(Köz)munka alapú társadalom
2014. november 19. írta: obsidian1

(Köz)munka alapú társadalom

Teljes foglalkoztatottság…

Teljes foglalkoztatottság…

Hát nem szép? Mint egy tündérmese.

„Le se lehet írni, milyen jó dolog lesz akkor magyarnak lenni! Elég talán annyit mondani, hogy a "magyar" szó - potom száztizenöt év alatt - igévé változik, mely addigra minden élő nyelvbe felszívódik, méghozzá kellemes jelentéstartalommal.”

(Örkény István)

Mesének tényleg szép. De hát ez egy agyrém.

Hol vannak nagy tudású politikusaink, képviselőink, akiket megbíztunk, hogy intézzék az ország ügyeit? Egy sem akadt, aki fogta volna magát, és azt mondta volna, na nem én ebben nem veszek részt, és visszaadta volna a mandátumát.

És, hogy megszüntetik a munkanélküli segélyt. Maradjunk, most ennél az elnevezésnél, ha már ez ment át a köztudatba.

Még ha tényleg csoda történne, és megvalósulna a teljes foglalkoztatottság, az még nem jelentené azt, hogy ne szűnnének meg munkahelyek, néha akár tömegesen is, és akinek megszűnik a munkahelye, az hosszabb-rövidebb időre munkanélkülivé válik.

Tudom, ez teljesen magától értetődőnek látszik, de úgy tűnik, nagy tudású politikusink már olyan régiókban járnak, hogy az ilyen egyszerű összefüggések már nem férnek bele a gondolkodásmódjukba.

A munkanélküli segélynek az lenne a funkciója, hogy segítsen átvészelni azt az időszakot, amíg valaki nem talál magának új munkahelyet. Erre a közmunka egyáltalán nem alkalmas.

Bármilyen jól hangzik is, hogy a közmunka út a munkához. Ez még azokra sem igaz, akik tartósan munka nélkül vannak, és szinte semmi esélyük munkát találni. De, akik csak átmenetileg lennének munkanélküliek, azoknak kifejezetten akadály.

Közmunka.

Tudom, sokan örülnek, ha legalább az jut nekik, és jótéteménynek érzik. Igen, lehet valaki olyan rossz helyzetben, hogy minden lehetőségnek örül. De. A közmunka semmire nem megoldás. Nem szünteti meg a szegénységet, nem szünteti meg a kiszolgáltatottságot, nem teremt esélyt a továbblépésre, nem hoz közelebb a valódi munkához.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr798230826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

110481 2014.11.19. 15:42:17

Na most úgy őszintén! Mit akarsz kezdeni az abszolút szakképzetlenekkel, az analfabétákkal,a Tudományegyetemek által a munkaerőpiacra zúditott versenyképtelen tudásu tömeggel? Mint ipari ember a közmunkának az alábbi előnyeit látom: akinek szakképzettsége van legális munkát keres, ugyanis a lekötöttség miatt nincs idő a svarcra, a túlképzettek nem vágynak a közmunkára, igy elhelyezkednek valami gyengébb munkakörbe, az abszolut képzetlenek meg egyáltalán csinálnak valamit,

301782 2014.11.19. 16:31:54

Agyrém... Olvasom ám, hogy közmunkára költené azt a pénzt is az állam, amit a munkavállalók és munkáltatók befizettek, ha esetleg munkanélküliségbe kényszerülnének, vagy korkedvezményes nyugdíjra volna kilátásuk. " az állam különféle címeken pénzt gyűjt, majd önkényesen eldönti, hogy azt mire költi.gy nagyjából szabadon gazdálkodik azzal a 140 milliárddal is – tette hozzá –, ami az egészségbiztosítási és a munkaerőpiaci járulékból jövőre a foglalkoztatási alapba kerül." Itt a teljes írás: http://nol.hu/belfold/lenyuljak-a-korabbi-befizeteseket-1499341 ajaj....

