53

Én, mióta megkaptam Kedves Vezetőnk legújabb episztoláját, azon töröm a fejem, mekkora kockázat lenne megírni a véleményem neki, oda, pacekba. Utoljára 2002-ben, röviddel választások előtt éreztem ezt. Csak akkor enyhébben. Még mindig nem döntöttem el. Bár, annyira nem rajongok a munkahelyemért, nincs nagy családom, tehát lehet, hogy bevállalom.

11229 2011.05.31. 08:01:34

propatria lehetnek mellékhatások:)

110481 2011.05.31. 12:08:08

Ez a facebook egy nagyon veszélyes hely, legkevésbé magyar politikai oldaláról. Viszont bármikor feltérképezhető egyx ember teljes politikai kapcsolatrendszere, és hortelen azon kaphatod Magyad, hogy kiutasitanak valahonnét, miközben fogalmad nincs, hogy miért.

11229 2011.05.31. 13:12:31

zili én még csak azt vettem észre, időnként csökken az ismerőseim száma amúgy facebookos ismerőseim majdnem a teljes politikai palettát lefedik

202023 2011.05.31. 17:14:09

Egy elfogadott vagy elutasított ismeretségnek nem szabadna politikai hovatartozásról szólnia, mert ha így van, akkor tényleg van mitől félnie annak aki vállalja a nézeteit.Ugyanakkor senki ne dédelgessen olyan hitet magában, hogy bárhol anonim maradhat.Én már ezt tapasztaltam.

11229 2011.05.31. 19:18:48

galla76 tényleg nem szabadna, de mint a mellékelt ábra mutatja... én már nem is próbálok anonim maradni

201666 2011.05.31. 19:39:05

Szerintem a politizálással nincs semmi gond. Mostanában történelmi lépéseket tesz a kormány!? Lehet, hogy őket is a nagy magyarok közt fogja emlegetni az utókor? http://igi.nolblog.hu/archives/2011/05/31/Kire_fog_emlekezni_az_utokor/

11229 2011.05.31. 19:52:06

Ignac neked is csak azt tudom válszolni: minden lehetséges

192499 2011.06.02. 19:17:54

Ez a Raáb Zoltán igazságtalan a bloggazdával. Tudniillik az utóbbi személy írásából egyáltalán nem kideríthető a most reklamáló, előtte meg az ismeretség újrafelvételét udvariatlanul elutasító illető konkrét kiléte. Tehát teljesen illogikus és irracionális volt részéről a világ elé tárni. Valamikori diáktársaknak inkább egymás közt illendő, hogy megbeszéljék, ha valamiben a másiktól megbántva érzik magukat. Apropó, csak az ítélkező és paranoid magatartás okán kérdem: nem szenvedélybeteg ez a Raáb úr?

11229 2011.06.02. 19:31:49

mártírvédő igazán én sem értem, mi szükség volt a hoozászólására, egy emilben is elmondhatta volna ugyanezt valószínűleg lejárató szándékkal tette kérdésedre nem tudok válaszolni
süti beállítások módosítása