Ádvent Zágrábban
2011. december 18. írta: obsidian1

Csak ne kellett volna hajnali háromnegyed ötkor kelni.

Indulás hatkor. A határról még vissza kellett fordulni, itt derült ki, hogy egyik útitársunk személyije lejárt.

Az első állomos Varasd. Kaptunk egy kis ízelítőt a télből. Kellemetlen hűvös idő, hó latyakos utcák. Ha kedvünk lett volna hozzá, hógolyózhattunk is volna. A székesegyház puritán külseje káprázatos barokk belsőt rejteget. Egy rövid séta a várban, nézelődés a piacon,, és már indulunk is tovább. Igazán szép város, sok látnivalóval, érdemes lenne egyszer kellemesebb időben egy hosszabb kirándulást is tenni.

Útközben néhol már tekintélyes mennyiségű hóval találkozunk, fehér tájon megyünk keresztül, de utunk következő állomásán, Samoborban, már nyoma sincs a hónak, az idő is egész kellemes.

Samobor egy tündéri kisváros Zágráb közelében. Teszünk egy sétát a belvárosban, megkóstoljuk a samobori krémest, aminek az a különlegessége, hogy melegen szolgálják fel.

Csak egy ugrás Zágráb. Buszunk majdnem beszorul egy vasúti aluljáróba.  Kezdetnek kapunk másfél óra szabadidőt. A környéken körülnézni sok, távolabbra elmenni kevés. Egy sörsátorban levő ádventi vásárt negyed óra alatt letudjuk. Van e a közelben egy plaza szerű is a föld alatt, ugyanazokkal a z üzletekkel, mint a hasonló magyarokban. Egy kellemes séta a parkban. Városnézés az idegen vezetőnkkel. Egy olyan sikátorban, amelyben csak libasorban tudunk menni és megszámlálhatatlanul sok lépcsőfokon feljutunk a Szent Márk templomhoz. Gyönyörű gótikus épület, díszes, ha jól sejtem, pirogránit tetővel. Lefelé áthaladunk a zarándok helynek számító Mária képet tartalmazó kőkapun. 1242-ben épült! Megérkezünk a székesegyházhoz. Előtte élő betlehem. Nekem sürgősen wc-t kell keresnem. Megkönnyebbülök. A Jellasics téren igazi ádventi hangulat van, Egy zenepavilonban mikulásnak öltözött zenészek játszanak. A sörsátorban debrecinkával töltött hotdog szerűt eszünk. Picinek túl fűszeres, nem esik jól. Most már jól lakottan és megkönnyebbülten alaposabban meg nézzük a székesegyházat és az élő betlehemet. Közben eltelik a z idő, és megyünk a megbeszélt találkozó helyre. Valamilyen kommunikációs hiba következtében a busz valahol máshol várakozik a csoportra, negyedórás késéssel azért egymásra találunk. Irány haza. A határon a magyar vámos még bunkózik egyet velünk. Biztos nagyon unatkozik, alig van forgalom.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

60145 2011.12.18. 21:47:11

Na, ez tetszik, érdekes, csak kissé szűkszavú. (Egyszer régen az utasaim közül kettőről derült ki az osztrák határon, hogy osztrák vízumuk nincsen, csak német.)

23353 2011.12.18. 23:02:57

Én már nagyon régen voltam Zágrábban, emlékszem a templomra a dombon és egy piacra is lennt.

210560 2011.12.19. 07:48:44

Érdeklődéssel olvastalak Obsidián... Zágrábban jártam - igaz nyáron - kedves óvárosában tettünk sétát a tengerpartra menet. Szép lehetett az utatok Fanny

11229 2011.12.19. 08:52:01

Atlasz általában szűkszavú vagyok, ez most egyébként is csak egy gyorsan összehozott, vázlatos élménybeszámoló

11229 2011.12.19. 08:58:09

little most jártam először Zágrábban, nagyon tetszett

11229 2011.12.19. 08:59:40

Fanny nyáron biztos kellemesebb volt, de ennek az időszaknak is megvan a varázsa