338199 2014.11.19. 16:51:08

Hogy megszűnne, azt nem hallottam, hanem hogy a távolabbi cél a megszüntetése, illetve hogy a helyét átvegye a közmunka. Azokon a településeken, ahol a közelben sincs semmiféle lehetőség, nyilván pozitív, hogy legalább közmunka van, de sok esetben tényleg az az ember érzése, hogy csak arra jó, hogy a közmunkásnak ne legyen ideje állást találni. Zili, azért nem kéne annyira túlhangsúlyozni a képzettség fontosságát. Tény, hogy fontos, de azért az se igaz, hogy akinek nincs képzettsége, semmire se alkalmas. A betanított munkák jó részéhez egyáltalán nem kell képzettség. Arról nem is szólva, hogy nagyon sok ismerősömnek van ilyen vagy olyan, sőt, ilyen ÉS olyan végzettsége, és olyan munkát végez, aminek egyik képesítéséhez sincs köze.

13118 2014.11.19. 17:16:47

azért van valami ráció ebben a közmunkában. a fiatalokra hatna ösztönzően : tanulj gyermekem, ha nem akarsz közmunkás lenni egy életen át! aki megfogadja a tanácsot, azelőtt nyitva a világ, minek maradna olyan országban, ahol nem becsülik? (az eszes fiatal biztosan megy külföldre azért is, hogy öregkorára legyen nyugdíja)

180524 2014.11.19. 17:35:31

Egyértelműen világos, hogy a terv kiagyalóinak gőzük sincs a - valódi - munka világáról...

58395 2014.11.19. 17:50:25

Maiman! 5,: Be kéne mutatni nekik személyesen, Mindegyiknek! Nem is engedném őket vissza a politikába addig, amíg "felsőfokú munkavégző" oklevelet nem szereztek. Természetesen alapfokkal kell kezdeni, emelt szintű vizsgákkal léphetnének felsőbb osztályokba...:-)))

11229 2014.11.19. 18:54:47

zili aki svarcban jó pénzt tud keresni, az nem fog elmenni közmunkásnak az egyetemeket végzettekre nem igazán jellemző a munkanélküliség, ha nem is a végzettségüknek megfelelő munkát végeznek

11229 2014.11.19. 18:56:40

Valika igen, agyrém

11229 2014.11.19. 18:58:30

pettra persze sok helyen jó, hogy legalább ez van, de megoldást ott sem hoz, csak konzerválja az állapotokat

11229 2014.11.19. 19:00:48

maiman gőzük sincs és nem is érdekli őket

11229 2014.11.19. 19:01:17

Kokó nem ártana :)

11229 2014.11.19. 19:04:04

hmmm a külföldi munkavállalásra biztos ösztönzően hat vannak, akik számára elérhetetlen az egyetem

180524 2014.11.19. 19:31:35

6. Kokó Tiéd a pont!:-)) 10. obsidian Honnan tudnák...:-((

95527 2014.11.19. 19:39:57

Nos múltkorában utas voltam egy autóban és egy falun keresztül menve megjegyezte a sofőr, hogy senki sem dolgozik, aki dolgozik, az közmunkás. Azt találtam válaszolni, hogy gyerekkoromban egy hasonló faluban, már hajnalban, mentek a kocsisok a lovakat rendezni, a tehenészek a teheneket, a sertés telepen is visítottak a malacok a kajáért. Volt aki kapával a hátán a mezőre ment, a kaszások a rétre. A kovácsműhelyben már ment a fújtató, a bognár műhelyben szállt a forgács, a tejcsarnokban vették át a tejet, az erdész és a mezőőr útnak indult, az útkaparó utat kapart, a gyerekek mentek tanulni az iskolába, pezsgett az élet. Tette mindenki a dolgát. Aztán hallom, hogy mostanában egy kombájn és egy traktor elvégzi az egész falu munkáját, a falu nyomorog, pár ember meg dőzsöl. Szóval a franc se tudja, hogy miként van ez, amit én láttam gyerekkoromban az valóban a munkára alapozott társadalom volt. Olyan munkára alapozott, mely termelt, és megélt belőle. Szerintem a lehetőséget vették el az emberektől a munkától, és helyette kitalálták, hogy a segélyért dolgozzanak. Az se rossz, de nem kellene ezért mellet döngetni.

11229 2014.11.19. 20:40:18

Árpapa Sok minden megváltozott, van, ami szükségszerűen, van, ami nem, lehetne, de szerintem visszacsinálni már nem lehet és nem is szabad. Lehetne lehetőség a falvakban is, de a közmunka ott sem hoz fejlődést, csak konzerválja az állapotokat.

58395 2014.11.19. 21:35:28

Obsidián 15,: Biztos, hogy visszacsinálás lenne? Ha azt a munkát a faluban régen 200 ember végezte el, most meg egy gép,attól a jövedelme haszna a gépnek a faluba kellene maradni... A téeszek ezt a célt szolgálták nem? Mi az hogy nem lenne jó viassszacsinálni?

