Jazzszerda - Monk moods
2014. október 16. írta: obsidian1

Jazzszerda - Monk moods

A történet Thelonious Monkkal kezdődik, az ő egyik szerzeményének címe volt: Monk’s mood.

 

A történet Thelonious Monkkal kezdődik, az ő egyik szerzeményének címe volt: Monk’s mood.

 

 

A következő szereplő Knut Kristiansen norvég jazz zongorista.

 

Az ő kezdeményezésére jelent meg a Monk moods című, Thelonious Monknak emléket állító lemez, amelyen a lemezborító tanúsítása szerint szerepelnek a nálunk fellépő kvartett tagjai is. Az együttes tagja Vincze Zoltán zalai kötődésű szaxofonos. Hogy a zalai kötődés pontosan mit jelent, nem tudom. Feltételezem az ő révén lettek a Jazzszerda fellépői. A zenekar eredeti dobosát – betegsége miatt – Weszely János helyettesítette, akit a Budapest Ragtime Bandből is ismerhetünk. És ne feledkezzünk meg az együttes nagybőgőséről, Sigurd Ulvesethről sem.

Amikor megjelent a Jazzszerda előzetes programterve, a youtube-n ezen a néven egy másik zenekart találtam, amikor megjelent a koncertről egy részletesebb ismertető, újra kerestem de Monk moods néven nem találtam őket, egy bergeni koncerten ugyanebben az összeállításban KK Kvartett néven lépnek fel.

Igazából nincs ebben semmi különös, egy-egy jazz zenész több formációban is játszik és létrejöhetnek alkalmi formációk is valamilyen néven.

Nem vagyok elkötelezett semmilyen zenei stílus irányában, a jazzen belül is mindenevő vagyok, de azért mégiscsak a bebop áll hozzám legközelebb, így ez a koncert különösen nagy örömet okozott nekem.

Végül még egy Monk szerzemény, ami szintén elhangzott tegnap, más verzióban.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr778230808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

178873 2014.10.16. 21:56:43

Monk szerintem sok ember szívéhez közel áll!

11229 2014.10.17. 08:20:44

solide Gondolom a tiedhez is :)

11229 2014.10.17. 08:21:05

little köszönöm :)
süti beállítások módosítása