Obsidian majálisai
2010. május 01. írta: obsidian1

Obsidian majálisai

A mai munka ünnepét munkával töltöttem.

 

Folyamatosan el vagyok maradva a kerti munkákkal. Közben próbáltam felidézni a régi Május elsejéket. Az a sokat emlegetett sörös-virslis nem nagyon volt köztük.

Gyerekkoromban falun nem igazán volt jelentősége. Egy alakalomra emlékszem, amikor a felső tagozatosok végig vonultak a falun, mintha ez kapcsolódott volna az úttörő avatáshoz is, de ebben egyáltalán nem vagyok biztos. Délután biztos volt a kultúrházban ünnepség, ahol az iskolások adtak műsort, és ahol én is rendszeresen szerepeltem.

Egyébként falun is megvolt az ünnepek szerepe.

Április 4. : krumpliültetés

Május1. : kukoricavetés

November 7. : kertásás

Középiskolásként nem a mindenki által ismert felvonuláson vettünk részt integetve pártunk és kormányunk vezetőinek, hanem az úgynevezett budai majálison. (Lehet, hogy nem is így nevezték? Mindegy, én most így nevezem):D  Valahol a Csörsz utca környékén gyülekeztünk és a Városmajor volt a felvonulás végállomása. Itt hallottam először az Atlasz együttest, még teljesen ismeretlen, kezdő zenekarként, fellépett velük Magay Klementina is, akkor még ő is teljesen ismeretlen volt.

A Műegyetemistákat hajókirándulással próbálták a felvonuláson való részvételre csábítani, nem túl nagy sikerrel. Ez már a nagy felvonulás téri felvonulás volt. Első évesen biztos részt vettem rajta. A Kossuth gőzössel mentünk valamelyik kis dunai szigetre. Úgy volt, hogy jön egy lány is, de egyedül maradtam. Így hallgattam a hajón a zenekart, véletlenül ismét az Atlaszt, akik akkor voltak a csúcson, és aztán néhány hónap múlva végleg eltűntek a hazai zenei életből.

Néhány éve ott voltam Pici érettségi találkozóján, bemutatott egy volt évfolyamtársának, aki a Kertészeti Egyetemen is évfolyamtársa volt. Kiderült, hogy emlékezett rá, én ott voltam egy május elsejei hajókiránduláson. Nem tudom, miért voltam neki annyira emlékezetes, nekem csak halványan derengett, hogy voltam egy ilyen kiránduláson.

Ez volt a másik május elseje, amikor biztosan felvonultam, én a műszakisokkal, Pici a kertészetisekkel, közvetlenül mögöttünk vonultak, a dísztribün után egyszerűen megálltam és bevártam őket. Aztán semmi emlékezetes.

Olyan sörös-virslis jellegű majálisokkal már csak itt Egerszegen találkoztam, de ezek sem az igaziak voltak. Délelőtt felvonulás a Kossuth Lajos utcában. A vállalat dolgozói 103,4 százalékra teljesítették éves tervüket, gratulálunk. Táblát senki sem akart cipelni, mert azzal nem lehet csak úgy szétszéledni, vissza kellett cipelni a teherautóhoz. Délután majális Alsóerdőn. A cég ritkán állított saját sátrat, ahol sört és virslit osztottak, legtöbbször utalványt adott, amit sok helyen sok mindenre be lehetett váltani május elseje után is.

 Amíg a lányunk kicsi volt élvezte. Lufi, körhinta, vattacukor…

Sokszor elverte az eső.

Az utolsó, amire emlékszem. Ekkor már Picivel kettesben indultunk el Alsóerdőre, ameddig lehetett elmentük autóval. Amikor kiszálltunk, már sötét felhők gyülekeztek, Pici el sem akart indulni. Félúton járhattunk, amikor elkezdett dörögni, villámlani. Pici tovább egy tapodtat sem. Visszafordultunk, beszálltunk a kispolszkiba, és abban a pillanatban leszakadt az ég. Jó ideig elindulni sem mertem.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr748230202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13118 2010.05.01. 20:20:01

mert Flamm Feri disszidált, azért tűnt el az Atlasz ...

13118 2010.05.01. 20:25:05

balról jobbra: Magay Klementina, Makrai Pál, Horváth György(hokizott az Építőkben) és Flamm Ferenc : http://www.indavideo.hu/video/Atlasz_-_Torold_le_a_konnyeidet

12910 2010.05.01. 20:25:52

május 1: kukoricavetés és májusfa állítás. az eladófélben lévő lányos házak kapujánál. vagy felétek nem szokás?

