Gyűlöletünk tárgya 2.
2015. szeptember 09. írta: obsidian1

Gyűlöletünk tárgya 2.

Nem akartam írni róla.

Nem akartam írni róla.


Nem mintha nem foglalkoztatna, de most, hogy már másról sem esik szó, mint a menekültekről, úgy gondoltam, nem érdemes beszállni a nagy kórusba egy (hamis) hanggal.

Mégis. Mondom a magamét. Nem mintha arra számítanék, bármi hatása is lenne. Mindegy. Hányom a borsót a falra.

Normális esetben magától értetődő lenne, és fölösleges szócséplésnek tűnne arról írni, hogy ezek az emberek a halál elől menekülnek, és minden segítséget meg kell nekik adni, hogy emberi körülmények között érjék el céljukat, de ha lehazaárulózzák, aki segíteni próbál nekik, nem tekinthető normális helyzetnek.

Vajon milyen kultúrát tisztel, aki felrúg egy menekülő kisfiút?

Ha azt a pénzt, amit gyűlöletkampányra és a semmire nem jó kerítésépítésre fordítottak, arra fordították volna, hogy felkészüljenek a látogatók fogadására és ellátására, jóval kevesebb gonddal megúsztuk volna. Persze ez lehet, hogy nem javította volna pártunk és kormányunk népszerűségi indexét.

Ha valaki ebből azt a következtetést vonná le, hogy azt szeretném, minél több menekült jöjjön hozzánk, annak teljesen mindegy, mit írok, mindenből azt olvassa ki, amit ő akar.

Lehetnek terroristák a menekültek között? Minden bizonnyal. Tényleg nem vagyok ebben szakértő, de feltételezhető, hogy a terrorszervezetek is megpróbálják kihasználni a helyzetet. Ennek kiszűrése a hatóságok feladata lenne, Ha felkészültek volna rá. Nem állítom, hogy nem készültek fel, de azzal, hogy minden menekültet bűnözőnek tekintenek, nem jutunk közelebb a megoldáshoz.

És ezzel azt sem állítom, hogy a menekültek potenciális terroristák.

Vajon mi lesz a sorsa azoknak a gyerekeknek, akik most Európába jöttek?

Mi lesz belőlük? Utcaseprő? Újságíró? Terrorista? Nobel-díjas tudós? Drogdíler?

Lesz-e esélyük kikerülni a számukra kijelölt (vagy kijelölni vélt) pályákról. Visszahúzza-e őket saját közösségük? Lesz-e több esélyük a kiemelkedésre, mint Magyarországon egy elgettósodott településen élő cigánygyereknek? Fogják-e őket hálátlansággal vádolni, ha elégedetlenek lesznek a sorsukkal?

Sok múlik rajtuk és családjukon, és sok múlik az őket befogadó közösségen is.

Meghódítja az iszlám Európát? Annyira erőtlen lenne az európai kultúra, hogy néhány millió bevándorló legyőzi? Ha igen akkor talán meg is érdemli. Bár én nem hiszem.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr488230960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13118 2015.09.09. 20:08:21

igen, most nem normális helyzetet alakított ki a kormány. ez meddig tart, előre megmondani nem lehet.

163107 2015.09.09. 20:17:18

Nemes gondolkodású ember vagy Obsidián, le a kalappal.

169889 2015.09.09. 20:49:23

"S néhány olyan ember sajnált, aki sosem szeretett"

11229 2015.09.09. 20:52:53

Hmmm ahogy a híreket hallgatom, Röszkénél most sincs normális helyzet

11229 2015.09.09. 20:53:44

Osszián nem tudom, nem akarom magam példának állítani

11229 2015.09.09. 20:59:40

Lancelot https://www.youtube.com/watch?v=eAG54hAX200 ki sajnált kit?

23353 2015.09.09. 21:05:08

Inteligens írás, Maximálisan egyetértek. Gratula.

169889 2015.09.09. 21:20:44

Európára gondoltam, leginkább azok aggódnak érte, hamis hangokkal, akik eddig a halálát kívánták.

338311 2015.09.09. 22:33:26

Ámbár a blog a sok látószög egyike, ment a plusz. Egy hatalmon lévő kormány feladata, hogy az ország működését biztosítsa. Hogy az egyén miként viselkedik? Több jót lehet elmondani az önkéntesekről, mint azokról, akik nem segítenek, vagy valamiért utálják őket. Tegnap elhangzott egy figyelmeztetés az ENSZ részéről, hogy további 42000 szíriai közelít a magyar határ felé, az már komoly probléma. Ma hallottam először, itt az újvilágban, hogy a menekültek nem akarnak regisztrálni, mert ha a célország nem fogadja be őket akkor vissza kell térniük Magyarországra, ahol nincs szándékukban élni. Ezt a kanadai CBC jelentette, és az első eset, hogy megjegyezte, hogy a menekültek milyen hozzáállással viselkednek.

