Ködös képek 24
2009. október 27. írta: obsidian1

Ködös képek 24

Nem ott folytatom, ahol legutóbb abbahagytam.

Előző rész

Nagy regény következik arról, hogyan nem lettem ismét katona. :DDD

Van, aki órákat tud mesélni róla, hogyan nem lett katona, egy posztnyi írásra talán nekem is futja.

Elvileg hét hónappal még tartoztam a népköztársaságnak. Az egyetem befejezése után hamarosan küldtek is egy adatlapot a szombathelyi kiegtől, amit vissza is küldtem, ám időközben Zalába költöztem, úgy látszik ez olyan zavarokat okozott a nyilvántartási rendszerben, hogy két évig békén hagytak. Aztán csak rám találtak. Önként jelentkeztem tartalékos tiszti kiképzésre.  Mert én olyan lelkes voltam. Aztán nem tudom, mi történt, de amikor legközelebb hívtak adategyeztetésre, azt közölték velem, három hónapos raktáros kiképzést fogok kapni. Próbáltam ellenkezni, hogy éppen most kezdek építkezésbe. Egy fiatal hadnaggyal beszéltem, megkérdezte hol tartok, és mindjárt mondta ő most fejezte be az építkezést, van bőségesen tapasztalata, amire eljutok addig, hogy ténylegesen el tudom kezdeni az építkezést, régen túl leszek a katonaságon. Akkor még erősen bíztam benne, hogy nem így lesz, de utólag be kell látnom, sajnos igaza lett volna. Hamarosan megkaptam a behívót. Átadtam a munkámat. Levágattam a hajamat. Fel kellett volna jegyezni a dátumot, ekkor voltam utoljára fodrásznál. Az ember amikor részese az eseményeknek, soha nem tudja mi az, ami utólag történelmi jelentőségűvé fog válni. Elutaztam Tápiószecsőre, a laktanyában kaptam egy vacsorát, behívatott a századparancsnok, és közölte velem, egyetemi végzettséggel és légvédelmi rakétás katonai kiképzéssel nem fog belőlem raktárost csinálni, hazaküldött azzal, hogy vár majd vissza hét hónapra. Minden esély megvolt rá, hogy tényleg vissza is menjek, hogy mégsem így alakult az egy példa arra, minden rosszban van valami jó, de erről majd később.

Építkezés.

Nem szerepelt a terveim között, féltem is tőle, jobb híján vágtunk csak bele.

Amikor házasságkötésünk után én is Zalába költöztem, annak rendje és módja szerint beadtuk az igényünket a tanácsnál OTP lakásra. A cégünknek is volt képviselője a lakáselosztó bizottságban. Minden évben elkérte az adataimat, hogy most biztos, és minden évben sajnálkozott, hogy éppen csak lemaradtam. Három év után aztán már kezdtem reménytelennek látni a helyzetet. Közben utánajártunk más lehetőségeknek. Családi ház építése így mindkettőnk családjától távol szóba sem jöhetett. Próbáltunk használt lakásokat megvenni, egy kicsivel mindig kevesebb volt a pénzünk, mint amennyi feltétlenül kellett volna. Végül Pici agy régi ismerőse beszélt rá bennünket, hogy szálljunk be hozzájuk társasház építésébe, valaki helyett, aki kislépett a társaságból. Úgy látszott, nem fog sokkal többe kerülni, mint egy lakótelepi lakás, és bíztunk benne, az építkezés viszontagságait is bírni fogjuk, így hát belevágtunk. Akkor még fogalmunk sem volt, mire vállalkoztunk.

Erről majd legközelebb.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr38230082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

11692 2009.10.27. 13:17:14

Sejtem a folytatást, de kivárom... Nem volt könnyű nekünk sem, de ami most van... A katonaság külön trauma volt - mindenkinek. Most meg minden áron militarizálni akar minden fiatal.

13124 2009.10.27. 13:18:47

... ez tényleg már "történelem"... hogy utoljára voltál fodrásznál :-)))) sajnos én ilyen katonatörténetet nem/sem tudok mesélni, de lehet, hogy az építkezéshez még hozzászólok - mer' hogy az volt elég.

11229 2009.10.27. 13:33:55

evalajos talán tényleg szokványos történet lesz, denekem akkor nem az volt egy előnye mégiscsak volt a sorkatonaságnak, aki akarta, kiélhette masírozási vágyait (mindig voltak ilyen perverzek)

11229 2009.10.27. 13:35:51

boni de még lehetek, még van néhány szál:) semmit nem vesztettél a katonaság miatt, ahogy ismerlek nem vagy te olyan masírozó...

13118 2009.10.27. 18:46:52

3-ra obsidian nem a masírozással volt a baj, hanem a szivatással. amikor a sorállományú krumplivirág tolt ki társaival. egyik ritka alkalommal, amikor bent voltam (meccsek, edzőtáborok miatt elég ritkán) ablakot kellett mosni hideg vízzel. csak éppen előtte a krumplivirág fölkent az üvegekre 1 kiló zsírt. (hogyan maradtam ki belőle, az külön történet)

Atlasz 2009.10.27. 18:53:00

No, az ablakpucolás önmagában is megpróbáltatás volt számomra, de hogy valaki ilyen állat legyen, zsírral?!

15138 2009.10.27. 19:02:55

MIndig a legizgalmasabbnál hagyod abba...mostanában ház, lakás, építkezés lázban úszom. Tavaszonta főleg. Nagyon érdekel.

11812 2009.10.27. 23:21:49

szóljak az érdekedben? már hogy nem hívtak vissza, biztos te is pipa vagy, mint a zuram, hogy szó nélkül leszerelték--

11229 2009.10.28. 08:26:54

hmmm a masírozást jelképesen értem a szívatásokat valahogy én szerencsésen megúsztam

11229 2009.10.28. 08:27:54

atlasz csak mert megtehette

34417 2009.10.28. 08:28:06

külön perverzitás: zalából, naná, hogy szecsőre! minr engem anno lentibe. mire volt ez jó? tápiószecsőt ismerem, oda járt katonai szakközépbe a középső. sztem semmit sem változott az özönvíz óta.

11229 2009.10.28. 08:28:22

nefelejcs türelem:)

11229 2009.10.28. 08:30:04

kalimpa kösz, inkább ne:DDD még nincs vége a történetnek

11229 2009.10.28. 08:30:48

rasid szecsőt megúsztam egy babgulyással:D

13709 2009.10.28. 12:56:50

jó volt olvasni a szerintem sokak számára ismerős helyzeteket, - mondjuk katona nem voltam férjem viszont igen, hogy a lakásépitésről ne is szóljak :)))

11229 2009.10.28. 14:45:26

érdekes lehet az is, hogy egy másik ember hogyan éli meg ugyanazokat a helyzeteket

evika 2009.10.28. 17:23:44

Tetszik minden, még az egy máshol leírt NYÜFF is tetszett Lehet, hogy 3 f volt.

11229 2009.10.29. 09:06:49

az csak egy aktuális hangulatjelentés volt:) kösznöm és zavarban is vagyok, mivel érdemeltem ki a figyelmet
süti beállítások módosítása