13709 2010.05.01. 20:47:30

Ma érdemes is volt kint tevékenykedni, amilyen szép idő volt...(én ma babot is vetettem) Obsidian tetszett az emlékezésed :)

78126 2010.05.01. 21:12:06

Érdekes volt olvasni. Én mindig fáztam (hiába közel a Lövölde tér:)) a felvonulásokon, olyan hideg volt. Se virsli, se semmi. A feldíszített autókat imádtam nézegetni, hú, olyanokat nagyon szerettem volna én is csinálni. Jó nagy meló lehetett. Nálunk 'Gyula napján' kell krumplit vetni, ma mi is kertészkedtünk.

11229 2010.05.01. 21:21:41

hmmm igen, úgy tudom hivatalos szerződéssel mentek külföldre, és aFlamm nem jött vissza ez a daluk volt a kedvencem:)

11229 2010.05.01. 21:24:14

yankari előfordult májusfa állítás, de az nem lehetett akadálya a munkának:)

11229 2010.05.01. 21:25:48

Valéria babot mi is vetettünk

12589 2010.05.01. 21:27:55

Kis koromból csak a sok szép színes díszre,májusfákra és az orgona illatára emlékszem,a mozgalmi dalokra, a bicikli kerekek küllői közé fűzött kreppszalagokra, a táncosokra akik végig néptáncolták a felvonulást...kisdobos és úttörő avatás is ekkor volt. Amikor gimis voltam leginkább a fáklyásfelvonulásokatra emlékezetesek...utána mindig nagy tábortűz volt. Az utolsó felvonuláson még a kisebbik fiam is ott volt,lehetett úgy két éves. Ma pedig festőórával,kertkapálással, takarítással és süti készítéssel telt a napom...na jó napoztam is egy kicsit...:))

11229 2010.05.01. 21:30:15

anemone volt, amikor a cégnél a brigádunk vállalta a a felvonulás dekorációjának megtervezését és elkészítését (kis város, kis cég , kis dekoráció) Gyula napja egészen közel van ápr. 4-hez:)

11229 2010.05.01. 21:35:29

missicu a képek ismerősek, amiket leírsz, de azokban én nem vettem részt

12214 2010.05.01. 22:26:40

Én nem szerettem a felvonulásokat, kivéve kiskoromban. Kaptunk lufit, kis májusfát, és olyan forgó színes izét, hurkapálcikán, mi a neve? Tán épp forgó? Nem jut eszünkbe, se nekem, se Zuramnak.

11815 2010.05.01. 22:37:41

Gyerekkoromban szerettem. Kinyitható papírnapernyő, vattacukor járt vele. :))

12635 2010.05.02. 00:46:31

én mindig szerettem felvonulni, tulajdonképpen sosem arról szólt igazán, a hivatalos rész gyorsan letudva és utána mindig volt az egészben valami kis huncutság, kis kaland, kis játék, mindig éppen az életkornak megfelelő...

95527 2010.05.02. 05:35:25

Rólam mindenki azt feltételezné, hogy nagy felvonuló voltam, pedig csak egyetlen felvonuláson vettem részt, soha nem szerettem a tömeget, mindig hátul szerettem állni, hogy mögöttem ne legyen senki. A majálisokat viszont imádtam.

52153 2010.05.02. 05:38:20

Én tök másképp emlékszem, igaz én bányatelepen nőttem fel. Reggel zenés ébresztő. (Bányászzenekar végigment a telepen 8 órakor) Utána kimentünk a tisztásra, és ott volt bográcsgulyás, meg játék, foci. A felnőttek is ilyenkor pihentek. Később középiskolás koromba már az ifipark, koncertek maradtak meg bennem.

16331 2010.05.02. 07:11:37

Tegnap egy kis faluban majálisoztam. Elmondták a srácok, hogy immár csak egyetlen májusfát állítanak, mert fa se nagyon van, leány se sok...mi lesz velünk, illetve velük? Nekem már...

11229 2010.05.02. 09:20:28

gigi szerintem is forgó:)

11229 2010.05.02. 09:29:30

babett azt hiszem, a felvonulást csak a gyerekek élvezték:)

11229 2010.05.02. 09:31:24

gordius valóban nem a hivatalos rész volt az érdekes:)

11229 2010.05.02. 09:33:25

paplanyos pedig jól mutattál volna a tömeg élén:)

11229 2010.05.02. 09:37:11

papus ahány hely, annyi szokás:) az ifipark egéyzen kiment a fejemből, ha jól emlékszem az is május elsején szokott nyitni igaz nem voltam olyan nagy ifipark járó, nyáron csak ritkán voltam Pesten

11229 2010.05.02. 09:39:52

álomlátó az elöregedő falvakban ritka már az eladó sorban levő lány talán egyszer ez is változik:)