336586 2015.09.09. 22:54:49

csúsztatások: ezek az emberek a halál elől menekülnek a látogatók jóval kevesebb gonddal megúsztuk volna Az iszlám nem hódítja meg az EU-t. (Európa az más.) Csak egyszerüen olyanná teszi, amit a túlnyomó többség nem szeretne. De az a terrorizáló kisebbséget nem érdekli.

337519 2015.09.10. 07:43:40

Rövid, de velős. Nekem is nagyon tetszik. Szia, obsidian! Különösen ez a felvetés: " Meghódítja az iszlám Európát? Annyira erőtlen lenne az európai kultúra, hogy néhány millió bevándorló legyőzi? Ha igen akkor talán meg is érdemli. Bár én nem hiszem. " Tegnap keresgéltem a neten a még békés Szíriáról képeket, de nem találtam, mindenhonnan csak a romok kerültek elő. Erősen kívánom, hogy mihamarabb váljon ismét a kultúra bölcsőjévé.

11229 2015.09.10. 09:16:07

Lancelot igen, jogos

11229 2015.09.10. 09:21:21

BundiB mint jeleztem, én csak egy hang vagyok a sok közül én megértem, hogy félnek attól, hogy esetleg vissza kell térniük Magyarországra azt hiszem ez mindannyiunk szégyene

11229 2015.09.10. 09:21:39

little köszönöm

11229 2015.09.10. 09:22:08

atlasz köszönöm

11229 2015.09.10. 09:23:30

napos én nem tudom, a többség milyen Európát szeretne

11229 2015.09.10. 09:25:46

Nyírfa igen, az volna jó, ha békében élhetnének a szülőföldjükön, és csak kalandvágyból kelnének útra

104422 2015.09.10. 13:59:17

Előrebocsátom, az operatőrt úgy rúgnám seggbe, hogy felszántaná a határt. Nagyon helyes, hogy ezt az esetet ilyen példás, gyors döntés követte (kirúgták), és talán bíróság elé is kerül (helyes). De számos hasonló, visszataszító esemény is történt, ami jellemző módon nem járta be a "tárgyilagos" világsajtót. A felkínált élelmet eldobáló menekültek, vagy az a férfi, aki a vonat ablakából egy karton ásványvizet dobott a sínekre, az miért nem téma? Miért nem téma, hogy négy menekült megtámadott a Köztársaság téren egy este az Erkel színházból hazafelé igyekvő táncosnőt? (nem, nem valami rúdtáncos luvnyára kell gondolni...) Hogy az európai kultúra mennyire erőtlen, és mennyire képes vagy nem képes saját értékeit megvédeni, az jól látható azokban az országokban, ahol nem újkeletű dolog a bevándorlás. A II. vh. után Franciaország, Nagy-Britannia, a Benelux államok szinte korlátlanul engedték betelepülni a volt gyarmataikon élőket. Más okokból a skandináv államokban is jelentősen "színesedett" a népesség összetétele. Németországban elsősorban a letelepedett vendégmunkások miatt alakult ki sokmilliós bevándorló népesség. Ez a bevándorlási kérdés annál fontosabb, hogy ész nélkül, mindenfajta tanulmány, minden vélemény, minden lehetséges következmény mérlegelése nélkül érzelmektől vezéreltetve vagy indulatból alkossunk véleményt . és elsősorban hogy választott vezetőink mindezek nélkül hozzanak döntéseket. Ha valakinek fenntartásai vannak, az nem rasszista, ezt azért tisztázzuk. Ha én nem akarok a saját szülőhelyemen mecseteket, minareteket, nem akarok csadorba öltözött nőket, akkor azért az nem rasszizmus. Többször leírtam már: 1-2 éve Rómában az ott élő muszlimok le akarták vetetni a keresztet a római iskolák faláról, ahol az hagyományosan ott van amióta iskola az iskola. Ha egy olasz mozgalom a szekularizáció okán kezdeményezte volna ezt, azt megérteném, noha egy ilyen döntésnek kb. annyi értelme lenne, mintha nálunk átszámoznák a trolikat, csak mert a 70-es Sztalin születésnapjára emlékeztet... De hogy egy betelepedő... Tisztázzunk valamit. Ha én a saját házamba befogadok valakit, aki menedéket kér, annak kutya kötelessége (lenne) tiszteletben tartani a szokásaimat, ha én nem dohányzom, akkor a lakásban ő se gyújtson rá, tartson rendet, pucolja le maga után a WC-t, stb. És nehogy már át akarja rendezni a lakásomat, követelőzzön, stb. Úgy vágom ki az első ilyen alkalommal, hogy a lába nem éri a földet! Most akkor ez miben különbözik, ha nem a lakásról, hanem a hazámról, az országomról van szó. Mellesleg láttam a TV-ben egy riportot, egy menekültet faggattak, miért Európába megy, miért nem a szomszédos arab államokba. "Mert ott nem fogadnak be bennünket..." - volt a válasz. Ja, az más...

