Ködös képek 16
2009. június 17. írta: obsidian1

Ködös képek 16

 Egyetemi évek

Előzmény

Egyszer minden rossz véget ér, így eltelt a katonaság 11 hónapja is. A végén még elnyertük a kiváló század címet, – még úgy is, hogy én is ott voltam – ami háromnapos kirándulással is járt volna, de nem volt idő megszervezni, így maradt két nap az agárdi strandon. Nem kis feltűnést kelthetett, amikor megjelent ott egy század katona zöldalsóban. Annyira váratlanul jött, hogy senkinél nem volt fürdőgatya. Tiszta felelősként kivételezett voltam. Nem volt nagy élmény hetente szaros gatyákat számolni, de azzal az előnnyel járt, hogy mindig jutott gombos ing és gumis alsó. Addig nem volt semmi baj, amíg a vízben el nem kezdtünk labdázni. Én felugrottam, de a gatyám maradt a vízben.

Katonaság után egy hónap pihenő, és kezdődött az egyetem. Kaptam helyet a kollégiumban is. Akkor Münnich Ferencnek hívták, most talán Kármán Tódornak, de legtöbben csak ezresnek nevezték, a férőhely alapján. Egy falunyi lakóval. El lehetett tölteni úgy öt évet, hogy valaki ki sem mozdult az egyetem területéről. Volt, aki néhány környékbeli kocsmánál messzebb nem is jutott.

Első évben majdnem mindenki a matekkal küzdött, én minden erőlködés négyes zéhákat írtam, igaz a vizsgám csak hármas lett, de szóbelin sohasem voltam jó. Első félévben az orosz jelentette a legnagyobb akadályt. Sipőczi tanár úr komolyan vette, hogy megtanít bennünket „külföldiül”. Az én előképzettségemmel ez reménytelennek tűnt. Majdnem minden órán íratott egy kis zéhát, és majdnem mind elégtelen lett, pedig oroszt többet tanultam, mint minden mást. A záró vizsgára aztán alaposan felkészültem. A tankörünk legjobb oroszosa mellé ültem, és megbeszéltem vele, lehetőleg úgy írjon, hogy én is lássam. Így sikerült megírni négyesre, és megmenekültem.

 

 ZÁRÓJELENTÉS AZ 1973. MÁJ. 10-TŐL JÚN. 30-IG LEZAJLOTT FOLY.- MECH.VIZSGÁKRÓL 

Május 10-i állapot: évfolyamlétszám 325 fő.

A vizsgák eredményei:        

   jeles:                              3 fő          

     jó:                               36 fő       

     közepes:                     132 fő         

     elégséges:                   142 fő

Ebből:            

  egyszer elhullt              157 fő    

 másodszor is elhullt            59 fő          

  harmadszor is elhullt 8 fő             

 kimaradt                     10 fő           

 disszidált                   1 fő        

    bepisilt                                    25 fő          

  és még ráadásul vizsgát is halasztott 93 fő!

Az évfolyam átlaga folyadékok mechanikájából:   

          A=[(3x5)+(36x4)+(132x3)+(142x2)+(12x1)]/325=2,57 – fényesen ragyog. 

A vizsgák költségei:       

        Fapados i.v.            157x25=4425 Ft                

         Dékáni i.v.       59x50=2950 Ft              

    Rektori i.v.         8x75= 600 Ft

    Összesen                      7975 Ft volt özv. Szikora Ferencné forgalma, csupán a foly.-mech. vizsgák eredményeként.

 Június 30-i állapot: évfolyamlétszám 314 fő

Az évfolyam zsebéből kifolyt pénz: 7975 Ft = 1772 korsó Kőbányai! 

A fenti jelentést az évfolyamunk Ballagó újságjából – volt ám nekünk olyanunk is – másoltam ki. Nem dicsekvésként mondom, de én minden erőlködés nélkül a 36 fő jó között voltam. Könnyű volt, majdnem tiszta matematika. Én azokból a tárgyakból voltam kettes, amiből majdnem mindenki jelesre vizsgázott.

Ez a fénykép volt rólam a Ballagóban

Folytatás

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr58229976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

11812 2009.06.17. 10:32:46

hol van a fénykép? :)

11812 2009.06.17. 10:33:27

ja, itt van. Nahááááááááááát, milyen hosszú hajad volt :)

11229 2009.06.17. 10:34:42

közben még szerkesztettem úgy emlékszem friss hajmosás után leptek meg a fényképezéssel

15138 2009.06.17. 10:38:11

Nagyon jó szöveg!! :DDD Szép is vagy te! Hát még gatya nélkül ugrálva! Olyan már velem is volt, hogy fejest ugrottam, aztán a bokámtól kellett visszahúznom a fürdőrucit, de szerencsére, a vízben alig látszott valami. AZért röhögés az volt. Régi szép idők!! Ma már ritkán ugrálok fejest, nehogy elázzon a frizurám. Oh.

11229 2009.06.17. 11:18:15

a következő ugrásnál már félkézzel a gatyámat fogtam rég volt:)

13709 2009.06.17. 13:33:05

Szia Obsidian, micsoda vagány srác néz vissza a képrőll :)))

11229 2009.06.17. 13:42:08

az csak a látszat:)
süti beállítások módosítása