34417 2010.05.02. 12:17:53

májusfa? felmászni rá? a rossebet...inkább kiásom:-))) amúgy meg, én vonultam eleget, kisebb kromban apámmal, később saját jogon, de a legutolsót elblicceltem: az alakuló útvonalon egy földszinti ablakból rámmosolygott egy lány...a többit a fantáziátokra bízom:-))) másnap az osztályvezetőnk kérdezte - akkor a művelt nép könyvkiadónál dolgoztam éppen - miért nem voltam felvonulni? mondtam, voltam én, csak nem értem el a sátorig, hihihi

11229 2010.05.02. 13:37:48

rasid nem lett volna nagyobb élvezet egy zászlóval a kezedben integetni? :DDD

34417 2010.05.02. 14:30:50

mivel mással volt tele mind a kettő, erősen kétlem:-)))

Euterpe 2010.05.02. 17:03:33

Ajtókat loptak a karmelita templomból Kétszárnyú, súlyos vörösréz ajtókat loptak a gyõri karmelita templom épületegyüttesérõl a napokban. Elõtte a magas kerítéssel körülvett udvarra is betörtek ismeretlenek, s hat méter magasságig elvitték az ereszcsöveket: azóta bekamerázták az udvart. A karmelita templom hazánk értékes barokk mûemléke. ½A rend atyái éjszaka az emeleten aludtak, amikor zörgésre lettek figyelmesek. Az ablakon kinézve fejükre csuklyát húzott fiatalokat láttak, akik éppen a rendház ablakának sárgarézbõl készült feszítõit szedték le. Mikor kérdõre vonták õket, elfutottak: most alig tartja valami az ablakokat½ – mesél a néhány napja történtekrõl Õri Gyula, a karmeliták itteni létesítményeinek megbízott mûszaki ellenõre. Mint mondja, ezzel jóval nagyobb kárt okoztak a rendnek, mint amekkorát a színesfém értékesítésével bezsebelhetnek. Korábban is meggyûlt a bajuk a tolvajokkal, s elõfordult már, hogy az elvitt nemesfémet befestett, horganyzott acélra cserélték. Nemrégiben a templom körüli magas kerítés sem volt akadály: ½Vélhetõen létra segítségével másztak át rajta a Zechmeister utca felõl. Ott aztán a vörösréz lefolyócsöveket hat méter magasságig elvitték. Abban bízva, hogy ez többet nem fordul elõ, ugyanilyen anyagra kicseréltük ezeket, ám két hét múlva ismét eltûntek. Azóta a rend bekameráztatta az udvart, s kevésbé értékes anyagra cserélte a csatornát½ – folyatta a mûszaki ellenõr. Erre amiatt is szükség volt, mert a templom – a gyóntatások miatt – szinte egész nap nyitva áll. A napokban azonban a Zechmeister utca felõli, buszmegálló mögötti vörösréz ajtók tûntek el. ½Négy dupla szárnyú ajtó található itt, három helyiséget az áramszolgáltató bérelt a rendtõl, egyben ingatlanközvetítõ mûködött. Elõször az egyik ajtó felének, majd a másik szárnyának, végül egy teljes, dupla résznek kelt lába. Szerencsére a mögötte lévõ másik ajtó lezárható volt, így a benti magasfeszültség nem okozhat már balesetet egy arra tévedõnek. Most a vörösréz ajtókat újra meg kell rajzoltatni, s a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal felügyelete mellett állítható helyre a kár. Ha elektronikus védõrendszert is fel tudunk majd szerelni, akkor újra nemesfémbõl készült ajtókat teszünk a helyére, ha nem, akkor más, kevésbé értékes nyílászáróval pótoljuk½ – mondta Õri Gyula. Hozzátette: külön-külön minden esetben feljelentést tettek a rendõrségen. (forrás: kisalfold.hu ) -->> CIGÁNYBÛNÖZÉS http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/ajtokat_loptak_a_karmelita_templombol/2154736/

Kovács Sándor 2010.05.02. 17:07:27

8 éves diáktársait erőszakolta meg egy fiú Erőszakkal fajtalankodott két diáktársával egy 14 éves fiú Sopronban, a Doborjáni Ferenc Nevelési és Oktatási Központban. A fiú két 8 éves társát erőszakolta meg. Egyikük a történtek után kiszaladt a hálóból és szólt a nevelőnek, aki ezután tettenérte a fiatalt. A gyerekeknél az orvos megállapította az erőszak tényét. A 14 éves fiatalt nevelő és kirendelt védő jelenlétében hallgatták meg, amelynek során beismerte tettét. A fiú szabadlábon védekezhet. Mindhárom fiatal pszichésen enyhén terhelt - tájékoztatott pénteken a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője. A 14 éves fiúval szemben szemérem elleni erőszak bűntette miatt indult eljárás.
süti beállítások módosítása