Olvasónapló - Kártyavár
2016. március 16. írta: obsidian1

Olvasónapló - Kártyavár

Michael Dobbs: Kártyavár

Ismét egy nyereménykönyv. A kiadó kategorizálása alapján thriller. Nem tudom. Szerintem nem. Legfeljebb a befejező néhány oldal okozhat némi borzongást.

A regény első kétharmadában csak az a közhely nyer megerősítést, hogy mocskos dolog a politika. Megkapunk mindent, amit e tárgyban már nagyon sok helyről ismerhetünk, idő előtti kiszivárogtatást, zsarolást, karaktergyilkosságot, hamis vádat, az utóbbi hitelességéhez szükség van némi okirat hamisításra is. Esetleg az okozhat némi meglepetést, hogy mindez Nagy-Britanniában, egy minta demokráciának számító országban történik. Így jutunk el a miniszterelnök lemondásáig. amit ő többek között az alábbi szavakkal indokol:

”Az ellenem felhozott vád az egyik legsúlyosabb, amivel közhivatal betöltőjét illethetik: hogy hivatalomat a családom gazdagítására használtam fel.”

(Egy nettó kommersz műről van szó, az igazságai közhely igazságok, amelyeket senki nem vitat.)

Természetesen a vád hamis, egy kis utánajárással leleplezhető lenne, ha háttérből irányító személyhez nem is jutnának el, de akkor mi lenne a regénnyel?

Innentől kezdve azt válik kérdéssé, meg tud-e állítani valaki egy teljesen gátlástalan, gyilkosságtól sem visszariadó, hataloméhes politikust. Egyetlen fiatal újságírónőnek tűnik csak fel, hogy ennyi minden nem történhetett véletlenül, és össze is rakja a mozaikokat, de minő véletlen ő pont az elkövetőbe szerelmes, a szerelem pedig vakká tesz, így csak a legfontosabbra nem jön rá, ki irányít a háttérből. Mellesleg a sajtót is a kezében tartja, hogy egy kis konteót is kapjunk, így az újságírónő legfeljebb a kollégájának mondhatja el, minek jutott a nyomára.

Vajon kinyílik végül a szeme, és megállítja a politikust? Ez talán már valóban thriller.

De a végét nem árulom el.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr438487486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Solide 2016.03.16. 16:16:15

Hú, de izgulok, hogy happy end lesz-e a vége!! :))))

obsidian1 2016.03.16. 16:48:15

@Solide: sem megerősíteni, sem megcáfolni...

regulat · http://withoutacatharsis.blog.hu/ 2016.03.16. 17:15:30

Állítólag roppant népszerű tv sorozat lett belőle

zs.ati 2016.03.16. 18:25:38

Sajnos ezt sem olvastam,pedig szeretem a krimiket....
Mostanában Grecsó Krisztián,és Dragomán György könyveire kaptam rá....

CsipkeRózsa 2016.03.16. 18:27:19

Én azt szeretem, ha egy történetnek jó a vége. Persze, ez nem rendelésre megy.

littke 2016.03.16. 19:15:46

+
en.wikipedia.org/wiki/House_of_Cards_(U.S._TV_series)
A könyvből tényleg egy sikeres BBC, sorozat lett, majd átírták amerikai politikára, és itt még sikeresebb lett TV sorozat lett.
A House of Cards----angolul.

obsidian1 2016.03.16. 19:39:21

@regulat: A könyv borítóján is hivatkoznak rá.

obsidian1 2016.03.16. 19:40:55

@zs.ati: ha már megnyertem, elolvastam
mostanában én is Dragománt kedvelem

obsidian1 2016.03.16. 19:44:18

@CsipkeRózsa: nincs happy end
(bocs, ha valaki ezután olvasná)

obsidian1 2016.03.16. 19:55:07

@littke: ahogy néztem az USA sorozat ismertetőjét úgy tűnik, csak az alapötlet származik a könyvből
süti beállítások módosítása