Obsidian konyhafilozófiája
2009. február 09. írta: obsidian1

Obsidian konyhafilozófiája

Egy kis előzetes magyarázkodással kezdem.

Rendszeres olvasóim (hehe) már tudhatják, hétvégeken nem vagyok net közelben. Egy ismerősömnél most nem tudtam ellenállni a kísértésnek, hogy belenézzek a nolblogba, és átfutottam Nata írását. Az a baj, hogy tényleg csak átfutottam, mert nem sok időm volt, és még szemüveg sem volt nálam. Lehet, hogy meg sem értettem rendesen, a kommenteket sem olvastam, lehet, másokat fogok ismételni.

Igen, én is olyan írásokat szeretek olvasni, amelyek valamennyire egybeesnek az én világlátásommal. Amelyekről úgy érzem, akár én is írhattam volna, ha úgy tudnék írni, vagy amelyek olyan következtetésre, amire talán én is jutottam volna, ha tovább gondoltam volna a dolgokat. Amelyek olyan dolgokkal ismertetnek meg, amik engem is érdekelnének csak valamiért kimaradtak az életemből. Azokat az írásokat pedig, amelyek majdnem minden mondatukkal vitára ingerelnek, inkább el sem olvasom. Minek idegesítsem magam?

Ez így tényleg a spanyolviasz feltalálásának tűnik.

Vagy mégsem ennyire egyszerű?

Néha olyan írásokon is kiakadok, amelyek talán nem is állnak olyan távol tőlem, de annyira kioktatóan, ellentmondást nem tűrően teszik, hogy azt már nem tudom elviselni. Vagy elgondolkodom olyanokon, amelyeknek egyetlen mondatával sem értek egyet, de érdekesnek találom, mint lehetőséget, amit aztán rendszerint elvetek.

Az én földhözragadt gondolkodásomtól teljesen távol áll a reiki, családállítás és hasonló dolgok, ettől még teljes mértékben el tudom fogadni azokat az embereket, akik hisznek ezekben, feltéve, ha ők elfogadják az én földhözragadt gondolkodásomat.

Igazából elég unalmasnak találom magamat, szörnyű világ lenne, ha mindenki olyan lenne, mint én.

Csak egészen kivételes esetben fordul, hogy valaki kizárólag egyfajta vegytiszta hatásnak legyen kitéve. Legtöbb esetben már családon belül többféle hatás érvényesül, aztán iskola, barátok, kortárs csoportok, média egymást erősítő, vagy kioltó hatásai.

Alapvetően azért talán mégis a család a meghatározó. Vagy úgy, hogy szinte teljesen a családon belüli értékekhez igazodunk, vagy úgy, hogy megkérdőjelezzük ugyan, de olyan igazodási pontnak tekintjük, amihez mindig lehet viszonyítani, vagy úgy, hogy lázadunk ellene. Van olyan család, ahol már a megkérdőjelezés is lázadásnak számít, és van, ahol igazából lázadni sem lehet.

Nem ragozom tovább, végül úgyis csak odalyukadok ki, igazából nem lehet előre tudni, kiből milyen ember lesz. Utólag lehet kutatni azokat a hatásokat, amik meghatározóak voltak a fejlődésében, de akkor is marad a kérdőjel, miért azok hatottak rá, miért nem mások, amik esetleg egészen más irányba vihették volna. Van, aki hosszantartó komoly tanulás után jut el egy olyan primitív, korlátolt gondolkodásmódhoz, ami sokak számára születési adottság. És ezt most nem poénnak szántam.

Azt hiszem írtam már valahol, mennyire sokkoló lehet, ha egy szülő olyan tulajdonságokat fedez fel gyermekében, amelyek teljesen idegenek tőle.

Sokan rákényszerülünk olyan dolgokra, amelyeket, ha szigorúan ragaszkodnánk az értékrendünkhöz, talán nem tennénk. Van, aki tudatosan vállal kompromisszumokat valamely cél érdekében, de sokszor hajlamosak vagyunk megfelelő ideológiát keresni hozzá, és végül magunk is úgy hisszük, hogy ez személyiségünk lényegéből fakadó döntés volt.

