Éveim - 1982
2016. február 03. írta: obsidian1

Éveim - 1982

1982

31 éves voltam.

Kitekintés:

Felavatták a Budapest Sportcsarnokot.

Falkland-szigeteki háború.

Felavatták az Ópusztaszeri Nemzeti Emlékparkot.

Magyarországot felvették a Nemzetközi Valuta Alapba.

Irán támadást indított Irak ellen.

Meghalt Brezsnyev, utódja Andropov.

Bekapcsolták az elektromos hálózatba a Paksi Atomerőmű 1. blokkját.

Foci VB Spanyolországban. Világbajnok: Olaszország. Első körben kiestünk.

Irodalmi Nobel-díjat kapott: Gabriel Garcia Márquez

Ebben az évben születtek:

Molnár Ferenc (Caramel), Pars Krisztián, Marian Cozma, Anne Hathaway, Asafa Powell, Vilmos herceg

Elhunytak:

Thelonious Monk, Szabó Gábor, John Belushi, Bernáth Aurél, Jékely Zoltán, Carl Orff, Romy Schneider, Hervay Gizella, Ingrid Bergman, Grace Kelly, Ungváry László, Dobozy Imre, Gáll István, Jacques Tati, Leonyid Brezsnyev, Molnár Tibor, Házy Erzsébet, Arthur Rubinstein, Luis Aragon, Rainer Fassbinder, Henry Fonda

Brezsnyev halálakor az egyik munkatáram egy néptánc csoport kísérő zenészeként Bulgáriában, elmondása szerint ott valóságos nemzeti gyász volt.

Ekkor már az új lakásban laktunk, bár közel sem volt még kész. A műszaki átadás is csak ez év tavaszán történt meg. Egy kicsit tartottunk tőle, mert előtte nem sokkal minden apróságba belekötöttek, és nem adták meg elsőre a lakhatási engedélyt, anélkül pedig nem fizették ki a kölcsön utolsó részletét, viszont törleszteni már kellett. Szerencsére nálunk nagyon nagyvonalúak voltak, előírtak néhány hiánypótlást, de inkább csak a forma kedvéért, a lakhatási engedélyt elsőre megadták.

Egy kép a házról, abból az időből, a nyitott garázskapu fölötti rész a mienk:

haz.jpg

A katonaságtól ismét kaptam egy meghívót adategyeztetésre, ahol bemutattam a gyomorvérzéssel kapcsolatos leleteimet, amelyek alapján alkalmatlannak nyilvánítottak, így a további katonáskodást megúsztam.

Picit megkérték, hogy menjen vissza dolgozni. Évközben csak a város másik végén sikerült Évit bölcsődébe elhelyezni. Pici kijárt Bakra dolgozni, én is a város más részén dolgoztam, autónk nem volt, így elég macerás volt a napi indulás, és megérkezés, de megoldottuk.

A balatonedericsi KISZ táborban lehetőség volt kisgyerekes családoknak is üdülésre. Vittük magunkkal Évi egyik unokatestvérét is, aki akkor öt éves volt. Első nap ebédnél gyanús volt, hogy Évi nem akar enni, megmértük a lázát, 39 fok. Mentünk a táborvezetőhöz, éppen akkor ment el az orvos, telefonon sikerült elérni, azonnal visszajött, és mindennap odajött motorral beadni az injekciót, zuhogó esőben is. Egy fillért nem fogadott el tőlünk. Pici a másik kislánnyal lejárt a strandra, én Évivel maradtam a táborban, utolsó nap mentünk csak le a strandra, de akkor sem fürödtünk, csak mégis lássuk a Balatont.

A munkahelyemen szerveztek egy kirándulást Szegedre a Szabadtéri Játékokra, a Háry Jánost láttuk.

Szeptembertől Évi óvodába járt, az legalább már nagyjából útba esett, csak egy kis kitérőt kellett tenni.

Évi három éves:

torta9.jpg

Nem a kedvencem, de kihagyhatatlan, Michael Jackson: Thriller


És egy dal Katona Kláritól, mert nekem sem tetszik, ha valami nagyon gömbölű :)

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr378357880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Solide 2016.02.03. 19:36:05

82-ben már nem voltam Szegeden, nem volt esély, hogy összefussunk. :))

Egyik ismerősöm ráérzett a dolgokra - az összes nekrológot kivágta, eltette, és azt mondogatta nekünk, figyeljétek meg, már csak néhány év. Eltalálta!

obsidian1 2016.02.03. 20:16:26

@Solide: Brezsnyevre gondolsz? Azt hiszem, akkor még kevesen gondolták, hogy valami változni fog, de utólag már látható, hogy akkor elkezdődött valami.