103485 2014.11.19. 22:45:53

Orbán Viktor teljes foglalkoztatottságról szóló elképzelése arra irányul, hogy akinek nem lesz munkahelye, attól törvényesen lehessen elvenni egy olyan szerzett jogot is, mint a családi pótlék. Ha ez a törvény hatályba lép,úgy onnantól kezdve nagyon sok munkanélküli ember fog könyörögni,

103485 2014.11.19. 22:46:56

hogy közmunkás lehessen. +

95527 2014.11.20. 06:41:51

Obsidián 15: Természetesen nem a visszacsinálásról van szó, hanem egy olyan problémáról, melyre az egész világnak kellene megoldást találnia. Jó példa erre Brazília ahol milliók lettek kisemmizve föld tulajdonukból, és költöztek a nagyvárosok nyomornegyedeibe, az elvett földeken meg sokszoros a termelés, és mégis éheznek, nyomorognak az emberek. A világnak arra kellene választ adni, hogy a gépesítéssel, sok ember veszíti el a munkáját, viszont alapjoga kellene, hogy legyen, hogy a föld javaiból mindenkinek jusson. Nálunk az egyéni termelés halálra van ítélve, ha csak egy métert is nem gyalog kell menni a földekre, megöli az embereket az üzemanyag, meg a "szabályozás"!

11229 2014.11.20. 09:04:40

Bogdán Géza sajnos igazad van

11229 2014.11.20. 09:09:43

Kokó amit egy géppel el lehet végezni, az nem tud 200 embert eltartani persze, ha nem csak kombájnolható növényeket termesztenének sokkal több embernek lehetne munkája nálunk szitokszóvá vált a szövetkezet, de bizonyos termények értékesítéséhez és esetleg a feldolgozásához elengedhetetlen lenne a szövetkezet

11229 2014.11.20. 09:12:50

Árpapa igen én is foglalkoztam már ezzel egyre kevesebb ember állít elő egyre több terméket, akár örülhetnénk is, hogy itt a kánaán, ehelyett csak egyre nagyobb gond, mi legyen azokkal az emberekkel, akik kívül rekedtek a munka világán

58395 2014.11.20. 10:30:38

Valami itt a fejekben nem stimmel, Obsidián... Valamiért itt mindenki, kevés kivétellel azt hiszi, mert van egy gépe, akkor már minden az övé... Pedig nem... Azzal a géppel nem csak tulajdont szerzett, hanem egyben el is lopott mondjuk kétszáz embernyi munkát is... Lehet nehéz megemészteni ezt a tényt, de muszáj lesz, mert előbb utóbb visszaveszik, tokkal vonóval, Recskel gulággal...

110481 2014.11.20. 12:00:01

Akkor nézzük a vidéket! Négy évig béreltem üzemcsarnokot egy egykori TSZ telepen. A szoc. főnökség természetesen lenyulta az egészet, az állatállomány ment a vágóhidra, az egykori csarnokokat bérbe adták, maradt a régen is totálisan gépesitett szántóföldi növénytermesztés, melynek termését jószerivel lábon eladták. Ez a gabona jön vissza olasz tésztaként, dán disznóként, német sajtként, stb. Ez egy borzalom, de törvényszerű. Miért? A 2010.-ig tartó hitel és kamatpolitika miatt. Ugyanis a szántóföldi növénytermesztést, fél-egy évig kellett finanszirozni, az állattartást további 1-3 évig! (kivéve a csirke, de az megy is). Ráadásul az állatok jó áron feldolgozva adhatók el, ami ujabb költség és idő. Az alultőkésitett magyar mezőgazdasági cégek erre képtelenek voltak, a 30-40%-os kamatok pedig a bukást jelentették. Ráadásul a bankok az ingatlanfedezetet olyan alacsony értékre állitották be, hogy a felvehető kölcsön kevés és örjitően drága volt. Igy maradt a növénytermesztés. De van más probléma is! A lakosság kényelemszeretete. 35 éves kapcsolatom van egy osztrák faluval (1500 fő, idegenforgalom semmi). Csak én 15-20 vállalkozást ismerek belülről! A gombgyártástól a paszománygyártáson (mely ma ip. tömitőszalagokat is takar), faipari gépfelujitóig, házi likőrkészitőtől teasüteménykészitőig van minden. Ezek kis üzemecskék, egyik sem nagyobb 10 főnél. És a kutya sem támogatja Őket. Oldják meg maguk, ha rosszul csinálják tönkremennek. Itt meg megy a nyavajgás. Nézzük az oktatást: első négy osztály helyben, 5-8 osztály 12 km-re (utazás a gyerekeknek oda-vissza vonattal, gimnázium 25 km(!)-re egy csodás kolostorban (negativum: nincs folyosó, hanem reneszánsz loggia és nyitott lépcsőház, ahol télen süvit a hó! (tudod mi lenne ebből Mo.-on?). A normál gimianyag mellett kötelező a szakképzés választható alapon (asztalos, aranyműves, szeszlepárló(!)) Na képzeéd el a mi tohonya gimiseinket ott!