Sikertelenségünkért, kudarcainkért, amik talán sokszor valóban rajtunk kívül álló okok miatt következnek be, sokan hajlamosak a valódi okok megkeresése helyett másokban keresni a hibát, olyanokban, akik különböznek tőlük, könnyen azonosíthatóak. Lehet rájuk mutogatni, indulatokat gerjeszteni ellenük. Sok embernek megnyugtató, hogy találnak egy közös ellenséget, jön hozzá egy kis kiválasztottság tudat, és már értelmet is ad az életüknek. Hogy közben a problémák csak mélyülnek, mindenkinek csak rosszabb lesz? Amíg ők léteznek...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr888229888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

11812 2009.02.09. 14:29:22

ok és okozat nem boszorkányság

11229 2009.02.09. 15:06:47

mi az ok és mi az okozat?

11213 2009.02.09. 18:11:44

és a szép új ruhámról még meg sem emlékeztél :))))))

11229 2009.02.10. 07:48:06

drága nata meg tudod ezt nekem bocsátani? :))))

11229 2009.02.10. 08:09:31

missicu nem tudom

13022 2009.02.10. 11:58:37

ez nem áthallás natától. ez miskolc, ez veszprém, ez erlauer filozófiája, ez ReTRo szemlélete és ez izomagyú haragja is (sorolhatnám a többit is, de minek, nem a számosság a lényeg) ha nem is olvastad őket, kíváló kvintesszenciája ez a ma hangulatának.

11229 2009.02.10. 12:42:08

amikor ezt írtam még nem tudtam Veszprémről, erlauert retrot fülepkét csak utána olvastam semmiféle aktualitásra nem gondoltam, csak továbbgondoltam natát tegnap és ma munkahelyi ebéd közben miről is lett volna másról szó, mint a cigányokról olyan nagy az egyetértés, ki kell irtani őket, de nem álltak meg a cigányoknál jöttek komcsik, zsidók, buzik valami nagyon nem jó:(

13022 2009.02.10. 12:57:14

akkor meg mégjobb, hogy "pre" volt a gondolat. az pedig, hogy az érintetlen kisember is ennyire elborul, annak ugyan, mi lehet az oka? mindenkinek volt már afférja komcsival, zsidóval, buzival, vagy csak rossz ujságot olvasnak?

13022 2009.02.10. 18:24:30

obsidian, én csak a munkahelyi környezetedre céloztam. lehet, hogy az asztaltársaid megrekedtek a blikknél,vagy uram bocs' valamelyik széles g. támogatotta hírforrásnál.

11229 2009.02.11. 08:15:38

a hír tévét tartjk az egyetlen hiteles hírforrásnak

13922 2009.02.11. 08:47:48

Obsidian, hasonlóan vélekedek, mint te is. Ha többször engednél a kényszernek és leírnád a véleményed, rájönnél, hogy nem is vagy annyira földhözragadt. Sok minden van még benned, ami nagyra értékelhető emberileg, szerintem bátran vállalhatod ezeket.

11229 2009.02.11. 09:45:23

a földhözragadtságomon azt értem, hogy mindenféle ezotéria távol áll tőlem, ez nem hiszem, hogy meg fog változni szerintem ennyi is sok a bölcselkedésemből:D

13922 2009.02.12. 11:20:24

Odsidian, az ezotéria nem ad szárnyakat, legfeljebb egy zsiráf effektust. :) De ne mondd, hogy úgy halsz meg, hogy semmit nem vársz azon túl!

11229 2009.02.12. 12:35:30

ez az, amiben soha nem fogunk egyetérteni

13922 2009.02.12. 19:30:55

Nem baj, attól még tetszik a kockás inged! :)

12799 2009.02.13. 00:06:21

Már többször kiderült, hogy Obsidiannal lényeges dolgokban is egyformán gondolkodunk.

11229 2009.02.13. 09:00:39

missing hol van már az a kockás ing:) azért talán a mostani obsidian is tetszik:)

11229 2009.02.13. 09:02:44

akimoto máshonnan indultunk, máshova jutottunk, mégis sok a közös bennünk

12799 2009.02.13. 22:09:46

Tudod, miért van ez? Mert a valóságban talán ki se derült volna, viszont a blog, meg a kommentelés hamar rámutat, ki kicsoda. Örülök.

12589 2009.02.15. 21:52:33

off: Rendben haza értetek?

11229 2009.02.16. 07:59:52

akimoto valószínűleg igazad van, akik olvasnak bizonyos szempontból többet tudhatnak rólam, mint akivel esetleg naponta találkozok, de néhány semmitmondó mondatnál nem jutunk tovább

11229 2009.02.16. 08:01:14

missicu szerencsésen hazaértünk, visszafelé már el sem tévedtünk, csak a szél akart néha lefújni az útról
süti beállítások módosítása