littke 2016.02.03. 20:18:13

+
Azonban, idézlek: "Irán támadást indított Irak ellen."
Ez azt a benyomást kelti , hogy ezt a konfliktust Irán kezdte. Ez nem igaz, a konfliktus 1980-ban kezdődött amikor is Irak megtámadta Iránt.
Lásd bővebben:
en.wikipedia.org/wiki/Iran%E2%80%93Iraq_War

Solide 2016.02.03. 20:25:44

Bizony arra - mi is legyintettünk, amikor ezt hallottuk tőle. Jobban belegondolva, le se tudom ellenőrizni, mert én később ismertem meg az illetőt - viszont hozzáteszem, 86-ban, és azért még akkor is előtte voltunk a beteljesedésnek.

obsidian1 2016.02.03. 20:49:28

@littke: igen, így félreérthtő volt, köszönöm a kiegészítést

obsidian1 2016.02.03. 20:51:33

@Solide: 86-ban azért már várható volt, valami változni fog, a mérték volt kérdéses

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.02.03. 23:16:55

...ebben az évben láttuk a Mephisztót,(Szabó I), a Megáll az időt-t (Gothár)...
Olvasmányok közt Hankiss Diagnozisát, Balázs Béla naplója is aláhúzva a listán...Beke Kata: Leszámoltam Stanci nénivel . Ki emlékszik Stanci nénire? (sőt: ki emlékszik még Beke Katára!? pedig "úristen, győzött" - a rendszerváltással)Aztán: olvastam szakirodalmat: az alkoholizmus főbb kérdéseiről, és Lux Elvirától Szexuálpszichológiát! Valamint tanulmányoztam a neuropszichológia izgalmas kérdéseit is. Szépirodalomként: Mai amerikai elbeszélőket.
Valamint Gyurkó Lászlótól Faustus doktor boldogságos pokoljárását.... (van ilyen )

obsidian1 2016.02.04. 09:24:10

@gond/ol/a: köszönöm a kiegészítést,
Beke Katát az És-ben olvastam
Gyurkó regényéből tévésorozat is készült, Jancsó rendezésében (olvastam is, és láttam is)
Hankiss könyve szinte kötelező olvasmány volt

obsidian1 2016.02.04. 09:25:44

@gond/ol/a: nem sikerült belépnem, valamiért nem működik a link

maiman 2016.02.04. 12:35:45

Sziasztok!

Végre itt is megtaláltalak, kénytelen voltam a nickemmel regizni.

Most már olvaslak "élőben", nemcsak áttételesen.:-))

obsidian1 2016.02.04. 14:23:19

@maiman: Üdvözöllek a blogomban :)

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.02.05. 00:02:33

@obsidian1: hogyhogy nem sikerült? akkor mit olvastam?

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.02.05. 00:03:38

@gond/ol/a: csak tudnám miért,mitől sárgulok mindig be ? (még jó, hogy csak a nevem)

obsidian1 2016.02.05. 09:09:17

@gond/ol/a: evekesemlekek.blogspot.hu/ itt megtalállak,
de erre nekem azt üzeni a web oldal nem elérhető: lineas.freeblog.hu

KapitányG 2016.02.05. 09:44:49

Szia, obsidian, a freeblog már vagy 2 éve megszűnt.

obsidian1 2016.02.05. 12:42:13

@KapitányG: én is azt írtam, hogy az a link nem működik, most már tudom miért

CsipkeRózsa 2016.02.06. 17:21:20

Örülök, hogy megérkezett az "Éveim" folytatása mindig szívesen olvasom. Nagyon szép a kislányod a képen.

Az elhunytak között sorolod Carl Orff nevét is, érdemes meghallgatni tőle:

www.youtube.com/watch?v=GXFSK0ogeg4

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.02.06. 22:35:38

@obsidian: jaaa. persze! az a freeblog, több éves napi bejegyzésemmel, a szolgáltatóval együtt szőrén-szálán eltűnt!!!! csak az itteni ráutaló link régebbi (mert voltak itt (is) ilyen kis blogocskáim: lineas4.blog.hu ill gonda.blog.hu
de most tanulva a múlt blogveszteségeiből - még időben költöztem át a nolblogból, (ottani) mindenestül

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.02.06. 22:37:45

most látom,már más is megirta, nagy trauma volt az sokunknak, igaz, Kapitany G? szia itt ! :)

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.02.06. 22:40:11

az evekesemlek kozös blog a blogspoton van különben (és ott aliz a profilnevem, van ott más is - midegy) de innen is megközelithető lenne?

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.02.06. 22:47:28

az abbahagyatott nolblogot amúgy itt folytatom (ez ugye megközelithetó): vagy mégse? :

mindentkimondani.blog.hu

obsidian1 2016.02.07. 12:14:03

@gond/ol/a: az évek és emlékekre keresővel találtam rá, a többit,a mit most megadtál megtudtam nyitni, és bejelöltem követésre
süti beállítások módosítása