176436 2015.09.10. 15:05:55

Aki hosszan kommentel, az más aljasságra is képes.

104422 2015.09.10. 16:25:57

Vagy gondolatai is vannak, nem csak bólogat vagy rázza a fejét :-)

11229 2015.09.10. 17:37:50

marja köszönöm

11229 2015.09.10. 17:47:56

Bástya elvtárs a felsorolt példáid mindenképpen elítélendők, de szerintem sem ütik meg azt a határt, amire a világsajtó felkapja a fejét szerintem Anglia és Németország köszöni jól van néhány mecset Magyarországon sem okozna semmi problémát, ahogy a zalaszántói sztúpa és somogyvámosi krisnavölgy sem, idegenforgalmi nevezetességgé váltak, azt is mondhatnám- kis túlzással a kultúránk része igen, illik tiszteletben tartani a bennszülöttek szokásait, de azt is el kell fogadni, hogy a vendégeknek más szokásai is lehetnek

104422 2015.09.10. 19:42:58

24-re Ugyan az atomfizikában használatos, de ide is érvényes fogalom a "kritikus tömeg". A magyarországi iszlám közösségek - ha jól tudom, két ilyen van - ma itt egzotikum. Magyarországon él pár ezer vietnami, kínai is, stb., nincs különösebb gond velük (bár a városi legendák szerint aránytalanul kevesen halnak meg közülük; egyes vélemények szerint a halottjaikat titokban eltemetik, és - ki tud két ázsiait megkülönböztetni - szóval papírjaikkal mások jönnek be helyettük. Ugyanakkor megjegyzem, minapi hír, hogy a két magyarországi iszlám közösségben vallási tilalom van érvényben arra, hogy TILOS a fideszre és a jobbikra szavazni. Ha a keresztény egyházak ilyet meghirdetnének - hivatalosan nem tesznek, de egy-két plébános magánakcióját már értük tetten, egyet magam is itt Zuglóban - nos akkor jogos a felháborodás... Ezeket a problémákat meg kell vitatni. És nem lesöpörni. Angliában elég sok rokonom és ismerősöm él, és nekik kicsit más a tapasztalatuk a britek és az ottani muszlimok együttéléséről, mint a hivatalos propaganda. Még valamit tisztázzunk, de ez nagyon lényeges. A migráns/bevándorló stb az nem vendég! Tehát az ő szokásaikat NEM KELL okvetlenül tiszteletben tartani! Vendég az itt játszó Szaud-Arábiai vagy Tunéziai válogatott; egy arab művész, akit meghívtak, politikusok, akikat mi hívunk ide; tágabb értelemben pedig azok a turisták, akik szabályosan, iratokkal jönnek ide. Akiket "vendégül látunk". A menekült - már elnézést a kissé drasztikus kifejezésért - valahol "púp a hátunkon" - ez akkor is így van, ha az elképzelhető leghumánusabb módon bánunk velük vagy bán velük az a másik ország, aki példát mutathat nekünk is. De nagyon nem VENDÉG. Igazából garanciát senki sem adhat, hogy ezek az aggályok alaptalonok. Itt igazán az a kérdés, joga van-e egy közösségnek (egy országnak) eldönteni, hogy kiket fogad be.

11229 2015.09.11. 10:13:48

tekintve, hogy a menekültek zöme nem célországnak tekinti Magyarországot nem valószínű, hogy az itt élők száma elérné azt a bizonyos kritikus tömeget néhány éve, ha nem is ekkorra vehemenciával, a kínaiaktól féltették a kultúránkat, nem tudom mennyien élnek most nálunk, de az egész országban jelen vannak az üzleteikkel és az éttermeikkel, de ezen kívül szinte észrevehetetlenek a városi legendákkal nem foglalkoznék azt hiszem, te sem vagy annyira naiv, hogy elhidd, egy két plébános magánakcióba kezd az egyháza hallgatólagos támogatása nélkül, teljesen mindegy minek nevezzük őket, emberekről van szó, akiknek vannak saját szokásaik, saját kultúrájuk, amit azért meg kellene próbálnunk elfogadni szerintem sem alaptalanok az aggályaid és garancia semmire nincs, de nnyi minden miatt kellene jogosan aggódnunk, és egyáltalán nem biztos, hogy a menekültek jelentik a legnagyobb veszélyt, még ha most megoldhatatlannak látszik is a helyzetük ki döntse el és milyen kritériumok alapján? amúgy sohasem az ország dönt, hanem néhány ember normál esetben nincs ezzel semmi gond, de e jelenlegi nem nevezhető normális helyzetnek
süti beállítások módosítása