Éveim - 1986
2016. április 09. írta: obsidian1

Éveim - 1986

1986

35 éves voltam.

Kitekintés:

Portugália és Spanyolország az EGK tagja lett.

Franciaország és Nagy-Britannia megállapodott a csatorna alagút építéséről.

Megkezdték a MIR űrállomás építését..

Csernobili katasztrófa.

Egy merénylő lelőtte Olaf Palme svéd miniszterelnököt.

Budapesten fellépett a Queen.

Foci VB Mexikóban. Világbajnok: Argentína. Magyarország az első körben kiesett. (Szovjetunió – Magyarország: 6-0)

Első magyar Forma-1 nagydíj.

Nobel-díjat kaptak:

Irodalmi: Wole Soyinka

Béke: Elie Wiesel

Kémiai: Polányi János (mások mellett)

Ebben az évben születtek:

Lady Gaga, Rafael Nadal, Mary-Kate és Ashley Olsen, Lindsay Lohan,  Usain Bolt

Elhunytak:

Szondi Lipót, Hincz Gyula, Sebes Gusztáv, Mikes Éva, Martyn Ferenc, Major Tamás, Bálint Endre, Dajka Margit, Lékai László, Illés Endre, Benjámin László, Galambos Lajos, Ladányi Mihály, Kellér Dezső, Ruttkai Éva, Fényes Szabolcs, Máriássy Judit, Radványi Géza,  Cary Grant, Páger Antal, Greguss Zoltán, Andrej Tarkovszkij, Benny Goodman

Egy kis adalék Csernobilhoz.

Mint ezen a brigádnaplóból kimásolt fényképen is látható, cégünk dolgozói nagy létszámmal részt vettek a felvonuláson, valahol a háttérben én is ott vagyok, és velem van a lányom is, és délután kimentünk majálisozni Alsóerdőre. Közben…

majus-86-2.jpg

Átszervezés következtében Picinek megszűnt Bakon a munkahelye, új állás után kellett néznie. A Teskándi Tanácson tudott elhelyezkedni, gazdálkodási csoportvezetőként.

Két hetet nyaraltunk a MOM gárdonyi üdülőjében. Eredetileg horgásztanyának készült, amit egy kicsit komfortosítottak és üdülővé fejlesztették. Közvetlen a vasút mellett. Egyáltalán nem ideális körülmények, mégis talán ez volt az egyik legjobb nyaralásunk.

Évi a stégen:

evi5.jpg

Kiléptem a KISZ-ből. Már korábban elhatároztam, ha közben ki nem rúgnak ez a legvégső időpont, amíg KISZ tag maradok. Nem akartam nyugdíjas KISZ tag lenni.

Ennyi említésre méltó emléket sikerült összegyűjteni.

Egy részlet a Queen budapesti koncertjéről:

Peter Gabriel:

KFT:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr348582864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

littke 2016.04.09. 19:24:24

+
Volt felső korhatár a KISZ-ben?
Pártba illett átlépni?

CsipkeRózsa 2016.04.09. 19:52:44

Mindig élvezem az Éveim részeit. Kislányod rengeteget változott, régen mutattad a mostani kép előtt. Te pedig havonta egy évvel idősebbnek mondod magad.

obsidian1 2016.04.09. 19:57:06

@littke: Régebben volt felső korhatár, de ekkorra már megszüntették, így nyugodtan lehetett volna valaki nyugdíjas KISZ tag.
A KISZ tagságból nem következett a párttagság,. A KISZ inkább tömegszervezet volt, amiből nehéz volt kimaradni, a pártba viszont csak a kiválasztottak kerülhettek be.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.04.09. 20:58:51

@obsidian1: valóságos hőstettel ért fel.sokan bent ragadtak. én is kiléptem, mikor már nem éreztem ifjúnak magam:) (pedig mai szemmel nézve még az lehettem:)

obsidian1 2016.04.10. 08:42:49

@gond/ol/a: ha nem is hőstett, sokan voltak, akik megszokásból maradtak
igen, mai szemmel még egész fiatal voltam :)

obsidian1 2016.04.10. 08:44:20

@gond/ol/a: mindig érdeklődve olvasom
igen ebben az évben Csernobil megkerülhetetlen

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.04.10. 21:17:13

@obsidian1: azt hiszem én is 35 körül hagytam abba a tagságom, talán az egy kimondatlan (kor)határ is volt. kicsit furcsállották. - valóban a tehetetlenségi erő(?) szinte mindenkit benn tartott.

obsidian1 2016.04.11. 11:13:15

@gond/ol/a: úgy emlékszem, amíg volt korhatár, az 35 év volt,

Xilit 2016.04.12. 20:11:27

+++

'86-ban az egyetlen jó a szocializmus volt.

obsidian1 2016.04.13. 09:07:17

@Xilit: akkor éppen egyre kevesebb embernek tetszett

Xilit 2016.04.13. 09:59:47

@obsidian1:

Vajon, ha most megkérdeznénk őket........
'86., '87. nem a legjobb éveim voltak. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.04.13. 13:12:17

Nekem '86-ról elsőre a mexikói 0:6 ugrik be... Mély trauma volt.
Én meg ugyanabban az évben lettem állandó tagja a MAFC első csapatának.
Ja, és azon a nyáron volt a két hetes kenesei geodéziai mérőtábor. Biciklivel mentem le Pestről, így pár este át tudtunk kerekezni az akarattyai kertmoziba (fel az emelkedőn!) és ott láttam először az Indiana Jones és a végzet templomát. Utána azzal szórakoztunk, hogy egymás szíve felé nyúlva mondogattuk félelmetes hangon, hogy Kalimááááá... :)))

obsidian1 2016.04.13. 13:16:59

@Xilit: nem szeretnék általánosítani, de ismerőseim körében, akik akkoriban legjobban elégedetlenkedtek, most a legodaadóbb fidesz hívők

obsidian1 2016.04.13. 13:19:19

@Frady Endre: már Indiana Jones is ilyen régi?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.04.13. 14:14:07

@obsidian1: Nem, még ennél is régebbi, hiszen ez a templomos már a második rész volt. Az elsőt, a frigyládásat a wikipédia szerint 1981-ben készítették. A fentebb említett második rész 1984-es, de a vasfüggöny miatt csúszott a hazai bemutató kicsinyég. Vagy csak a Balatonra ért le később? :)

obsidian1 2016.04.13. 17:05:12

@Frady Endre: persze, csak nagyon szalad az idő
süti beállítások módosítása