Morgolódás
2009. június 24. írta: obsidian1

Morgolódás

Csakúgy magánügyben 

Az a helyzet, hogy majdnem folyamatosan átmeneti pénzzavarban vagyok, most éppen egészen csődközeli helyzetben. Van egy befektetéshez kötött életbiztosításom, ami úgy másfél év múlva jár le. Felhívtam az üzletkötőt, akivel annak idején a biztosítást kötöttem, esetleg nem-e lehetne-e tőlük némi pénzhez jutni. Semmi gond, lehetőség van részleges visszavásárlásra számlámon levő összeg tíz százalékáig, minden következmény nélkül. Este kijön hozzám és kitöltjük a nyomtatványt. Este csak egy telefon jött, egyrészt közölte, már nem hozzá tartozom, időnként az új üzletkötők is kapnak a régi ügyfelekből, így én is máshoz kerültem. Másrészt azért kiderítette, hogy mégsem járható a részleges visszavásárlás, mert annak a minimális összege több a tíz százaléknál, és az már a rendelkezési jog gyakorlásának minősülne, aminek következtében vissza kellene fizetnem az utolsó 3 évben igénybevett adókedvezményt. Javasolta viszont a kötvénykölcsönt, ami után ugyan természetesen kamatot kell fizetni, de nincs adó vonzata, és megígérte kiküldi hozzám az illetékes üzletkötőt. Telefonos egyeztetés után meg is jelent, de ő megint a részleges visszavásárlással kezdte, és vele is eljutottunk a kötvénykölcsönhöz, de olyan nyomtatványt nem hozott. Három nap múlva végül kitöltöttük a kölcsönigénylést, ő elfaxolta a pesti központba, én türelmesen vártam, hogy küldjék a szerződést. Két hét után megérkezett, benne vastagon kiemelve egy mondat, miszerint ha és amennyiben, akkor ez a rendelkezési jog gyakorlásának minősül, az ismert következményekkel. Nem tudtam eldönteni, az én esetem ha és amennyiben-nek számít-e. Ha akarom, vemhes, ha nem akarom, nem vemhes. Felhívtam az üzletkötőt. Szerinte csak tévedés lehet, ez semmiképpen nem lehet. De le van írva.  Este kijött. Szerinte nem egyértelmű, ami le van írva. Szerintem teljesen egyértelmű, csak azt nem tudom eldönteni rám érvényes-e.  Amúgy ő teljesen tanácstalan. Adott egy telefonszámot, érdeklődjek a központi ügyfélszolgálatnál. Ő is csak őket tudná megkérdezni. Sok kísérlet után végre sikerült beszélnem egy hölggyel. A válaszaiból éreztem, fogalma sincs róla, még a kamatadót is belekeverte, és a leírt mondatot ismételgette. Többszöri rákérdezés után, hogy végül is konkrétan ebben az esetben mi a helyzet, azt mondta szerinte ez a rendelkezési jog gyakorlása. Mielőtt felemeltem volna a hangomat, megköszöntem, és letettem a kagylót.

Mi lenne, ha valaki értene is ahhoz, amit csinál?

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr1008229982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

34417 2009.06.24. 13:22:40

biztosítóéknál, ahol akkora a fluktuáció? amikor G. még üzletkötő volt, azt mondta, hogy egyetlen korrekt biztosítási ügylet van, az pedig a halál esetén történő fizetés. az alól nem tud kibújni a biztosító. az összes többi módozatban megkísérli. szerinted, mitől olyan nyereségesek?

11229 2009.06.24. 13:50:22

missicu megoldjuk:)

11229 2009.06.24. 13:53:39

rasid az új üzletkötő is már 4 éve a cégnél van, a kinél kötöttem már legalább tíz éve, bár úgy tűnik nem nagyon osztják meg egymással az információkat a pesti ügyfélszolgálatos lehet, hogy most ült először a telefonnál

13118 2009.06.24. 14:00:51

ha értene hozzá? akkor nagy gáz lenne. akkor ugyanis a "nincs pótolhatatlan ember" szlogen a munkahelyeken értelmét vesztené.

11229 2009.06.24. 14:46:11

ha hagyják, megpróbál mindenki pótolhatatlanná válni:) ki is mondta, hogy apótolhatatlan emberektől kell először megszabadulni egy cégnél?

12214 2009.06.24. 15:40:06

Hát, ami azt illeti, ez is felér a mi vízműves kalandunkkal. Valahogy mégse találom viccesnek. :((

14055 2009.06.24. 16:19:53

vigaszanak egy Woody Allen mondás: Elhatároztam, hogy öngyilkos leszek, Az öngyilkosságnak ma azt a formáját fogom választani, hogy elbeszélgetek egy biztosítási ügynökkel.

11229 2009.06.25. 08:04:40

gigi valahogy mostmár könnyebben viselem el az ilyet viccesnek persze én sem találom

11229 2009.06.25. 08:06:25

KerekesZs kösz a vigaszt szerintem van az öngyilkosságnak kíméletesebb módja is

12656 2009.06.28. 17:01:01

mondjuk illene értesíteni az ügyfelet, ha más képviseli az érdekeit a továbbiakban.Akkor is, ha nem ezt teszi!!

11229 2009.06.29. 09:48:13

állítólag a szándékukban állt, csak megelőztem őket
süti beállítások módosítása