110481 2014.11.20. 12:05:00

23.-ra T. Koko! Azért nem gondolod, hogy egy liberális társadalomban mindenkinek megvan a saját felelőssége a saját boldogulásáért? Azért eltelt 25 év, mindenkinek volt ideje gondolkodni saját magáról! Azért szögezzük le: pártállástól függetlenül nem a mindenkori kormány dolga, hogy Kiss 433 Jánosnak Hajduborzalmason munkája legyen. Ugyanis az USÁ-ban 3000 km-el odébköltöznek egy munkahelyért, itt meg a szomszéd faluba sem mennek át!

103485 2014.11.20. 17:57:55

T. Zili! Amit Te leírtál, az sajnos egy valós jelenség Magyarországon. Nincs rajta mit szépíteni, ez úgy kerek, ahogy azt leírtad. Azonban Te csak az érem egyik oldalát láttattad velünk tisztelt zili, ezért én most engedelmeddel megpróbálom megvilágítani az érem másik felét is. Az általad jó példaként említett ausztriai kisüzemekhez hasonlóakat szerintem nálunk is meglehetne valósítani. Csak azok nálunk nem működnének, mivel az általuk termelt árut nem lehetne eladni. Kereslet minden bizonnyal lenne rá, de az embereknek, a fogyasztóknak pénzük arra aligha. Márpedig egy kisüzem csak akkor működőképes, ha a térség lakossága azt eltudja tartani. Annak pedig nincs értelme, hogy valaki termeljen, az áru viszont a nyakán marad. Mert nálunk szerintem ezért nincsenek már helyi kisiparosok sem. Csődbe mentek. Mondok egy példát erre is tisztelt zili. A mi falunk, ahol én élek, kb. 13000 fős település. Régebben 3, 4 fodrász is megélt, ma pedig már egy sincs. Ez a kis falu már nem képes eltartani 1 fodrászt sem! Pedig nem dolgozott drágán. Egy hajvágásért a férfiaktól csak 300 ft.-ot kért. 300 ft. nálunk egy kg. kenyér ára Aztán szép lassan elfogytak a kuncsaftok, ő pedig bezárta a kis üzletét. A munkájára lenne igény, csak az embereknek már pénze nincs fodrászra. A bolhapiacon vesz egy olcsó hajvágógépet, aztán gó, mehet a séró fazonigazítás. Az apja letolja a fia fejét, a fiú pedig az apjáét, és máris megoldódott a fodrászprobléma. Mifelénk a nők zöme sem jár már fodrászhoz tisztelt zili. Összejönnek a barátnők és megoldják a szépítkezést egymás között. Ebben az országban tehát tisztelt zili, nem fog működni sem a gimnázium, sem a szakmaképzés. Nem akarok nyavalyogni, de ahhoz, hogy működjön itt bármi is tisztelt zili, ahhoz szerintem pénzt kellene adni az embereknek. De a magyar politikai elit 25 év alatt erre nem volt képes. Orbán Viktor miniszterelnökünk közmunkaalapú magyar társadalma pedig csak tovább fogja mélyíteni a problémákat, és a végén az egész ország be fog zárni. Szép új urambátyám szegényvilág lesz itt tisztelt zili. Vagy egy polgárháború.

11229 2014.11.20. 18:59:57

Bogdán Géza nagyjából én is ezt akartam válaszolni

58395 2014.11.20. 23:45:55

T Zili !25,: És mi történt a vállalkozásoddal, megy még? Mert én is voltam vállalkozó, tehát ismerem a buktatókat is... Csak azért kérdezem mert múlt időben beszélsz róla...

