Hévíz
2011. december 13. írta: obsidian1

Hévíz

Én is tudok ám kalimpálni.

Már néhány éve december elején egy hetet Hévízen töltünk. Nem volt ez másképp idén sem. Mondhatnám csak a szokásos fürdés, kezelések.

Kipróbáltam azt is kibírok-e egy hetet net nélkül. Csak egyszer egészen rövid időre léptem fel a netre, akkor is csak halaszthatatlan hivatalos ügyben.

Ha már ott voltunk majdnem a szomszédban, kihasználtuk az alkalmat, és meglátogattuk Árpapiékat, a legutóbbi blogtalin úgysem sikerült találkoznunk. Árpapi már közzétett róla egy képes beszámolót. Sokat nem tudok hozzátenni. Igazán kellemes délutánt töltöttünk el náluk. Utoljára egy középiskolás osztálykiránduláson jártam Tapolcán, nagyon halvány emlékeim voltak csak róla. Gyönyörű kisváros, kár volt eddig is kihagyni. A töki pompos receptjét sajnos ott hagytuk.

Ez csak egy kis kalimpálás.

Zajlik Hévízen egy jégünnep elnevezésű rendezvény sorozat, amelynek keretében éppen ott tartózkodásunk alatt lépett fel a Neoton.  Soha nem tartoztak a kedvenceim közé, de élőben még nem hallottam, gondoltam teszek egy próbát, hátha meggyőznek. (Ha már úgyis ingyen van :D)

Mindjárt a kezdéssel szereztek egy rosszpontot. A meghirdetett időponthoz képest majdnem félórás késéssel kezdtek. Közben a sátorban a világítást is lekapcsolták. Csak ácsorogtunk ott a tömegben, sötétben és hidegben.

Nem győztek meg.

Az utolsó nap felejthetetlenre sikerült. Reggel ki kellett költözni a szobából. Levittem a nagy bőröndöt, betettem a csomagtartóba, fordultam még egyet. Hol a kocsi kulcs? Vissza szobába. Sehol sincs. Biztos bezártam a csomagtartóba. Kellemetlen, de nem megoldhatatlan helyzet. Busszal hazamentem a pótkulcsért, a csomagokat ott hagytuk a recepción. Két óra alatt megfordultam, éppen visszaértem az első kezelésre. Én végeztem korábban, vissza az autóhoz, kinyitom a csomagtartót. Kulcs sehol. Na, ekkor lettem igazán ideges. A recepciós megnézette a szobánkban is, de sehol semmi. Picivel a fürdőben találkoztunk. Egyáltalán nem nyugtatott meg a meleg víz. Már abban sem voltam biztos, ott lesz-e az autó, ahol hagytam. Az azért eszembe ötlött, hogy beleejthettem valamelyik szatyorba, amit a második fordulóban vittem le.

Amikor kinyitottam a csomagtartót pici azonnal kiemelte az egyik szatyorból a kulcsot.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr828230426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

12635 2011.12.13. 15:00:08

Ilyet csak a feleségek tudnak produkálni, de azért gondolom lazultatok párszor egy jót a finom gyógyvízben...

95527 2011.12.13. 17:24:22

A receptet begépeltem, remélem sikerül elkészíteni: Töki pompos! A tésztához: 3 közepes krumplit megfőzni, összetörni, vagy villával összenyomni. 1 kisdoboz kefir 3 evőkanál olaj fél deciliter tejben fél kocka élesztőt felpuhítani egy kevés cukorral. Fél kilogramm liszt, egy teás kanál só! --- Összegyúrni, keleszteni. Kiolajozni a tepsit, el egyengetni rajta a tésztát, villával megszurkálni, picikét elősütni ( tényleg csak picit, mert hamar megsül ) Utána megkenni fokhagymás tejföllel ( fél liter tejföl, 3 gerezd fokhagyma, kicsi só és bors ) Megszórni a hozzávalókkal: elősütött húsos szalonnával ( bacon ) vékonyra vágott lilahagymával, kevés füstölt kolbásszal, reszelt sajttal. Amikor a sajt megpirul, kész! Jó étvágyat!!!

11229 2011.12.13. 17:50:35

gordius mindketten bármikor bármit el tudunk tüntetni:) ezek az izgalmak az utolsó napra maradtak, addig nyugodtan lubickoltunk:)

11229 2011.12.13. 17:51:00

paplanyos Köszönöm:)

210560 2011.12.13. 19:31:26

A legjobb időszak egy jó kis lubickolásra Obsidian (én általában februárban, bár nem rendszeresen) Nagyon jó, hogy Paplanyos leírta ennek a kajának a receptjét !! Észbontóan hangzik...már le is mentem - engedelmeddel :) Fanny

11229 2011.12.13. 19:35:08

úgy alakult, hogy december a töki pompos nagyon finom, tanúsíthatom:)

11692 2011.12.13. 21:47:11

minden jó, ha jó a vége...:)
süti beállítások módosítása