Jazzszerda
2015. május 15. írta: obsidian1

Jazzszerda

Mókus és Fabula Rasa.

 

Menthetetlenül jön a nyár. Elhangzott az évad utolsó koncertje a jazzszerda sorozatban.

Mókus és Fabula Rasa.

Találkoztam már a zenéjükkel, tetszett is de nem igazán ismertem. Élőben pedig most találkoztam vele először.

Nem is tudom, miért maradt ki eddig, azt a zenét játsszák, ami igazán közel áll hozzám.

Nem igazán jazz? Nem. De nem áll távol tőle. És a program teljes címe: Jazz és világzenei sorozat.

Szóval világzene. Sok minden belefér. Talán sokan vissza is élnek vele.

Szirtes Edina Mókustól kaptunk egy kis looper show-t is, azonkívül, hogy kitűnő énekes és hegedűs.

Balogh Guszti magyarul és cigány nyelven énekelt, élményt nyújtóan.

Cserta Balázs mindenféle fúvós hangszert megszólaltatott: dudát, tárogatót, klarinétot, szaxofont, és valamilyen elektronikus ketyerét is, de szerintem egy darab csőből is zenét tudott volna varázsolni.

Kertész Ákos minimál dobfelszerelésen bemutatott játéka engem Dés Andrásra emlékeztetett.

A zenekarban játszott még Varga Kornél gitáron és Földes Gábor basszus gitáron.

Az előadás kezdete előtt aggódva figyeltük a közeledő vihart, és bizakodtunk, hogy közben átvonul felettünk. Nem volt szerencsénk. Az előadás második felében az ablakokon már szinte folyamatos villámfény szűrődött be az ablakokon. Amikor véget ért zuhogott az eső és fújt a szél, volt esernyőnk, de a viharos szélben semmit nem ért, amire a parkolóban az autóhoz értünk, teljesen eláztunk. A kocsiban Pici megjegyezte, neki ez ennyit nem ért meg. Nekem igen.

És akkor néhány ízelítő.

Elsőnek József Attila: Mámor című megzenésített verse. A koncerten ezt sem egyedül adta elő Mókus. Egyben példa a looper használatára.

 

Sír az egyik szemem…

Szirtes Edina Mókus szerint a legdurvább hangzású dal, ami elhangzott a koncerten. Szerintem is. De tetszik.

 

Végül pihentetőnek a Madaras, amit a közönség is megtanult. Szolmizálva is.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr618230914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

23353 2015.05.15. 20:19:29

+ És mi van az életrajzi évekkel?

11229 2015.05.15. 20:33:51

little nem hagytam abba, most jobban lefoglal a kert, de folytatom

320591 2015.05.15. 23:33:56

ÓÓÓÓÓhhhh Ob! Maradj inkább a kertnél...

178873 2015.05.16. 08:09:17

Mindig lenyűgöz az a nyitottság, amivel az új előadók felé fordulsz! :)

11229 2015.05.16. 08:37:16

Quick ilyen könnyen nem ijesztesz el :D

11229 2015.05.16. 08:40:02

solide igyekszem nem bezárkózni :)

13118 2015.05.16. 08:56:45

folytasd csak obsidián a 60-70-80-as éveidre való visszaemlékezést. így láttatod, hogyan láttad akkor magad körül a "világot". :)

11229 2015.05.16. 10:39:52

Hmmmm már amennyire emlékszem, hogy hogyan láttam akkor magam körül a világot :)

13118 2015.05.16. 11:18:11

obsidián épp ez adott egy 5letet, hogy megírjam: "A gyerekek minden korban és minden helyzetben megtalálják a maguk játékait, amikkel önfeledten játszhatnak. Felnőtt környezetük életéből szinte semmit nem értenek, a politika még teljesen ismeretlen számukra." ezt csak úgy lehet megírni, ha évenként veszi sorra a visszaemlékező. én meg egyben akartam megírni az ötvenes évekről őrzött emlékeimet. azonnal el is akadtam, pontosabban mondva belefulladtam.:)))

11229 2015.05.16. 12:00:26

Hmmm igen, de így évenként sorra véve sok minden kimarad, ami nem köthető egy konkrét évhez, de mégis jellemző a korra

13118 2015.05.16. 12:22:53

obsidian azért marad ki sok, mert egy gyereket egészen más érdekli, figyelmét más köti le. pl. nekem nem a padlássöprés maradt meg az emlékeimben, nem is tudtam róla, viszont rettentően foglalkoztatott, hogy honnan tudnék szerezni golyóscsapágyakat a rolleremhez. :)) amire már nem emlékszem, hogy honnan-kitől, de a kerekei le lettek cserélve golyóscsapágyakra, az utcánkban az volt a menő! :))

11229 2015.05.16. 14:55:28

Hmmm érdekes dolog, hogy mire emlékezünk és mire nem, és mi idéz fel bennünk elfeledettnek hitt emlékeket
süti beállítások módosítása