Hordalék
2013. június 09. írta: obsidian1

Hordalék

Ismét nekifutottam az angolnak.

Ismét nekifutottam az angolnak.

Ez a harmadik. Az első az egyetemen már az elején félresiklott, pedig komolyan akartam venni, de az első félévben olyan szép kényelmesen haladtunk, hogy minden tanulás nélkül négyes osztályzatot kaptam, aztán nyugdíjba ment a tanárunk, és összevontak bennünket egy másik csoporttal, de ők már annyival előbbre tartottak, hogy reménytelen volt felzárkózni.

Hét éve – erről már írtam a blogomban is – rábeszéltek egy fizetős tanfolyamra, elég bizonytalan volt a munkahelyem is, és úgy gondoltam, ha váltani kell, előny lesz, ha valamennyire tudok angolul. Eleinte minden jól ment, aztán a szervező cég nem fizette a tanárokat, nem fizette a terembért, végül félbeszakadt.

Most a feleségem barátnője hívta fel figyelmemet, hogy lehetőség van egy államilag, uniós pénzből, támogatott képzésre. Regisztráltam, elfogadták. Tanfolyamra jelentkezni már egy kicsit nehezebb volt. Kezdetben, ha meghirdettek egy tanfolyamot, percek alatt be is telt. Végül az is összejött. Elvileg 12-en vagyunk, gyakorlatilag inkább csak kilencen. Nagyon szigorú az ellenőrzés, minden óra végén alá kell írni a jelenléti ívet (naponta ötször), mindennap fényképet készítenek a csoportról. Biztos voltak visszaélések, ezt akkor is túlzásnak érzem.

Elég vegyes a társaság életkorban és tudásszintben is. Életkorban elől járok, tudásszintben valahol középen. Van teljesen kezdő is, van, aki már sokat tanult, és sok mindent tud is, mégis állandóan értetlenkedik. Nem is értem. Nem könnyű felnőtteket tanítani, sokszor fegyelmezetlenebbek, mint a gyerekek. Már az is látszik, a tanfolyam 90 órája sok mindenre nem lesz elég.

45 éves a Zalaegerszegi Kertbarátkör. Pénteken kiállítás megnyitó, jubileumi ünnepség. Pici a lányom nevében elvállalta, hogy elkészíti az elnökségi asztal virág díszítését, aztán utólag megkérdezte vállalja-e. Hát mit tehetett? Szerintem nagyon szép lett, de lehet, hogy elfogult vagyok. Pálfi Dénes, talán néhányan Zalán kívül is hallottak már róla, a beszédében is megemlítette, Allergiás vagyok a politikusokra. Ifjú titán alpolgármesterünk szerint hivatalosan csak 2009 óta létezünk. Igen, vele kezdődött minden. Lehet, hogy poénnak szánta, de otrombaság volt. Mindenesetre a Kertbarátkörök Országos Szövetségének elnöke finoman helyreigazította. Aztán a volt polgármesterünkkel közösen még a hivatalos program vége előtt távoztak. A vészkijáraton próbáltak kiosonni. Zárva volt :D

Kert.

Végre nyár. Az eper lassan már leérik. Lehet borsót szedni. A cseresznye elég rosszul kötődött. A szomszédom már virágzáskor hiányolta a méheket. Sajnos neki lett igaza. Késői fajta, még nem érik.

Közben azért a blogokat olvasom, he nem is reagálok rá.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr88230600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

11692 2013.06.09. 20:17:18

Sok szerencsét a nyelvtanuláshoz; nem hiszem, hogy lenne kedvem újra kezdeni, (holott rám is férne, nekem kínos, mikor betesznek, idéznek ilyen szövegeket, és csak a fordítóval értem inkább rosszul, mint jól...) A virág kompozíció nagyon szép lett, láttam a képen... A kertet nálunk is megviselte rapszodikus idő, minden olyan futurisztikus termést hozott, ráadásul a szomszéd kertjében a tűzelhalás elvitt mindent...:( A blogokat én is olvasom... kár, hogy az inspiráló szövegek gazdái - ki tudja miért - szelektíven válaszolnak...így aztán.... :)

11715 2013.06.09. 20:34:51

gratulálok a bátorságodhoz, én már annak is örülök, ha nem felejtek el magyarul, annyira érzem, hogy a fejem már nem a régi, hogy nem mernék belevágni semmiféle tanulásba.

