Ködös képek 18
2009. augusztus 05. írta: obsidian1

Ködös képek 18

Folytatom még az egyetemi éveket.

 

Előzmény

Mint már előzetesen jeleztem, ekkor ismerkedtem meg Picivel. Írtam már róla, de itt sem hagyható ki.Érdekes beszélgetések szoktak lenni új ismerősökkel. Az első csodálkozást az szokta kiváltani, ha egyikünk sem zalai, hogy kerültünk oda. Azután úgy gondolják, ha mindketten Sárvárról illetve a környékéről származunk, biztos ott ismerkedtünk össze. Hát nem. Már mindketten Pesten voltunk egyetemisták, amikor először találkoztunk, de nem Pesten.Ennyi titokzatoskodás után azt hiszem, csalódást fogok okozni.Többször írtam már Iliről is (maradjunk ennél a névnél, ha egyszer ezt adtam neki a bogomban).  Ő a húgom első férjének az unokatestvére, és Pici barátnője. A húgom eljegyzésén találkoztam vele. Amíg mások a konyhában mulattak, mi a szobában néztük a tévében néztük a Szerelmesfilmet, a film végére teljesen szerelmes lettem, de úgy váltunk, hogy semmit nem tudtam róla. A húgom is csak a nevét tudta, és annyit, hogy valahol Óbudán lakik. Egy kis szerencsével  (véletlen vagy a sors?) így is sikerült megtalálnom. Ezzel a szerencsém véget is ért, a következő héten visszaköltözött Sárvárra, és kiderült, hogy jár valakivel, akihez aztán férjhez is ment később, még mindig együtt élnek. (Bíztunk benne, hogy most sikerül összehoznunk egy találkozást, ő is hazajön Sárvárra, - most Egerben él -de nem jött össze.) Ettől függetlenül leveleztünk, és amikor alkalmunk adódott találkoztunk is. Az egyik találkozásunk alkalmából támadt az az ötlete, hogy bemutat a barátnőjének. Ez a téli vizsgaidőszak végén volt, én harmadéves voltam, Pici negyedéves a Kertészeti Egyetemen. Ő következő félévet néhány hetes népművelési gyakorlattal kezdte Ercsiben, csak utána tudtunk újra találkozni. A Körtéren volt az első megbeszélt találkozónk, egy kicsit izgultam, hogy elkerüljük egymást. Hát így kezdődött. Aztán többször is úgy alakult, hogy távol voltunk egymástól. Picinek ötödévben volt  egy három hónapos  diplomatervezési gyakorlata, amit Siófokon töltött. És hát ő egy évvel előbb végzett, ekkor már hozzám igazodva Zalában keresett magának állást, így került a Baki Állami Gazdaságba. Rengeteget leveleztünk, (néhány levelemet már közzé tettem) hétvégeken találkoztunk, és a nyarakat mindig együtt töltöttük.Nekem még hátravolt az ötödév, a végén ballagással, ami többnapos esemény volt. Úgy csütörtök délután a kollégium halljában felállítottak egy koporsót, oldalán azzal a felirattal: Egyetemi életünk - élt 5-(6-7) évet. (Amikor OV annakidején arról a bizonyos koporsóról beszélt, én erre a koporsóra asszociáltam, miért is temeti ő a fiatalságát, csak nem a hatalomra jelzi igényét.) Este nagy  csinnadrattával, síppal, dobbal elkezdték árulni a Ballagót. Péntek délután a hallban valamilyen vidám műsor, nálunk éppen Hofi. Este vidám ballagás, jelmezekbe öltözve körbe vittük a koporsót az egyetem körül, a Duna parton fáklyás felvonulással, végül a kolesz előtt a koporsó elégetése. Utána a kollégistáknak még egy zártkörű ivászat  az alagsori bárban. Szombat délelőtt a hivatalos ballagás, szokásos öltönyös, nyakkendős, virágcsokros, ünnepi beszédes.  (Az aulában háttérképként egy kinagyított foto, amelyen évfolyamunk tagjai voltak láthatók egy tiltakozó nagygyűlésen, néhány nappal Pinochet hatalomátvétele után.) Délután kollégiumi ballagás, melynek végén megkapjuk az obsitot, egy díszes oklevél formájában. Este még ballagónál az E épületben, talán a Bergendivel, és az egyetemből már csak az államvizsga marad.Kezdődnek a munkás hétköznapok.Erről legközelebb.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsolt51.blog.hu/api/trackback/id/tr738230012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

11812 2009.08.05. 10:04:55

keresztül-kasul Magyarországon, ez jó!

11229 2009.08.05. 10:14:15

aztán lehorgonyoztunk Zalában:)

34417 2009.08.05. 11:03:27

gondoltad volna, obsidián, amikor nekiduráltad maga, ilyen messzire jutsz? én már eljutottam napjainkig, úgyhogy most rajtad a világ szeme:)))

11229 2009.08.05. 12:31:45

hát én nagyon lelassultam, egyszer azért avégemre érek

34417 2009.08.05. 12:34:25

minden jó, ha a véged jó:)))

11229 2009.08.05. 13:50:21

nekem csak jó végem lehet:D

13066 2009.08.05. 19:23:19

csak ne kapkodd el, én ráérek itt olvasgatni, s Pici mellett meg csak jó lehet :)))

11229 2009.08.06. 07:57:44

elsietni nem fogom, de az események ritkulnak:)
süti beállítások módosítása