Kertbarátok Budapesten
2012. április 23. írta: obsidian1

Kertbarátok Budapesten

Kirándult egyet a zalaegerszegi kertbarátkör. Pontosabban annak kalandvágyóbb tagjai.

Kirándult egyet a zalaegerszegi kertbarátkör. Pontosabban annak kalandvágyóbb tagjai.

Valakinek az az ötlete támadt, hogy kellene egy budapesti kirándulást szervezni, bekerült az éves programba is, de jelentkezéskor nem nagyon tolongtak az indulni vágyók. Egy lelkes csapat azért összejött. Időm van, pénzem nem sok, de ennyi még belefér.

Nemrég az egyik hamarosan nyugdíjba vonuló ismerősem már előre azon aggódott, mivel fogja eltölteni az idejét. Nekem ilyen gondjaim nincsenek, de néha ki kell mozdulni.

A társaság úgy döntött, menjünk vonattal. Már nem is emlékszem, mikor utaztam utoljára vonaton.

Kelés hajnali négykor! Soha többé!

Helyijárat nincs, amivel biztonságosan elérnénk a vonatot, kénytelenek vagyunk autóval menni. Ilyen korán reggel legalább még ingyenes parkolóhelyet is lehetett találni az állomás közelében.

Első úti cél a bazilika. Szégyen vagy nem szégyen, eddig még nem láttam belülről. Leszálltunk a metróról, én automatikusan indultam a mozgólépcsőhöz, csak ott vettem észre, egyedül vagyok, Pici sem jött velem. Még jó, hogy van mobiltelefon.

Egy kicsit bálványimádtunk.

Átsétáltunk a parlamenthez. Útba ejtettük Nagy Imrét és József Attilát. A parlamentben valamikor egyetemista koromban jártam. Azóta gyarapodott a koronával, koronaőrökkel, őrségváltással és sok-sok rendőrrel és egyéb őrrel.

Következett volna Terror háza, de azt a társaság legnagyobb része kihagyta. Egy unoka kifejezetten amiatt jött velünk, de a többséget nem érdekelte.

Irány az aranymúzeum. Tudom, komoly kételyek vannak a gyűjtemény eredetét illetően, attól még  a kiállított tárgyak valóban gyönyörűek. A kulturális háttér ismerete nélkül csak szemgyönyörködtető tárgyakat láttunk, amelyeknek a végignézéséhez elég volt az a kevés idő is, ami rendelkezésünkre állt. Volt némi szervezési hiba, ami miatt az indokoltnál is jobban kellett sietnünk. A múzeum teázójában nagyon finom teákat kóstoltunk. Hát igen, szinte hallom: Ennyi pénzt kiadni egy teáért?? Azért nem fogok rendszeresen odajárni.

Ennyi.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr808230468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

11692 2012.04.23. 21:05:45

de jó, hogy elmesélted...egy kis jó hír mindig kell...:)

210560 2012.04.23. 21:10:27

Jó kis kiruccanás lehetett ! Elég sok programot bevállaltatok! :) Az aranymúzeum engem is érdekelne. Amikor legutóbb a fővárosban jártam, nagy volt a kísértés...aztán mégse..majd legközelebb...eléggé borsos a belépő...de igazad van, érdemes egyszer-egyszer kirúgni a hámból:))

12296 2012.04.24. 06:56:47

Én viszont Zalába tervezek nyáron egy kiscsoportos túrát, kettesben a mamával. Elköltöznénk Törökbálintról, ha akadna valaki, aki megvenné a kis házunkat. Célterület Tolna, Somogy, Zala. A Terror házát, vagy településrészét mi is kikerülnénk, na, ja.

11229 2012.04.24. 10:57:42

evalajos :)

11229 2012.04.24. 10:59:15

Fannyvár valóban borsos a belépő, szerencsére nyugdíjasként már féláron bejutottunk

11229 2012.04.24. 11:00:58

mikipapa túrátok során esetleg elvetődhetnétek hozzánk is ha falusi házban gondolkodtok, rengeteg van eladó

12296 2012.04.24. 14:10:28

Hát éppen ez az ordas gondolat vezérelt, mikor OFF -ra ragadtattam magam. (A többit mail-ben)

263927 2012.04.24. 14:25:32

Rendes csapat ez a kör! Lám a Terror háza a kutyának sem kell! :-)

11229 2012.04.24. 15:00:30

Nagytibor evvan
süti beállítások módosítása