A hippikorszak hűlt helyén
2014. február 26. írta: obsidian1

A hippikorszak hűlt helyén

mikor én San Franciscóba mentem

már a csöndes többség is tudta amit tudott

hogy szabadság szerelem virág és béke csak szivárványos szavak

a háború viszont komoly dolog

A hippikorszak hűlt helyén

If you’re going to San Francisco,

be sure to wear some flowers in your hand

Korabeli világsláger

Mikor én San Franciscóba mentem

kezemben nem virág volt

hanem egy kézitáska meg egy műanyag szatyor

mikor én San Franciscóba mentem

nem Szent Ferenc prédikált a kifutópályákon mennydörgő madaraknak

de a reptéri bemondó mikrofonhangja hívta jegykezelésre a New York-i járat utasait

a hippikorszak hűlt helyén csak néhány árva kábítószeres ődöngött

aki belőtte magát a belső világűrbe

s most ott keringett Berkeleyben a Jupiter egyik holdjaként

mikor én San Franciscóba mentem

minden szartúró firkász tudta hogy a költészet halott

verset manapság csak néhány homokos professzor és leszbikus háziasszony ír

nem szólva most az egyéb kisebbségekről akiktől minden kitelik

mikor én San Franciscóba mentem

már a csöndes többség is tudta amit tudott

hogy szabadság szerelem virág és béke csak szivárványos szavak

a háború viszont komoly dolog

főképp pénzügyi kihatásait tekintve

sorsunkat ezért kell olyan emberek kezébe letennünk

akik lelkizés nélkül vezényelnek a tüntető tömegre sortüzet

mikor én San Franciscóba mentem

Isten elbújt híres építészek tervezte modern templomaiba

nem csoda

mihez foghatna az egymást üvöltve taposó menedzserek és brókerek közt

akik nyers emberhúst szeletelnek a szendvicsükbe

papírízű zsömléjük két lisztes képe közé

bohócok korunk hősei

naná hogy azok

ha egyszer nincs aki kötélből ostort fonván kihajtaná őket irodáikból

kérdés persze hogyan egy jogállamban

és főként hova

már így is akkora a dugó hogy sose jutunk el Sausalitóba

ahol a Yacht Klubban legalább egy jót sóhajthatnánk

jaj szivi csodálatosat keféltünk

mikor én San Franciscóba mentem

a világ ismét egyszer megérett a pusztulásra

az Aranykapu tárva-nyitva árad az autófolyam

és a Szent András törésvonalon is minden rendben

de a mélyben a földkéreg táblái egymásra tornyosulva csikorognak

mintha a föld csikorgatná a fogát mielőtt rengeni kezdene

és meghasadnának a műanyag burkolatok meg a betonelemek

leszakadnának az autópályák

és a magasházak belecsúsznának az óceánba

és megtörténne minden ami a forgatókönyvben írva van

kő a kövön meg a sivatag pora meg hetedíziglen már ahogy ez Babilontól fogva szokás

(Orbán Ottó)

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr908230718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

23353 2014.02.26. 16:54:46

Hmmm. Nem tudom nekem az eredeti jobban teszik: http://www.youtube.com/watch?v=EmyaDrAzq6o

321833 2014.02.26. 17:01:57

Elment a dal szerzője is. RIP

11229 2014.02.26. 17:46:14

little tetszik vagy nem tetszik, a realitás mégiscsak az, hogy a dal által közvetített életérzésnek és az egész korszaknak, melynek az emblematikus dala volt, ma már csak a hűlt helye található

11229 2014.02.26. 17:46:42

Rapier RIP

23353 2014.02.26. 20:21:46

re 3. obsidian 2014. 02. 26. 17:46 Hát az igaz.

11229 2014.02.26. 21:05:06

legalább emlékszünk rá :)
süti beállítások módosítása