Éveim - 1974
2015. október 11. írta: obsidian1

Éveim - 1974

1974


1973 itt.

23 éves voltam. Reménytelenül öregedtem.

Kitekintés:

Portugáliában katonai puccsal visszaállították a demokráciát.

Törökország megszállta Ciprus egy részét.

A Watergate botrány miatt lemondott Nixon, utódja Gerald Ford.

Görögországban megbukott a katonai junta.

Foci VB volt az NSZK-ban, győzött az NSZK. Magyarország nem jutott ki.

Japánban megalkották Hello Kittyt.

Kínában megtalálták az agyag hadsereget.

A világ népessége átlépte a 4 milliárdot.

Irodalmi Nobel-díj: Eyvind Johnson, Harry Martinson

Ebben az évben születtek: Kate Moss, Mesterházy Attila, Robbie Williams, Dobó Kata, Penélope Cruz, Póka Angéla, Ónodi Henrietta, Erdei Zsolt, Alanis Morisette, Egerszegi Krisztina, Hujber Ferenc, Wolf Kati, Leonardo DiCaprio, Polgár Zsófia, Imre Géza

Elhunytak: Illés Béla, Slachta Margit, Gáldi László, Szécsi Pál, Duke Ellington, Georgij Zsukov, Juan Peron, Bárdos Artúr, Vaszilij Suksin, Urbán Ernő, Oskar Schindler, Lengyel Menyhért, David Ojsztrah, Vittorio De Sica, U Thant, Georges Pompidou, Erich Kästner

Egy zűrös vizsgaidőszakkal kezdődött az év. Eleve egy nehéz félév volt, a húgom lakodalmát még csak számításba vettem a vizsga beosztásnál, de hogy a szüleim feljönnek Pestre, és napokig velük kell lennem, azt már nem, ráadásul összeszedtem egy iv-t is, félő volt, hogy kifutok az időből, de végül sikerült. Nem úgy a szobatársamnak, akinek egy félévismétlés jött össze.

Nem sokáig maradtam egyedül. Az új szobatársam Yucef, agy algériai fiú, lett, aki villamosmérnöki karra járt, és valamiért távozni kellett neki a várkoleszból. Az okokat csak sejtem. A félév végén elbúcsúztunk egymástól, soha többé nem hallottam róla.

Egy kép, egy tavaszi kirándulásról, valahol Csobánka környékén, fáradtan és éhesen:


Pici sikeresen befejezte az egyetemet, munka után kellett neki néznie. Ekkor már közös jövőt terveztünk, így az én ösztöndíjszerződésem miatt ő is Zalaegerszeg környékén keresett állást, végül a Baki Állami Gazdaság lett az első munkahelye. A gazdaság munkásszállóján kapott egy szobát, ahol lakhatott. Ezzel egy újabb – most már hosszabb ideig tartó – távkapcsolat vette kezdetét, sok utazással és sok levelezéssel.

Szeptembertől én is elkezdtem az utolsó évet az egyetemen, egy új szobatárssal, évfolyamtársam volt, ő akart szobatársat váltani, és nálam kötött ki. Ő sem úszta meg.

Ebben az évben az ABBA nyerte az Eurovíziós fesztivált.


Hallgassunk egy kis Deep Purple-t.


Megalakult a Fonográf.


Egy sokszor feldolgozott Kovács Kati dal:


 

Folyt.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr748230978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

337519 2015.10.11. 19:07:42

De furcsa, obsidian, mintha minden tegnap történt volna, mégis, nagyon távoli. Azért is meglepő ez az érzés, mert eddig nem jött elő. A képetek nagydíjas, tökéletesen átjön a fáradtság. :) Az első villamoshoz nagyon-nagyon szép emlékek kötődnek. :) Valika után szabadon: mély sóhaj. :) ++++

11229 2015.10.11. 19:28:09

little köszönöm :)

11229 2015.10.11. 19:29:36

Nyírfa2 örülök, ha sikerül kellemes emlékeket felidézni :)

337519 2015.10.11. 20:17:32

Sikerül, mást is, de a kellemes van többségben. :) És jól esik olvasni olyan emberek hétköznapjairól , akiket ugyan nem ismertem, de ugyanakkor éltek , mint én, ezáltal rengeteg a közös élmény, emlék, és egyszer csak lett egy találkozási pontunk, a Nolblog. :)

11229 2015.10.11. 21:25:50

voltak egészen meglepő találkozásaim :)

337519 2015.10.11. 21:39:55

Írnál róluk? Publikus?

178873 2015.10.12. 08:50:30

Reménytelen öregedés???? Tizenévesen kiszámoltam, hogy szeretnék már nagykorú lenni, ugyanakkor még a felnőttek teljes felelőssége nélkül - szóval egyetemista, de nem végzős, nem is gólya. Így logikai alapon maradt, hogy 23 éves szeretnék lenni. Végeredményben az az év, amikor én voltam 23, egész szépre is sikeredett. :)

11229 2015.10.12. 09:40:42

Nyírfa2 nem titok, az egyik 1976-hoz kapcsolódik, majd akkor megemlítem

11229 2015.10.12. 09:53:51

solide egyrészt, írtam is róla, a 20. születésnapom volt az, amikor úgy éreztem valami végérvényesen megváltozott másrészt ekkor már elkezdtem az utolsó évet az egyetemen és vészesen közeledett a "nagybetűs élet", amire még mindig nem igazán vágytam amúgy jól éreztem magam ekkoriban, már túl voltam azon az íllúzió vesztés okozta sokkon, hogy az én generációm sem különb, mint az elődeink, nem akartam megváltani a világot, kezdtem magabiztossáé válni

337519 2015.10.12. 11:34:48

Kíváncsian várom. Obsidian, " jól éreztem magam ekkoriban, már túl voltam azon az íllúzió vesztés okozta sokkon, hogy az én generációm sem különb, mint az elődeink, nem akartam megváltani a világot, kezdtem magabiztossáé válni " jó üzenete van ennek a gondolatfoszlánynak. Tényleg nem voltunk különbek, csak mások.......és még mi minden van benne.

11229 2015.10.12. 12:55:31

igen, akkor ez sokkszerű felismerés volt, azóta rájöttem egyik generáció sem jobb vagy rosszabb az előzőnél, persze más, de hát mi is mások vagyunk, mint negyven évvel ezelőtt
süti beállítások módosítása