Éveim - 1973
2015. szeptember 26. írta: obsidian1

Éveim - 1973

1973.


1972 itt.

22 éves voltam.

Kitekintés:

Megalakult a Hortobágyi Nemzeti Park.

Túszdráma Balassagyarmaton.

A párizsi békeszerződéssel véget ért a vietnami háború.

Vietnamban lelőtték a Nemzetközi Ellenőrző- és Felügyelőbizottság magyar tagjait is szállító helikoptert.

Chilében a Pinochet vezette katonai junta vette át a hatalmat.

Görögországban a katonai junta kikiáltotta a köztársaságot.

Felbomlott az Illés együttes.

Nobel-díjasok:

Orvosi: Konrad Lorenz (mások mellett)

Irodalmi: Patrick White

Béke: Henry Kissinger, Le Duc Tho

Ebben az évben születtek:

Giancarlo Fisichella, Jónás Tamás, Radulovics Bojana, Adrian Brody, Orbán János Dénes, Liptai Claudia, Szekeres Adrien, Antal Nimród, Szeles Mónika

Elhunytak:

Walter Ulbricht, Szigeti József, Pearl S. Buck, Pablo Picasso, Keleti Márton, Bruce Lee, John Ford, J.R.R. Tolkien, Salvador Allende, Pablo Neruda, Paavo Nurmi, Pablo Casals, David Ben-Gurion, Lyndon B. Johnson, Abebe Bikila

Januárban, a vizsgaidőszak végén, hazautaztam, ismét találkoztam Ildivel, ekkor támadta az az ötlete, hogy bemutat a barátnőjének. Ne fogadtam igazán lelkesen, de beleegyeztem.

Mit sem sejtettem akkor.  Nem volt szerelem első látásra. Több órát sétáltunk hármasban, és a végén csak annyit éreztem, valami új kezdődik.

Igen elkezdődött, és még most is tart, nemsokára 40 éves házasok leszünk.

Pici velem egyidős, de egy évvel előbbre tartott az egyetemen, mivel én a katonaság miatt csúsztam egy évet. Ő a kertészetire járt.

Gyakran találkoztunk, és egyre inkább jól éreztem magam, ha vele voltam, és hiányzott, ha nem volt velem.

„Már megint izzad a tenyerem.”

Februártól lett egy szobatársam. Közlekedés mérnökire járt, egy évvel fölöttem, már nem emlékszem, hogy került a gépész koleszba. Nem tudta még, mi vár rá.

Nyáron kirándultunk Ildivel hármasban Sümegre.

Pici szeptembertől három hónap diplomatervezési gyakorlatra Balatonszéplakra ment a Siófoki Állami Gazdaságba. Ez volt az első távkapcsolatunk. sokat leveleztünk, és amikor lehetett leutaztam hozzá.

Az egyetemen a chilei eseményekre reagálva egy nagygyűléssel kezdődött a tanév, de én szokás szerint csak az utolsó utáni pillanatban költöztem be a koleszba, így lemaradtam róla. Két év múlva a ballagásunkon az erről a nagygyűlésről készült fotó volt látható a háttérben, rajta jól felismerhetően évfolyamunk néhány tagja.

Karácsony előtt a húgomék összeházasodtak, Gércén nagy lakodalmat tartva.

Szilveszterkor Picivel az Uránia moziban egy hakni műsort néztünk meg.

Mint az előző részben jeleztem, ekkor anyagilag konszolidált helyzetben voltam, így egy fényképezőgépet is tudtam venni.

Néhány kép.

Picivel családi körben:


Két kép a sümegi kirándulásról:


 

 

Balatonszéplak:


 

 

Ebben az évben jelent meg Koncz Zsuzsa: Jelbeszéd című nagylemeze, amit betiltottak. Az egyik dal, amelyik állítólag okot adott erre:


(A másik a Ha én rózsa volnék.)

Bemutatták a Képzelt riportot. Nehezen sikerült rá jegyet szerezni, végül sikerült, egy kis árukapcsolással, a Holtak hallgatásával. Amikor láttam, a színházban már nem az LGT zenélt.


Egy kis Pink Floyd:


És Bob Marley:


 

Folytatás:

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr818230972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

337519 2015.09.26. 21:31:25

Jöttem gratulálni az életre szóló találkozáshoz. :) '73. szeptemberében fehér virággal a hajamban és kék mini ruhában kimondtam a boldogító igent. Modern esküvőnk volt, felhajtás nélkül. Szegény anyakönyvvezetőt rettenetesen kínos helyzetbe hoztuk, ugyanis kitört rajtunk a nevetőgörcs, amit előre megbeszéltünk, hogy ilyesmi nem történhet meg velünk. Utólag elképzeltük, hogy mi lett volna, ha magával sodorja őt is a nevetéshullám. Jó viszontlátni a széplaki üdülősort. Később, amikor már velünk voltak a lurkók, a siófoki nyaralások alkalmával sokszor elsétáltunk Széplakra , vagy az ellenkező irányban lévő Újhelyre. +++:))

11229 2015.09.26. 23:41:45

little köszönöm :)

11229 2015.09.26. 23:46:26

Nyírfa köszönöm :) ránk a fényképésznél jött nevetőgörcs, ami miatt majdnem lekéstük saját esküvőnket de ez majd két év múlva Széplak és Siófok között mi is oda-vissza sétáltunk

349761 2015.09.27. 08:59:42

Itt már vannak emlékeim nekem is. Valohol február végén, vagy március elején leszereltem, visszamentem a gyárba, tán alapanyaggazdálkodónak. Nyáron ifi delegációval, 30-an voltunk, irány Várna, majd Primorszko, nemzetközi tábor Neszebár közelében. Aztán Plovdiv, a testvérgyár, majd Szófia, benne Dimitrov mauzóleum, rozoga Tu-104-el haza tengeribetegen a bukdácsoló gép miatt. /TU-114 lett volna, de leszállítottak róla, lerobbant, szerencsére még a földön, Szófiában./ Ennyi.

11229 2015.09.27. 11:39:55

corvin65 Bulgária nekem kimaradt. Nem egy szerencsés eset, ha egy repülőgép menetközben robban le. Még mindig jobb egy tengeribetegség.

20838 2015.09.27. 20:23:24

+ Bulgáriát sajnálhatod. Most is járunk oda. Az idei nyaralást is ott abszolváltuk.

11229 2015.09.27. 21:50:26

sajnálom de sok minden más is kimaradt
süti beállítások módosítása