Ki viszi át?
2011. november 15. írta: obsidian1

Ki viszi át?

 

 

Ki viszi át a szerelmet?

Létem ha végleg lemerûlt
ki imád tücsök-hegedût?
Lángot ki lehel deres ágra?
Ki feszül föl a szivárványra?
Lágy hantu mezõvé a szikla-
csípõket ki öleli sírva?
Ki becéz falban megeredt
hajakat, verõereket?
S dúl hiteknek kicsoda állít
káromkodásból katedrálist?
Létem ha végleg lemerûlt,
ki rettenti a keselyût!
S ki viszi át fogában tartva
a Szerelmet a túlsó partra!

Egy közismert vers, egykor talán kultversnek számított.

És egy nagyon pesszimista válasz, szintén Nagy lászlótól.

Egzakt aszály

Szép zöld porond füvén
én meg a kard miért
álmodtunk meseien,
irtható rém-tüzeket

fölébredve is miért
hittem hogy a rém
húsvéti kártya csupán
nyulas üzenet

papír-bandáin miért
sárga hártyáin miért
hahotáztam hülyeként
gurulva ütvén gyepet

íme, hahotás arcom
rém repesztette meg
kigyulladt pázsitra, íme
rászögezett

hittem, de miért
hittem a vér erejét
mén-tombolását a kvarc
koronái felett

más agyak üzenetét
miért vettem be, miért
hittem el mások hitét
útálom hitemet

íme, az egzakt aszály
hite sincs, mégis örök
itt meg csupa zsoltár a száj
szép tavasz jövel, jövel

aszu-ágon aszály-huszár
a pödrött levél zörög
hol vannak a hű lovasok
emlékük is por nyüvi el

bölcső, de benne homok
már a sípcsontomra döcög
űrlap jön, orcámra száll
kérdőjel nyűveivel

céda, ki mennyben delel
pepita képernyő-rombusz
zenitben örök abortusz
ád fokozatban halált

íme, tavaszi halálom
rámsugározva is látom
dolgozik rajtam a bárány
aki hóhérnak állt

e foggal-kedélyes ármány
akár a hó harap át
s meríti le farkas-vérbe
mű-havát mű-csillagát

üstökösként sárga sürgönyt
úsztat a szervetlen térbe
szöveg: AZ UTOLSÓ VÉRZŐ
ALAKNAK IS VÉGE

de él a szuper-anyag él a 
szilikát kvarc dolomit
karszt és riolit rodonit
rekord-kőzet sivár moréna

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr188230418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

12635 2011.11.15. 15:15:02

Az első a kedvenceim között van, de a másik is jó.

11229 2011.11.15. 19:27:45

amikor először olvastam az Egzakt aszályt, úgy éreztem ez válasz a az első versre

210560 2011.11.15. 19:54:36

Jogos Obsidian, nálam hasonló a következtetés

11229 2011.11.16. 12:54:52

akkor nem vagyok egyedül
süti beállítások módosítása