14055 2014.11.21. 05:14:57

Nem tudom mi bajotok van a közmunkával.. A tanár is közmunkás, ha állami intézményben tanít, az orvos, ha állami kórházban gyógyít, a pap meg pláne sajnos, sőt! maga a miniszterelnök is -már úgy is mint az első szolga- az.. Mindannyiuk javadalmazását mi a közösség közösen oldjuk meg. Ha a "közmunkások" havi mondjuk 200 nettót vihetnének haza, akkor sem tetszene?

14055 2014.11.21. 05:43:50

Kedves Géza! elmesélek Neked egy történetet: Nem oly régen történt, az utolsó nagy árvíznél, azaz pár éve, az egyik polgármester akinek a falujában gyakorlatilag teljes munkanélküliség van, állami segítségért folyamodott, hogy a megrongálódott és/vagy összedőlt házakat helyre tudják hozni. Arra hivatkozott, hogy a hatalmas károk a vízelvezető árkok állapota és/vagy hiánya miatt következtek be, náluk akkora a szegénység, hogy ezek helyrehozatalára, újak építésére meg pláne nem jut pénz. Nos, amikor ezt olvastam, nagyon csúnyákat gondoltam a polgármesterről és a falubeliekről egyaránt... Jó jó, nem volt pénzetek, és időtök meg ásótok sem volt? Inkább lógattátok a lábatokat, és tétlenül néztétek, amint viszi a víz a házatokat? Pénzt meg nem lehet adni az embereknek, a pénzt az emberek maguk "csinálják" Géza, mégpedig úgy, hogy dolgoznak, és munkatermékeiket cserélgetik egymás között. Néhány éve még lelkes voltam, jártam a leszakadt falvakat,próbáltam a polgármestereket rábeszélni, hogy szervezzék meg az önellátást, indítsák be a közösségi termelést,dologra fogva az embereket, segítünk benne ahol tudunk, Van egy néhány ilyen falu már, Konferenciát szerveztünk, meghívtuk ezek polgármestereit, hogy beszéljenek arról, hogy nekik hogy sikerült, segítsenek tapasztalataikkal a többieknek. Ezek mind el is jöttek, nagyon tanulságos volt a beszámolójuk.. Valamint meghívtuk az összes érintettnek gondolt falu polgármesterét is .. Szerinted ezek közül hány jött el? Segítek: egy sem..

11229 2014.11.21. 10:18:47

Kedves Zsuzsa Azért az elnevezésen kívül egyéb különbség is van a közmunkás és a közalkalmazott között. Gondolom ezt te is tudod, és nem is csak a fizetés különbözik. Bár a törvényben előírt minimálbér töredékéért dolgoztatni embereket egyszerűen erkölcstelen. Van igazság abban, amit leírsz. Azt írod nem pénzkérdés, de az is. Nem akarok demagóg lenni, de egy stadion árának töredékéből rendbe lehetne hozatni az egész országban a vízlevezető árkokat, nem közmunkásokkal, hanem piaci alapon megfizetve, valódi munkát adva ezzel a helyieknek, hacsak átmenetileg is. Végül is ezért fizetjük az adót. Nem vonom kétségbe a jó szándékodat, de naivitásnak érzem az önellátó falu gondolatát, legalábbis mint általános megoldást. Lehetnek jó példák, egyideig, de meggyőződésem, hogy nem ez a megoldás. Az is csak konzervál egy állapotot, amiből nagyon nehéz továbblépni.

13118 2014.11.21. 11:24:02

lejárt a ludditák kora, nincs értelme összehasonlítani egy gépet és 200 emberi munkaerőt. ahogyan kár keseregni a kosárfonók, a teknőkészítők, vagy az ószeresek eltűnésén is. maholnap a pénztárosok maradnak munka nélkül, terjed a "paypass" kártya és a "mobiltárca". de fizettem már úgy is (tescoban), hogy a magam leolvastatott cuccokért cserébe benyelt tőlem az automata egy 10 ezrest és kiköpte a visszajárót. helyileg mi lenne a megoldás, azt nem tudom, de önellátóvá válni biztosan nem tud egyetlen település sem.