11229 2013.06.09. 21:52:21

evalajos ha másnak nem, agytornának jó a nyelvtanulás magas szintre most sem fogok eljutni, arra kevés a 90 óra köszönöm a lányom nevében :)

11229 2013.06.09. 21:54:56

pettra néha már én is érzem, hogy fárasztó a tanulás, de vigasztal, hogy análam jóval fiatalabbak, néha sokkal nehezebben értenek meg valamit

179584 2013.06.10. 07:42:42

Szomorú dolog az öregedés! Oroszul is elég jól tudtam, németül annyira jól, hogy a hajdani NDK-s megbízások müszaki leírásait is én írtam.( A hivatásos fordító szerint jól.) Aztán elkezdtem svédet tanulni, svédül beszélni, - mind a két másik idegen nyelv kiesett. Szerencse, hogy magyarul még tudok:)))

11229 2013.06.10. 14:50:38

Marijja lehet, hogy nem esett ki teljesen, csak szunnyad, és kevés tanulással felébreszthető

301782 2013.06.10. 21:33:44

Hááát, a 90 óra tényleg nem valami sok. Ha viszont valaki már korábban tanulta a nyelvet, frissítésnek nem rossz egy ilyen tanfolyam. Ez persze csak akkor igaz, ha jó a tanár, jól összehangolódik a csapat és van motivációnk a tanulásra. Ha minden összejön, megéri bármilyen idejű nyelvtanfolyamot bevállalni, szerintem. :) Az angollal nem is olyan régen "végeztem"...azért írom így, mert újrakezdőként történt az a bizonyos nyelvvizsga papír megszerzése..Anno fiatal éveimben lányaimmal együtt tanultam ezt a nyelvet...a legutóbbi nyelvtanulásról elég érdekes élményeim vannak, talán egyszer leírom :) A cseresznye nálam sem nagyon jött be. A szomszédomnál viszont roskadozik a sok gyümölcstől...az övé korai, az enyém középidejű...a tavaszi fagyok rendesen megtizedelték, sajna. Sok szép sikerélményt kívánok a nyelvórákon :)

11229 2013.06.11. 09:56:48

Valika igen, aki teljesen kezdőként került a csoportba, annak ez a 90 óra tényleg semmi, a többieknek is csak úgy ér valamit, ha valamilyen formában folytatják a korai cseresznyék felénk is jobban bejöttek

11951 2013.06.11. 15:36:46

Kitartás.....én már azt is elfelejtem amit tegnap olvastam... A nyár az jó.....Csak nagyon sok lett a meló....most éppen esik,azért ülök itt... Örülök,hogy olvastalak....

11229 2013.06.11. 18:14:55

jó alkalom volt az eső, hogy átismételjem az eddig tanultakat már kezdtem elveszteni a fonalat:)

174237 2013.06.12. 12:49:49

re #4 Obsidian A kivételek erősítik a szabályt ; 17 éves unokám most tavasszal csinálta meg a felsőfokú angol nyelvvizsgát (92%) és a nyarat az augusztusban esedékes német nyelvvizsgára készülésre szánja. Egyben most érettségizik is angolból.

16331 2013.06.12. 14:12:22

Azt kívánom, hogy sikeresen befejezd. Ráadásul tudd használni is. A létszámellenőrzésnél fotózást vállalok...:)

Kerekes Klári 2013.06.12. 16:57:59

Ismét nekifutottál az angolnak... Ehhez és a nyelvtanuláshoz szeretnénk hozzásegíteni minden embert a világon azzal, hogy a többnyelvű közösségi hálózatunkon bárki ingyenesen használhatja a Global Talk online nyelvoktató modult. Ez a modul az alapszintű nyelvvizsgáig segít felkészülni és a beszédcentrikus, élvezetes nyelvtanulás ingyenes eszköze. Az itt megadott honlapunkon a meghívó személyének a linkjére klikkelve a középen elhelyezett videó lejátszó alatti két link egyikén lehet FREE, azaz ingyenes felhasználóként regisztrálni és hozzáférni az ingyenes szolgáltatásokhoz.

11229 2013.06.12. 17:49:26

osipapa Gratulálok az unokádnak :) Amúgy a nálam jóval fiatalabbak alatt 30-40 éveseket értettem :)

11229 2013.06.12. 17:53:58

Álomlátó köszönöm :) macerás lenne naponta idejönni egy fotó kedvéért :D

11229 2013.06.12. 18:02:44

Kerekes Klári köszönöm az információt nem világos milyen honlapról van szó

174237 2013.06.13. 07:56:58

14 Obsidian 1. Köszönöm az unokám nevében 2. Együtt érzek Önnel, valószínűleg mindketten ugyanabba, a 60 feletti korosztályba tartozunk.

11229 2013.06.13. 08:42:35

osipapa igen, a hatvan feletti korosztályba tartozom
süti beállítások módosítása