Olvasónapló - Mianmar
2012. február 17. írta: obsidian1

Olvasónapló - Mianmar

Mianmar. A különös szellemek országa

Kamasz koromban még sok útleírást olvastam, aztán leszoktam róla. Változott (mondhatjuk úgy is, beszűkült) az érdeklődési köröm. A tévében bemutatott úti filmekkel is egyre kevésbé tudtak versenyezni a könyvek. És hát a nagy utazók egyáltalán nem biztos, hogy mesterei a szavaknak is.

Most is csak azért vettem a kezembe, mert egyik blogtársunk – ardzsuna (Galamb Gábor) – írta, és nem bántam meg.

Mianmar. A különös szellemek országa

Nem sokat tudtam eddig Mianmarról. Tudtam, hogy régebben Burmának hívták, tudtam, hogy katonai kormányzat van, tudtam U Thantról, nagyjából tudtam hol helyezkedik el földrajzilag. Ennyi.

A szerző alaposan felkészült úti céljából. Megismeri a célország történelmét, kultúráját, szokásait, és ezt a tudást átadja olvasóinak is. Nemcsak száraz leírásokat kapunk. Egy-egy nevezetességet  amolyan megtörténhetett volna történetekkel próbál közelebb hozni hozzánk. Lényegüket tekintve meg is történtek, a szerző csak hozzá teszi a fantáziáját, hogy életszerűen adja vissza.

Persze lehetetlen feladat szavakkal leírni egy látnivalót, de felkeltheti az érdeklődésünket, hogy egyszer mi is megnézzük, szaporítva ezzel meg nem valósuló álmainkat.

Lehet úgy utazni egy országban, hogy csak a látnivalókkal törődünk, és észre sem vesszük az ott élő embereket. Ardzsuna nem ilyen utazó.

Egy ilyen rövid út során persze majdnem lehetetlen, mégis nekem azok a könyv legérdekesebb részei, amelyekben bepillantást nyerhetünk a mianmari emberek életébe.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr418230450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

11692 2012.02.17. 22:15:07

El kell olvasnom mielőbb, szeretem a könyveit... szellemesek, igen nagy tárgyi tudás, és jó stílus jellemzi...Az India könyvét olvastam, sőt az előadását is meghallgattam róla... Jó lenne, ha felfigyelnének arra, amit ír, és ahogy beszél róla... Kösz, hogy említetted!!!!:)))

11524 2012.02.17. 23:54:14

Szia Obsidian! Remélem, valóban olyan érdekes a könyvem, amilyen gyönyörűen írtál róla. Örülök, hogy tetszett.

11524 2012.02.18. 09:03:00

Evalajos. Neked is köszi!:))

11229 2012.02.18. 11:17:25

evalajos mindenkinek csak ajánlani tudom ez is egy olyan könyv, amiről nagyon kevesek tudnak csak

11229 2012.02.18. 11:20:50

ardzsuna szerintem sokkal érdekesebb, mint ahogy én írtam róla egyszer szívesen meghallgatnám az élmény beszámolódat is:)
süti beállítások módosítása