Éveim - 1983
2016. február 23. írta: obsidian1

Éveim - 1983

1983

Harminckét éves lettem én.

Kitekintés:

Nigéria kétmillió illegális bevándorlót utasított ki.

Klaus Barbiet elfogták Bolíviában.

Ronald Reagan a Szovjetuniót a gonosz birodalmának nevezte, és bejelentette az űrfegyver programot.

Kibocsátották az ezerforintos bankjegyet.

A Pioneer-10 elhagyta a Nap bolygórendszerét.

A márkushegyi bányában 37-en meghaltak sújtólégrobbanás következtében.

Ebbenaz évben mérték a legalacsonyabb hőmérsékletet a Földön, az Antarktiszon: -89,2 °C.

Lengyelországban megszüntették a szükségállapotot.

A szovjet légierő lelőtte a koreai légitársaság Boeing 747-es gépét. 269 ember halt meg.

Megnyílt a Zalaegerszegi Hevesi Sándor Színház.

USA katonai agresszió Grenada ellen.

Felavatták a Paksi Atomerőmű első reaktorblokkját.

A Szépművészeti Múzeumból hat festményt raboltak el.

Bemutatták az István, a királyt.

Az ARPANET hivatalosan is átállt az IP protokoll használatára, ezzel létrejött az internet.

Nobel-díjat kaptak:

Irodalmi: William Golding

Béke: Lech Walesa

Ebben az évben születtek: Kerényi Miklós Máté, Görbicz Anita, Amy Winehouse

Elhunytak: George Cukor, Louis de Funés, Szász Péter, Tenessee Williams, Arthur Koestler, Illyés Gyula, Mezey Mária, Muddy Waters, Romhányi József, Kazal László, Anna Seghers, Palotai Boris, Joan Miró

Mozgalmas év volt, ami a világpolitikát illeti. Meg tudná valaki mondani, miért is emeltek szobrot Budapesten Ronald Reagannek? Amennyire visszaemlékszem, akkortiban még a vízcsapból is háború folyt.

Nekem viszont eléggé kutakodni kellett az emlékeimben, mi is történt velem ebben az évben.

Ami után nem kellett kutatni: Meghalt az apám. Aki olvasta régebbi írásaimat, tudhatja, nem voltunk köztünk felhőtlen a kapcsolat, de ekkorra már rendeződött, és okozott egy kellemes meglepetést is. Amikor Évit örökbe fogadtuk, a családban tőle tartottunk leginkább, hogy nem fogja elfogadni, de úgy láttam igazán örült neki.

Végiglapoztam a brigádnaplót, de nem találtam semmi olyan bejegyzést, ami említésre méltó lenne. a munkahelyemen ez tényleg egy eseménytelen év volt.

Próbáltam utána nézni, de nem találtam nyomát, úgy emlékszem valamilyen utazási könnyítést kihasználva szerveztek egy háromnapos utat Ausztriába, összekapcsolva a bevásárló turizmust, Bécs nevezetességeinek megtekintésével. Vittünk szovjet pezsgőt, és vettünk egy Philips márkájú sztereo rádiós magnót. Az addigi Szokol rádióhoz képest óriási minőségi ugrás volt. Hazafelé Grazban is tettünk egy városnéző sétát.

Ismét sikerült eljutni Csopakra az ÁGOK üdülőjébe. Most már nem is tűnt olyan luxusnak. Évi most már tényleg fürödhetett a Balatonban. Kellett neki vagy három nap, hogy lemerészkedjen a lépcsőről, utána viszont alig lehetett kikönyörögni őt a vízből. Úgy emlékszem végig jó idő volt.

Szintén a baki gazdaságban szerveztek egy kétnapos kirándulást. Első nap Esztergom, Visegrád, Szentendre látnivalói, szállás Horányban, egy vízi sporttelepen. Második nap Budapest, este a tűzijáték megtekintése.

Ennyit sikerült összeszednem az emlékeimből.

Egy kép, Évi negyedik születésnapján, anyámmal:

csalad.jpg

Egy részlet az István, a királyból, mert egyre jobban unom a politikát:

És jöjjön egy kis édes álom:

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr898414316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Solide 2016.02.23. 19:43:59

Mondta a Totya, hogy lesz nagy balhé. Azt mondta a Totya, hogy tablókat kell ellopni. Milyen tablókat? Azt hittem, érettségi tablókat.

CsipkeRózsa 2016.02.23. 19:46:55

Nagyon tetszett az összeállításod.
Érdekes, ahogy az eseményeket soroltad, némelyiket régebbinek, másokat későbbinek gondoltam volna.

A legjobb, hogy úgy látom, Évi hasonlít rád.

A zene is jó volt.

obsidian1 2016.02.23. 20:27:05

@Solide: azért csak ellopták :)

obsidian1 2016.02.23. 20:39:22

@CsipkeRózsa: érdekes dolog az emlékezet, az eseményekre emlékszünk, de az időpontokra már kevésbé
legalábbis én

Xilit 2016.02.23. 23:56:40

Ronald Reagant ki nem állhattam. Amit az USA-ban utálni lehet, azt ő számomra megtestesítette.

A veszteségek feltűnőek. Mezey Mária, Romhányi, Palotai Boris - hogy itthon maradjunk. Tényleg hihetetlen, hogy nem élnek köztünk , olyan elevenen élnek bennem. Belátom, hogy előbb-utóbb el kell menni, de nagyon rövid az emberi élet. Igaz, ezt a röpke időt sem töltjük meg minőségi tartalommal - többnyire.

'83-ban végtelenül boldog anyukaként GYES-en voltam a kisebbik fiammal - az áldott állapotot is beleszámítva, életem legszebb 3 éve volt - szinte ajándék.

Tényleg van hasonlóság Évi és közted! :)

Amúgy jók a nagypapák a háznál, a testvéremék is örökbe fogadtak egy kislányt - ma már gyönyörű nő - , és az apánk úgy oda volt érte, hogy én olykor féltékeny is voltam. :)

obsidian1 2016.02.24. 09:39:39

@Xilit: azt hiszem, ahogy haladunk előre az időben a veszteségeket egyre közelebb állónak érezzük magunkhoz
nem tudom mennyi hasonlóság van :)
tényleg meglepődtem, hogy apám mennyire jól fogadta az örökbefogadást

pietnik 2016.02.24. 10:08:53

Nem a vérségi rokonság számít a szeretet megnyilvánulásában!Exnejem lányának a kisfia(?? most 25 éves!)nappapának szólított,a végtelenségig ragaszkodott hozzám,és én még ma is úgy gondolok rá,mint a legelső unokámra,pedig a kapcsolatunk 17 éve megszakadt!!

pettra01 2016.02.24. 12:46:54

Ha fel kell idézni egy évet, az ember mindig keres valamilyen fontos eseményt az életében és ahhoz kapcsolja. Nekem 83 jelentős, akkor született a nagyobbik fiam. A többi eseménynek számomra nem volt akkor jelentősége.

obsidian1 2016.02.24. 13:38:10

@pietnik: Igen , azt hiszem néhányan túl nagy jelentőséget tulajdonítanak a vérségi kapcsolatnak.

obsidian1 2016.02.24. 13:39:38

@pettra01: Persze, ha volt abban az évben valamilyen jelentős esemény, ahhoz már könnyebb társítani a többit. De voltak évek, amik csak úgy elteltek.
süti beállítások módosítása