23353 2014.11.21. 14:09:09

Bevallom ezt a posztot és a komenteket olvasni rendkívül érdekes volt. Főleg az hogy "pénzt kellene a népnek adni". Nem tudom miért az az érzésem hogy ez az ami nem fog megtörténni. Miből? A megoldásokara pedig egyes komentelők, rácéloztak, de másoknak nem jó. Csupán csendben azt mondom hogy építkezések is munkát szolgáltatnak. Szóval egy mondatban? Esse jó asse jó!

11229 2014.11.21. 14:58:14

little A kommentek elvitték egy kicsit más irányba, mint az eredeti írás, végül is nem baj. Igen az építkezések is munkát adnak, de nem mindegy, mit építenek.

11256 2014.11.21. 16:11:14

a közmunkával nekem az a bajom, hogy ez lényegében állami rabszolgaság, de a rabszolgatartó (hatékonysági) érdekeltsége nélkül (mert a rabszolgát meg kellett venni, pénzt kellett érte adni, munkaerejét és munkaképességét meg kellett őrizni - nálunk viszont csak úgy terem, ingyen) a közmunka általánossá tételét teljes foglalkoztatottságnak titulálni éppen ezért bűn és szégyen.

103485 2014.11.21. 16:36:07

29. KerekesZS 2014. 11. 21. 5:14 Kedves Zsuzsa! Elnézést kérek a késedelmes válaszért, de csak nemrég értem haza a munkából. Látom, hogy a lényeget, e remek post szerzője, Obsidian már megválaszolta. Ha úgy vesszük, akkor, mivel ők is a közért munkálkodnak, végül is Neked abban igazad van, hogy az általad felsorolt munkát végző közalkalmazottak is valahol közmunkások. Mentségükre szóljon, hogy ők a hivatásukat azonban önként, szabad akaratukból választották, és nem egy kétharmados hatalommal bíró politikai elit kényszerítette őket arra, hogy orvosok, papok, pedagógusok satöbbik legyenek. Szerencsére, ott még nem tartunk. A miniszterelnökökről pedig, Orbán Viktorról, vagy akár Gyurcsány Ferencről is legyen szó, teljesen mindegy, nos, róluk a jelenlegi tüntetők egyik szónokának megfogalmazása szerint, ők a 25 év alatt egy szűk kisebbség bábjai voltak, akikről mára egyértelművé vált, hogy tudatosan szegényítették le a magyar népet. No comment! Írod még: „Ha a "közmunkások" havi mondjuk 200 nettót vihetnének haza, akkor sem tetszene?” Nos, kedves Zsuzsa, én erről azt gondolom, hogy egy Uniós országban az embereknek minimum ennyi fizetség már járna a munkájáért. Ha az embereknek nem fizetjük meg a munkáját, ha nem törekszünk általános jólétre, és még Matolcsy György is Bécsben shoppingol, akkor ott, abban az országban még a piacgazdaság sem fog rendesen működni, de ezt Te kedves Zsuzsa, közgazdászként azt hiszem, sokkal jobban tudhatod nálam. Elég szomorú, hogy nálunk a közmunkás bér a mérvadó, és ha megvalósul az Orbán-kormány közmunka alapú társadalomról szóló álma, úgy ebben az országban már törvényesítve is lesz a modernkori rabszolgaság. Ezt akartuk? Én nem. A félreértések elkerülése végett közlöm kedves Zsuzsa, hogy nekem egyáltalán nem fáj, ha valaki a munkájáért havi 200 nettót, vagy többet visz haza. Nem az övé sok, hanem az enyém kevés.

