Férfiak Klubja
2014. szeptember 27. írta: obsidian1

Férfiak Klubja

Budai Hella egyik írásában foglalkozott már a Férfiak Klubja nevű társasággal:

 

Budai Hella egyik írásában foglalkozott már a Férfiak Klubja nevű társasággal:

 

http://horom.nolblog.hu/archives/2014/07/09/Hagyomanyos_ertekek/

Akkor kommentben jeleztem, én is kitöltöttem a kérdőívűket, de ígéretük ellenére nem kaptam róla visszajelzést. Csak késett, de nem múlott.

„Megérkeztek az I. Nagy Férfiteszt eredményei.” – adta hírül egy mai e-mail.

Mielőtt belefognék a teszt eredményinek ismertetésébe, még egy idézet az e-mailből:

„A Férfiak Klubja a férfias, tettre kész, aktív Férfiakat és a férfias értékekért kiálló Nőtársainkat tömöríti. Közösségünk rendszeresen napirenden tartja a Férfi értékeket és a Férfiasság teremtő erejét. Együttes kisugárzásunk ismét presztízst ad a Férfi-erényeknek! Az általunk generált társadalmi változás eredményeként ismét nő a felelősségvállalás, a tartás, a döntésképesség, a filozofálást felváltja a cselekvőképesség! Minél többen ápoljuk az értékeinket, annál erősebb a kisugárzásunk. Egy élvezhetőbb és értelmesebb világot teremtünk. Férfiként a Nőkért és a jövő generációkért!”

Hááát… Nem szerénykednek. Persze azért nem ártana, he elárulnák, milyen férfias értékekre és erényekre gondolnak, annyi mindenesetre kiderül, a gondolkodást nem tartják férfiasnak.

Akkor nézzük a tesztet:

Az első kérdés esetében mindössze 2,5 százalék gondolta úgy, hogy trendinek lenni fontosabb, mint egyéniségnek.

Nem akarok kötözködni, de miért ne lehetne valaki trendi, ha egyéniség. Vagy egyéniségnek lenni nem trendi?

A válaszadók több mint kétharmada gondolja azt, hogy a férfiak többsége nem dominanciára, hanem méltó elismerésre vágyik.

Igazán dicséretes, de szerintem ez sem vagy-vagy kérdés.

A nőkre vonatkozó kérdésben még nagyobb lett az egyetértés, a megkérdezettek több mint háromnegyede szerint a nők többsége valójában a férfias értékek megerősödésére vágyik.

De mik azok a férfias értékek, amelyeknek a megerősödésére a férfiak szerint a nők vágynak?

Ennek a következő kérdésből kellett volna kiderülni. Felsoroltak egy csomó „értéket”, amelyekből mindenki tetszőleges számút jelölhetett be, fontossági sorrend meghatározása nélkül, aztán kijött, a legférfiasabb érték, ha valaki humoros. Már nem emlékszem rá, lehet hogy én is bejelölte, de ha rangsorolni is kellett volna, biztos nem került volna az első ötbe. Valószínűleg nem én voltam az egyetlen. Az élmezőnyben végzett még: önálló, lovagias, hűséges, gyengéd.

„Elmosogat, ha kell” – jelölték meg értékként. Erősen primitív utalás a családon belüli munkamegosztásra. Amúgy a középmezőnyben végzett.

A sor végén kullogott: macsó, uralkodó, szolgáló.

„Melyik az a generáció, aminek a férfias értékei a leginkább különböznek a Tiédtől?” – volt a következő kérdés.

Természetesen a 15-25 év közti korosztályt jelölték meg legtöbben, a meglepetés csak az, hogy a15-25 év közöttiek is. Úgy látszik, a fiatalok többsége férfiasabbnak tartja magát korosztályánál.

A válaszadók 47 százaléka érzi úgy, hogy a mai ifjak leginkább a médiából tanulják a férfi szerepeket, 25,6% szerint pedig már egyáltalán nem is divat tanulni férfi szerepeket, ezért a most felnövekvő korosztály már nem is tanulja sehonnan.

Azt hiszem, csalnak az érzéseink. Attól, hogy úgy érezzük, a fiaink nem hallgatnak rá, azért még, mint minta, igenis hatással vagyunk rájuk, még ha lázadnak is ellene.

