Ködös képek 27
2009. november 16. írta: obsidian1

Ködös képek 27

Epilógus.

Előző rész

Ez a Ködös képek utolsó része. Több mint nyolc hónapja kezdtem el írni, sokan talán már nem is emlékeznek az elejére. Természetesen nem állt meg az élet azzal, hogy beköltöztünk a félig kész új lakásba, de az utána következőkről már nehéz lenne érdekesen írni, (nem szeretném azt a látszatot kelteni, hogy az eddigiek érdekesek voltak) persze nem lehetetlen, de az én képességeimet meghaladná.

Eddig is írtam, és ezután is írni fogok erről az időszakról, önmagukban talán ezek is érdekes történetek, de legfeljebb színesítik a képet.

1991-ben megszűnt az egerszegi MOM. Talán ez is megér majd egy postot, csak az emlékeimre hagyatkozva, dokumentumaim nincsenek. Szerencsére még időben találtam új munkát, amit akkor ideiglenesnek gondoltam, most pedig már abban reménykedem, kitart addig, amíg nyugdíjba megyek. Egy ideig próbálkoztam, volt néhány egészen konkrét ajánlat is, de mindenhol nagyjából ugyanazt a munkát kellett volna végezni, nagyjából ugyanannyi pénzért. Nem láttam értelmét, hogy egy körön belül mozogjak, kikerülni a körből pedig nem sikerült. Mindig csodáltam, hogy lehet egy munkahelyen negyven évet lehúzni, de ha nem szűnik meg a MOM, valószínűleg még mindig ott vagyok.

Pici Hozzám képest egy vándormadár volt. Igazából nem sokat dolgozott kertészmérnökként. Már a baki állami gazdaságban is csak a gyakornoki idejét töltötte a kertészetben. Időközben elvégezte a számviteli főiskolát is, ezen a területen dolgozott. Még a gyes letelte előtt visszahívták Bakra, aztán hamarosan el is küldték. Egy rövid tanácsi kitérő után a vízműnél kapott munkát. Amikor két évvel nyugdíj előtt elküldték, vette ismét hasznát a kertész diplomájának, egy akkor nyíló kertészeti szaküzletben lett eladó, ami épp kitartott a nyugdíjáig.

Azért az nem igazság ám, hogy nekem még mindig dolgozni kell.

Vica már öt éve férjhez ment, egy közeli faluban vettek egy kis házat. Unokánk még nincs.

Ennyi.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr518230096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

14742 2009.11.16. 10:23:23

Szia Obsidian! Nekem érdekes volt, nosztalgia volt. Több-kevesebb eltéréssel egyazon utat jártunk be, volt benne szép és volt embertpróbáló. Minden esetre, fiatalok voltunk!

13190 2009.11.16. 11:24:37

Erről szólt nagyon sokunk élete.

13118 2009.11.16. 12:27:27

hogyan lehet egy helyen lehúzni negyven évet? úgy, hogy a "munkaszervezési" modellben az alkalmazottak sajátjuknak érzik az a céget. ez a fajta modell olyan, amiben a cégnél dolgozó büszke arra, amit végez, és elégedetten nézi, amikor találkozik munkájával, ennek ő is részese volt. mint pl. voltak az ikarus buszok készítői, mérnököktől a karosszériásig. ma nem tudom, mi motiválja a dolgozókat.

11229 2009.11.16. 12:49:28

lehar talán valahol ott ért véget a fiatalság is ahol befejeztem a történetet

11229 2009.11.16. 12:51:53

árpapa én sem voltam kivételes

11229 2009.11.16. 12:55:21

hmmm igen a MOM-nál nekem is voltak hasonló érzéseim, és mint írtam is, ha nem szűnt volna meg, valószínűleg még mindig ott lennék a mai cégek is elvárják, hogy a dolgozók azonosuljanak a cég céljaival, "filozófiájával", de adottesetben szívfájdalom nélkül megválnak tőlük

13118 2009.11.16. 13:10:40

obsidian. akkor máris hiányzik a kölcsönösség. gondolom, a mom-ból is elküldték a rosszul dolgozókat. ma viszont sose tudja a dolgozó, mikor rúgják ki, hiába dolgozik jól, ezért nem is fog azonosulni a céggel, hiába elvárás.

11229 2009.11.16. 14:04:27

hmmm valóban egy leépítésnél csak sokadrangú szempont, ki hogyan dolgozik
süti beállítások módosítása