11229 2014.11.21. 17:09:58

evianna igen, ez a lényeg

103485 2014.11.22. 10:40:20

33. little 2014. 11. 21. 14:09 Kedves little! Tisztában vagyok vele, hogy ezt a „rosszmájú” hozzászólásod Te tulajdonképpen nekem címezted. Én írtam ugyanis azt a számodra érthetetlen mondatot, amellyel irányomban példálóztál, s engem plagizáltál azzal, hogy "pénzt kellene a népnek adni". „Nem tudom miért az az érzésem hogy ez az ami nem fog megtörténni. Miből?” Nos, kedves little, én hiszem és vallom, hogy Magyarország nem olyan szegény nemzet, hogy ezt a súlyos, lassan már 5 millió embert érintő problémát ne tudná orvosolni. Tudná, ha akarná. De nem akarja. Hazánk politikai elitje ugyanis tudatosan szegényíti le a magyar népet, s teszi azt a régmúlt, és sokunk számára nem éppen dicsőséges húszas-harmincas évek utáni nosztalgiázásuk okán. Az is jó világ volt a grófoknak, báróknak, földesuraknak és a körülöttük lebzselő és őket nyaldosó ficsúroknak. Az első éjszaka nem kellene visszaállítani? Hogy miből lehetne pénzt adni a népnek? Szerinted kedves little, ez talán az ördögtől való gondolat? Mert szerintem nem az, és könnyen megvalósítható lehetne. Megvalósítható, ahogy a több ezer művész, tudományos fokozattal bíró tudós, élsportoló, Kossuth, és stb.-díjasunk havi szinten járó, nem éppen kevés életjáradéka is. Most olvasom, hogy a volt köztársasági elnökünknek, Schmitt Pál úrnak a havi apanázsa, akár még 2 millió ft. fölé is emelkedhet. Nem vagyok közgazdász, de felmerül bennem a kérdés: az ő életjáradékát vajon ki, kik termelik ki? Mert ugye, a pénz, nem az almafán terem, hanem valaki azért keményen megdolgozik, és bizony annak visszaosztása az, ami szerintem nagyon igazságtalan. „Csupán csendben azt mondom hogy építkezések is munkát szolgáltatnak.” Kedves little! Elkerülte a figyelmed, hogy Magyarországon un. plázastop törvény van érvényben, tőkeerős magánépítkezések és lakásfelújítások pedig csak alig vannak, egyszóval, hazánkban az építőipar jelenleg haldoklik. Tudom, hogy az igazság durván hangzik, de ebben az országban csak stadionok épülnek, a nagy külföldi multi cégeken kívül pedig minden más, ami munkát adna az embereknek, pang. Mit gondolsz kedves little, miért szorgalmazza a Fidesz-kormány a közmunkaalapú társadalmat? Elmondom Neked, hogy képben légy. Azért kedves little, mert Orbán Viktor miniszterelnök úr is tisztában van vele, hogy az emberek a versenyszférában nem fognak tudni elhelyezkedni. „Esse jó asse jó!” Tudod kedves little, mivel nem szeretném az amúgy sem kevés engem utáló Nolblogos bloggerinák és bloggerek számát növelni, s persze tekintettel arra is, hogy én Téged sokkal jobban tisztellek annál, semmint megsértselek, így hát erre a mondatodra inkább nem mondok semmit…

23353 2014.11.22. 18:21:27

re 38. Bogdán Géza 2014. 11. 22. 10:40 Még jó hogy ide kattintottam. Kedves Géza a legnagyobb tisztelettel. Én nem tartozom a téged utálók közé, ha van ilyen a bloggon, de amit írtam az azért van mert úgy érzem hogy azok közé tartozol, akik csak kritizálnak és kiutat nem mutatnak. Kritizálni könnyű. MO nem egyedüli akik nehéz gazdasági helyzetben vannak. Írod: "Magyarország nem olyan szegény nemzet, hogy ezt a súlyos, lassan már 5 millió embert érintő problémát ne tudná orvosolni. Tudná, ha akarná. De nem akarja. Hazánk politikai elitje ugyanis tudatosan szegényíti le a magyar népet,..." Miért nem kerül a felszínre egy olyan párt ami a kiutat felvázolná? És miért ne választaná ezt meg a többség ha ilyen feljönne? Talán a feladat nem olyan egyszerű. Miért kell mindig a 30-as évekre célozni? Miért nem célzol követendő jelen példákra.? Mert vannak!

336586 2014.11.22. 20:04:20

Mellébeszéltek. Orbán meg a kormányzat sem beszélhet róla, de nyílvánvalóan meg akarják akadályozni, hogy valaki a fütyijével több pénzt keressen, mint a paraszt és rádásul koszovói állapotok alakuljanak ki. Ezért van adókedvezmény és nem szoci´lis segély, ezért van közmunka. Az csak mellékes szempont, hogy a közmunka valamennyi értéket is teremt.