Annak a kérdésnek, hogy gyerekként mit gondoltunk, mennyire leszünk majd elégedettek magunkkal, nem sok értelmét látom.

Hogy most ki mennyire elégedett az egyes szerepeivel túl szerteágazó ahhoz, hogy részletesen foglalkozzam vele, és nem is biztos, hogy szerencsés szétbontani apára, férjre, munkavállalóra valakit, ezek mégiscsak többek, mint egy szerep, és nem választhatók el egymástól.

A kérdőívből kiderül még, a férfiak nem tartják magukat a teremtés koronájának, és nem érzik úgy, hogy férfiuralom van.

A kérdőívet kitöltők 9,5 százaléka szerint a férfias értékeket megbecsülik és a férfiakat kifejezetten pozitívan értékelik, 36 százalék viszont ezzel szemben azt érzi, hogy kifejezetten nem becsülik meg ezeket az értékeket, sőt, inkább a női értékek felsőbbrendűségét hangsúlyozzák a közbeszédben. A másik két válaszlehetőséget megközelítőleg ugyanannyian jelölték be: 29 százalék szerint a férfi értékeket helyén kezelik (a női értékek kiegészítéseként) és helyesen értékelik, 26 százalékban pedig fel sem merül ez a kérdés, semmi nem juttatja eszükbe ezt a témát.

Én is az utóbbi 26%-ba tartozom.

15, 5 százalék mindig igyekszik férfiként megnyilvánulni, 36,2 százaléknak nem központi kérdés a férfiasság, de azért néha igyekszik ezt az oldalát előtérbe helyezni, 36,7 százalék pedig sokszor igyekszik férfiként viselkedni és megnyilvánulni. (10 százalékának nem érdekes ez a megközelítés.)

Szerintem sem.

Arra a kérdésre, hogy kell-e valamit tenni a férfias értékek védelméért, a többség igennel válaszolt. (Csak zárójelben jegyzem meg, azt még mindig nem tisztáztuk, mik azok a férfias értékek, amelyeknek a védelméért érdemes lenne kiállni, mert az azért senki nem gondolja komolyan, hogy a humorosság a legfőbb férfias érték.)

Utolsó kérdésként feltették, szánnánk havi 10 percet a férfias értékek védelmére. Itt lehetőséget sem adtak olyan válaszra, ere nincs semmi szükség.

 

Nagyjából ennyi.

Van egy társaság, amely veszélyben érzi a férfias értékeket, anélkül, hogy tisztáznák, mik is ezek az értékek. Összeállítanak egy szakszerűtlen, sugalmazó válaszokat tartalmazó kérdőívet, ezzel próbálva igazolni saját törekvéseiket.

Van ennek valami értelme?

Végül egy videó, ha valakinek van még türelme végig nézni.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr978230802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

178873 2014.09.27. 21:15:08

Szerencsére hozzám nem jutottak el - és csodálom, hogy van türelmed ilyen kérdőíveket kitölteni. Ezt itt most végigolvastam, a következtetéseiddel teljesen egyetértek, de, ha történetesen kaptam volna belőle, akkor is feladom a filozofálgatásnál, mert hülye bölcsész vagyok, és az első asszociáció, ami erre beugrott az a Hamlet volt. :)

13118 2014.09.27. 21:20:16

tanulságos a videó ...

11229 2014.09.27. 21:30:29

solide a filozofálás elvetése már abban az emailban volt, amelyben felhívták a figyelmemet, hogy megvannak a teszt eredményei nem tudom kik alkotják ezt a társaságot, de a filozofálás tényleg nem tartozik az erényeik közé

11229 2014.09.27. 21:32:06

Hmmmm igen, de azzal kezdődött, hogy elpusztultak az alfahímek

169889 2014.09.27. 23:11:53

Aki tudja csinálja, akinek nem megy, az beszél róla. :))

301782 2014.09.28. 06:24:06

"Jó kis" felszínes dolog lehet ez :) Pedig a téma érdekes, csak sok egyéb, fontos ügyeink miatt háttérbe - értsd bulvár, pedig ez is paradox, hiszen a bulvár nagyon is elöl van - kerül. A valódi elemzések unalmasak, a jól tálalt - értsd: a köz számára fogyaszthatóvá, ugyanakkor korrekt munkává alakított - tanulmány ritka, mint a fehér holló. Nincs rá igény? Nincs valódi érdek? Hm..

