Éveim - 1987
2016. április 27. írta: obsidian1

Éveim - 1987

1987

36 éves voltam.

Kitekintés:

Magyarországon visszaállították a kétszintű bankrendszert.

Paskai Lászlót nevezték ki esztergomi érseknek.

Németh Károly lett az Elnöki Tanács elnöke, Grósz Károly miniszterelnök.

Megszületett a Föld ötmilliárdodik lakója.

Gorbacsov bejelentette, a Szovjetunió kész eltávolítani az összes közepes hatótávolságú nukleáris fegyverzetet.

A genfi tárgyalásokon a szovjet fél javaslatot tett a kettős nulla megoldás elvére.

Mekkában vérfürdőt rendeztek iráni zarándokok között.

Lakitelki találkozó, megalakult az MDF, ekkor még nem pártként.

Megalakult Pénzügykutató Rt.

A kormány döntött a világútlevél bevezetéséről.

Washingtonban Gorbacsov és Reagan aláírta a közepes hatótávolságú rakéták felszámolásáról szóló egyezményt. Ígéretet tettek a hadászati fegyverek jelentős csökkentésére.

Hollókő, a budapesti Duna part és a Várnegyed a világörökség része lett.

Nobel-díjat kaptak:

Irodalmi: Joseph Brodszky

Béke: Óscar Arias Sánchez

Ebben az évben születtek: Kesha, Sebastian Vettel, Lionel Messi, Maria Sharapova, Novak Djokovic

Elhunytak: Rodolfo, Andy Warhol, Váradi Hédi, Alfonzó, Fred Astaire, Vészi Endre, Garai Gábor, Jaco Pastorius, Sulyok Mária, Rockenbauer Pál, Jascha Heifetz, Száraz György, Rita Hayworth

Erősen fújtak már a változások szelei. Sok minden változott már ekkor, és nem lehetett tudni, mi lesz a vége. Ami akkor jelentéktelennek tűnt, később fontossá vált.

Személyes életemben nem egy eseménydús év volt.

Pici befejezte a Számviteli Főiskolát, megszerezte második diplomáját. Évvégén új munkahelyet is talált magának, egészen közel a lakásunkhoz, a Zalavíznél.

Éviék osztálya nyert valami iskolai papírgyűjtő versenyen, amiért kaptak egy jutalomkirándulás, amire néhány szülő, köztük én is, elkísérte őket. Sümeg és Badacsony volt az úti cél. Egész nap esett az eső, de a gyerekek nagyon jól érezték magukat, a felnőttek kevésbé.

Elkezdtem autóvezető tanfolyamra járni.

A GTE szervezésében Országos Hőkezelő Konferencia volt városunkban, melyen én is részt vettem, és a szervezésben is közreműködtem. Sok közöm nem volt a hőkezeléshez, de úgy alakult, hogy tagja voltam a GTE Szerszámacél Hőkezelés Szakbizottságának.

Az évvége eseménye a bruttósítás volt, ha jól emlékszem ekkor 9900 Ft lett a fizetésem.

A brigádnaplót lapozgatva, találtam egy fényképet, aminek különlegessége, hogy sapkában vagyok. Ekkor volt néhány év, amikor télen sapkát hordtam. Mire rá nem szedi az embert a felesége. Amúgy a kép egy vetélkedőhöz készült, városunk munkásmozgalomhoz kapcsolódó helyeit kellett felkeresni, és fényképpel igazolni.

Ma már meg nem mondom, milyen kapcsolata van a Zalai Hírlap szerkesztőségének a munkásmozgalomhoz.

zh.jpg

Az év zenéiből:

Egy Bikini dal:

 

És egy Bon Jovi:

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr668668168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CsipkeRózsa 2016.04.27. 18:21:45

1987-ben megszületett a Föld ötmilliárdodik lakója, kíváncsi voltam, most hogy állunk. Megnéztem a Wikipédián.

Most a világ népessége : 7,319,940,000 fő, 2016. 04.22.-én.

CsipkeRózsa 2016.04.27. 18:26:52

Jascha Heifetz az egyik kedvenc hegedűművészem. Akinek kedve van hozzá, hallgassa meg:

www.youtube.com/watch?v=vPcnGrie__M

littke 2016.04.27. 21:03:03

Kedvelem ezeket a beszámlásokat. Lehetne több kép is, ha ilyesmi létezik....

obsidian1 2016.04.28. 09:23:01

@littke: Erről az évről nem nagyon találtam képeket, de igyekszem képekkel is illusztrálni.
süti beállítások módosítása