62853 2014.11.22. 20:33:26

Sehol sem vagyunk a képzésben. Itt valóban a modern rabszolgaság magyar változata, igazi hungarikumnak a részesei vagyunk. A svájci IMD üzleti iskola idén először közzé tette a World Talent Report című felmérését, amelyben 60 országot az alapján rangsoroltak, hogy tehetségek szempontjából mennyire versenyképesek. Ez alapján Magyarország elkeserítő eredményt ért el: a 2005-ös 16. helyről az utolsó 10 közé csúszott le. Most. Lesz még lejjebb is, ha így folytatjuk http://www.imd.org/uupload/imd.website/wcc/NewTalentReport/IMD_World_Talent_Report_2014bis.pdf

103485 2014.11.22. 20:41:28

Kedves little! Szóval Te úgy érzed, hogy én csak kritizálok, kiutat pedig nem mutatok. Miféle kiutat kellene mutatnom nekem, állampolgárnak kedves little? Tudtommal a kormány azért van megválasztva, hogy ők mutassanak utat. Ez a vád mellesleg nagy tévedés, mert azzal, hogy én kritizálom a kormányt, és egyben rámutatok a hibáikra, azzal utat is mutatok, hogy miért érzem úgy, hogy ők rosszat cselekednek. A bírálatban tehát kvázi ott van az útmutatás is. " Miért nem kerül a felszínre egy olyan párt ami a kiutat felvázolná? És miért ne választaná ezt meg a többség ha ilyen feljönni". Bocsáss meg kedves little, de én ilyen magasröptű filozófiai kérdésekre, amelyeket így is és úgy is lehetne csűrni és csavarni, nem tudok és nem is akarok válaszolni. Értelmetlen dolognak tartom a semmiről értekezni. "Miért kell mindig a 30-as évekre célozni? Miért nem célzol követendő jelen példákra.? Mert vannak!" Úgy gondolod kedves little, hogy nekem is követnem kellene Kerényi Imre javaslatát, és csak a jóról írjak, a rossz dolgokról pedig hunyjak szemet? Bocsáss meg, de én Magyarországon élek, és nem Kanadában. Mellesleg én ilyenekről nem tudok kedves little, de ha Te igen, akkor szíveskedj azokkal előrukkolni, megfogom Neked köszönni. "Csütörtökön az MTA Szociológiai Intézetének munkatársai ismertették az Eurostat legfrissebb, elkeserítő adatait a szegénység terjedéséről. A kutatók azért érezték szükségesnek, hogy a konferenciájukat nyitottá tegyék, mert - ahogy mondták - a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) idén nem publikálta a szegénység mértékét és mélységét európai összehasonlításban mérő mutatókat, így azok nemcsak a nagyközönséghez, de még a szakmához sem igazán jutottak el". http://index.hu/belfold/2014/11/21/ksh_szegenysegi_adatok/ Itt tartunk, ez Magyarország, kedves little!

23353 2014.11.22. 21:25:14

re 42. Bogdán Géza 2014. 11. 22. 20:41 Kedves Géza. Ne érts félre a kritika fontos. Csak tovább! De fontos lenne hogy ha van kiút, ha látsz olyat, azt leírd. A sikeres vállalatoknál megy ez a feedback... És hagy idézzem már Kennedyt: Ne kérdezd hogy mit tegyen a haza érted...azt kérdezd mit tehetsz te érte! Példaként én Ausztriára és a finnekre gondoltam...

336586 2014.11.23. 00:41:13

43. little 2014. 11. 22. 21:25 Kennedyre volt ugye a válasz, hogy áldozd fel magad Vietnamban. Az ám döfi!

11229 2014.11.23. 08:32:58

napos nem gondolod, hogy túl kellene lépni az , aki nem dolgozik, ne is egyék primitívségén? és még rasszistának is mondod Orbánt :)

11229 2014.11.23. 08:36:32

lusta pontosan ez a közmunka alapú társadalom, nincs szükség tudásra, innovációra, kreativitásra

336586 2014.11.23. 13:11:44

45. Lewgalább arra figyeljél, hogy nem véleményt írtam, hanem csupán helyzetelemzést. A helyzet pedig bonyolultabb, mint az evés /mnka viszony. Majd minden kérdésben mellébeszélést látok. Van akinek muszáj azt tennie, van aki önként teszi.

11229 2014.11.23. 17:09:22

napos egy kocsmai szümpozionon is közhely, amit helyzetelemzésnek nevezel

336586 2014.11.23. 19:37:44

48. Már megint mellébeszélsz. De mindegy.

11229 2014.11.23. 19:57:25

írtál két odavetett mondatot, amit naponta hallok úton útfélen, és azt mondod róla , hogy az helyzetelemzés ha úgy érzed van mondanivalód, ami nem mellébeszélés, fejtsd ki
süti beállítások módosítása