11229 2014.09.28. 08:16:32

Lancelot sok mindenre igaz :)

11229 2014.09.28. 08:18:16

Valika Gondolkodás nélkül nem megy, de hát az nem férfi erény :D

58395 2014.09.28. 10:01:41

A francba a férfias erényeimmel! Sokkal kedvesebbek a szívemnek a férfias gyarlóságaim...:-))

13118 2014.09.28. 12:01:47

4. obsidian ehhez a majmoknak kidobott fertőző ételhulladék kellett. az embereknél maguk az emberek távolítják el egy idő után az "alfa hímeket", lásd a történelmet. van, amikor drasztikus módon, s van, amikor választási szavazással.

11229 2014.09.28. 12:50:37

Kokó igazad van :)

11229 2014.09.28. 12:51:58

Hmmm de azért újra és újra hatalomra törnek

13118 2014.09.28. 13:08:24

obsidián ahol még nem alakultak ki demokráciák és hagyományuk, múltjuk sincs. mint pl. nálunk csak csírájában született, s maradt fejletlen. fejlődéséhez szélesebb társadalmi tudásra lenne szükség. de az oktatási rendszer sem olyan, hogy ezt elősegítse, s a tananyag se kedvező ehhez.

11229 2014.09.28. 15:43:16

Hmmmm valahogy mégis ki kellene lépni ebből a körből

11229 2014.09.28. 15:43:44

Bogdán Géza köszönöm :)

179584 2014.09.28. 16:12:26

Nagyon sok mindenre jó egy "igazi" férfi!

11229 2014.09.28. 16:55:00

na de ki az igazi ?

301782 2014.09.28. 16:58:58

8. obsidian 2014. 09. 28. 8:18 Is-is :) Amúgy ki az igazi? Popper mondott erre (is) egy jót: "Az "Igazi" nem létezik. Nincsen. Sehol nem él valahol egy nő vagy egy férfi, aki az igazi, s akit csak meg kell találni. De aki szerencsés, élete során találkozhat két-három olyan emberrel, akiből lehetne "igazi". De ehhez nagyon sok türelem, lemondás, megértés, háttérben maradás szükséges, ám végül kialakulhat egy olyan viszony, melyben a másik már nélkülözhetetlenül belecsiszolódott, vagyis igazivá vált."

11229 2014.09.28. 20:04:27

Valika Poppernek ebben is igaza volt

58395 2014.09.28. 21:00:29

Most már csak az a kérdés, hogy Popper igazivá tudott e válni... Mert ha nem, akkor csak "vizet prédikált..... " :-))

210560 2014.09.29. 06:30:49

21. Kokó 2014. 09. 28. 21:00 szerintem az "igazivá válás" nem egy verseny, megmérettetés. Inkább próbatétel, kísérlet, igaz, komoly szándék áll/hat/ mögötte. Popper általában kritikus volt magával...nagyon sok olyan véleményt olvastam tőle - magáról -, amiben éppen azt fogalmazta meg, mennyire esendőnek vallja magát.

11229 2014.09.29. 13:20:46

Kokó Popper szerint szerencse is kell hozzá, és nem csak egyik félen múlik, és attól, hogy elméletben tudunk valamit, még nem biztos, hogy mindig úgy is cselekszünk sok minden befolyásolhatja cselekedeteinket

58395 2014.09.29. 18:21:31

Hát ez az Obsidián! Szerencse is kell hozzá, ráadásul egy nagyon relatív dolog, nem beszélve arról, hogy szubjektív is... Ennek tudatában van olyan érzésem, hogy valami elérhetetlen dologról van szó aminek, gyakorlati haszna nulla... Ennyi erővel kereshetnénk a "tökéletes nőt" is, ami csak a képzelet szülötte...:-)))

179584 2014.10.02. 08:34:19

Tekintettel az itteni - szerintem - gyér TV-kínálatra, már csak természet- filmeket ill. tudományosakat nézek. Örültem a majmos videónak!!!

11229 2014.10.02. 09:14:57

Marijja azért ez elsősorban nem természet film
süti beállítások módosítása